huisman schreef:Vriendjes en vriendinnetjes van het RF.
Voorlopig trek ik mij terug van dit forum om de volgende redenen.
1.Ik voel mij steeds minder thuis en heb niet het gevoel dat mijn postings eerlijk gelezen worden.
Daar zit wat in. Maar als van de andere kant opmerkingen worden gebruikt als 'Gods Woord krachteloos maken' en domheid bij dhr. Scholten als hij een andere mening heeft zonder een duidelijke onderbouwing van diens opgeschreven woorden krijg je dat ook wel een beetje.
2.Mijn woorden worden stelselmatig verdraaid of verkeerd uitgelegd.
Of worden niet goed begrepen. Dat kan ook.
3.Alles wat ik zeg wordt betrokken op mijn uitgesproken standpunt over de leer der verbonden.
Daar gaat het ook om, zie de topictitel.
4.Ik ben op dit forum beticht van remonstantisme,alverzoening enz. Een ieder die mij kent irl weet hoe belachelijk die beschuldigingen zijn.
Op basis van uitspraken die je op dit forum doet, wellicht. Ik maak Gods Woord krachteloos en ga voorbij aan wat er in psalm 81 gaat, om zomaar wat recente opmerkingen te noemen. Weerleg het gewoon.
5.Jammer is het ook dat ik toch vaak het gevoel heb dat ik van allerlei kanten bestookt wordt (b.v. over de doop van GGiN kant en van baptisten kant die het dan altijd goed met elkaar eens zijn) zonder dat ik veel steun krijg.
Inderdaad, er is wel eens meer steun geweest voor jouw standpunten, met name in het mementotijdperk. Des te meer reden om toch maar te blijven.
6.Ook in dit topic vind ik het jammer dat mensen zomaar voorbijgaan aan Gods Woord (Psalm81). Ik heb niet altijd het gevoel dat Gods Woord het laatste woord heeft op dit forum
Dat gevoel heb ik ook. Als Gods Woord voor ons niet altijd direct duidelijk is, nemen we een verklaring van een oudvader die bij ons past. Dat kan soms gevaarlijk zijn omdat er snel eenzijdig geciteerd wordt.
Natuurlijk zal ik wel terugkomen na de zomervakantie. Dit natuurlijk onder het voorbehoud van Jacobus "Indien de Heere wil, en wij leven zullen "
Het ga u allen goed.
Ik wens je een goede vakantie.