En hier nog een reactie op Gian.Gian schreef:Kan je uitleggen waar je van geschrokken bent?
Ben echt benieuwd.
In het begin van het boek (ik heb het niet zelf) fulmineert ds. Hegger bijvoorbeeld nogal tegen het gegeven van 'de openbaring van Christus aan de ziel'. Dan zou er nog iets bij het Evangelie moeten komen, stelt hij. Daarmee geeft hij er blijk van zich niet echt verdiept te hebben in wat bedoeld wordt met de openbaring van Christus aan de ziel. Want dan zou hij wellicht anders hebben gereageerd, getuige de passage in zijn boek 'Terug naar de levende Christus':
Juist wanneer ik mij door de wet alles uit handen heb laten slaan en mij volstrekt schuldig weet tegenover de heilige God, gaan mijn handen vanzelf omhoog en hef ik mijn hart op naar Jezus Christus. En dan vind ik in Hem álles!
Dan "zien wij Jezus met heerlijkheid en eer gekroond". (...) En als ik Hem dan zo voor mij zie staan met die eeuwige glimlach van de ontferming, dan kán ik mij alleen maar werpen in de armen van deze Goede Herder. (...)
De weg naar de levende Christus loopt over de beleving van de rechtvaardigmaking van de goddeloze.' (Vetgedrukt door ds. Hegger zelf.)
Ik heb de indruk dat ds. Hegger zich door malcontente GG'ers op het verkeerde been laat zetten en daar hij geen insider is, kan hij niet alle argumenten goed wegen.