Preken beluisteren op internet

helma

Bericht door helma »

uitgeworpen schreef:
helma schreef:pas liepen er halverwege de dienst mensen bij hem uit de kerk.... :shock:
Misschien hadden ze hoge nood. :oops:
heel gezin....
uitgeworpen

Bericht door uitgeworpen »

helma schreef:
uitgeworpen schreef:
helma schreef:pas liepen er halverwege de dienst mensen bij hem uit de kerk.... :shock:
heel gezin....
tja...het Woord kwam misschien te dichtbij...
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
Lassie

Bericht door Lassie »

uitgeworpen schreef:
helma schreef:
uitgeworpen schreef:
heel gezin....
of er werden dingen gezegd dat hij beter niet had kunnen zeggen!!

(heb ik ook weleens mee gemaakt). *zelf ook weleens de kerk uit gelopen* .
uitgeworpen

Bericht door uitgeworpen »

Lassie schreef:
uitgeworpen schreef:
helma schreef:
uitgeworpen schreef: Misschien hadden ze hoge nood. :oops:
heel gezin....
of er werden dingen gezegd dat hij beter niet had kunnen zeggen!!

(heb ik ook weleens mee gemaakt). *zelf ook weleens de kerk uit gelopen* .
Ja dat kan ook. :D
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Ongelofelijk onbeschoft.
Laat ze dan op zijn minst het fatsoen opbrengen om hem de dienst af te laten maken. Dan kunnen ze na afloop hun bezwaren uiten.
Lassie

Bericht door Lassie »

Tiberius schreef:
Ongelofelijk onbeschoft.
Laat ze dan op zijn minst het fatsoen opbrengen om hem de dienst af te laten maken. Dan kunnen ze na afloop hun bezwaren uiten.
dat vindt ik helemaal niet onbeschoft!!!
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Lassie schreef:
Tiberius schreef:
Ongelofelijk onbeschoft.
Stel dat je mij uitnodigt om van je ongetwijfeld (gezien je onderschrift) sublieme kookkunsten te genieten.
Vervolgens stap ik halverwege het hoofdgerecht kokhalzend op.
Hoe zou je dat vinden?
refo

Bericht door refo »

Tiberius schreef:
Lassie schreef:
Tiberius schreef:
Ongelofelijk onbeschoft.
Stel dat je mij uitnodigt om van je ongetwijfeld (gezien je onderschrift) sublieme kookkunsten te genieten.
Hoe zou je dat vinden?
Je kunt blijven zitten, maar dat geeft zo'n rommel.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

refo schreef:
Tiberius schreef:
Lassie schreef:
Tiberius schreef: Ongelofelijk onbeschoft.
Hoe zou je dat vinden?
Je kunt blijven zitten, maar dat geeft zo'n rommel.
:mrgreen:
Unionist

Bericht door Unionist »

Er kan een situatie zijn om op te stappen:

Stel Lassie nodigt mij uit om te komen eten. Het eten is prima, maar halverwege begint ze allerlei insinuerende verwijten te uiten naar mij en mijn ouders. Ik krijg niet de kans me daar tegen te verweren, dus stap ik op en ga weg.

Als een dominee het Woord predikt, is er gene reden om weg te lopen. Maar als hij de preek misbruikt om te schelden tegen allerlei kerkelijke of maatschappelijke ontwikkelingen of zelfs tegen mensen die kerkelijk of politiek in het nieuws zijn, kan ik me voorstellen dat iemand dat niet aan wil horen, zeker niet als hij het lijdend voorwerp is. Tenslotte kan hij zich ter plaatse niet verweren

Nu niet gelijk "ugh" gaan roepen, want dit soort dingen komen gewoon voor. Zie de discussie op dit forum over de dominee in st Philipsland.

Maar van mensen die in de kerk waren heb ik vernomen dat het hier bij Bas van Leeuwen gewoon over de inhoud van de preek ging. Die was zeer radicaal en dat beliefden de mensen blijkbaar niet.

Tussen weglopen en weglopen zit trouwens ook nog wel verschil. Dat kun je heel demonstratief doen, maar je kunt ook zachtjes wegsluipen (zoals je naar de wc gaat tijdens de dienst, dat doe je ook niet STAP STAP STAP BOENK).
jan03

Bericht door jan03 »

Kislev schreef:
Ja, idd B. van Leeuwen, docent Duits op het VLC. Van hem zou het me verbazen als hij niet direct een paar beroepen krijgt. Maar ja, ik dacht dat hij HHK was. In de PKN ligt dat misschien wat anders.
Hoe oud is hij (ongeveer)?
Unionist

Bericht door Unionist »

Ds. C.J. Droger (CGK Vlaardingen) is bezig met het behabndelen van de Geloofsbelijdenissen van Nicea en Athanasius. Te beluisteren via http://www.audioserver.nl

'k Heb ze gisteren pas ontdekt en nog niet gehoord, maar het onderwerp is in ieder geval heel origineel.
Christiaan

Bericht door Christiaan »

Unionist schreef:Ds. C.J. Droger (CGK Vlaardingen) is bezig met het behabndelen van de Geloofsbelijdenissen van Nicea en Athanasius. Te beluisteren via http://www.audioserver.nl

'k Heb ze gisteren pas ontdekt en nog niet gehoord, maar het onderwerp is in ieder geval heel origineel.
Dank u!
Vooral de Geloofsbelijdenis van Athanasius is voor velen erg onbekend.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Christiaan

Bericht door Christiaan »

Weet iemand waat ik andere preken dan er op prekenweb staan van Ds. R. Kattenberg kan vinden?
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Unionist

Bericht door Unionist »

Christiaan schreef:Weet iemand waat ik andere preken dan er op prekenweb staan van Ds. R. Kattenberg kan vinden?
hier kun je 's zondags live meeluisteren en
hier kun je preken van de afgelopen weken downloaden.
Gesloten