Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%

Totaal aantal stemmen: 156

Lilian1975

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Lilian1975 »

Mara schreef:
huisman schreef: Kennis is verpleegkundige SEH in een ziekenhuis stad Utrecht. Ze zegt dat het idd druk is in het weekend maar niet zozeer door corona. Alles is weer open. Er wordt gesport, Horeca weer open enz.
Het was donderdagmiddag! De coronaopname is helemaal letterlijk geisoleerd, want ik zag niemand in een maanpak.
Extreem druk was het ook niet, er waren nog diverse kamers leeg.
Er mocht niemand mee in de ambu, er mag 1 persoon - in dit geval ik - met de auto er achter aan.
Ik heb zelf altijd mondmaskers bij me, in het ziekenhuis zijn ze (weer of nog) verplicht.
En dank jullie voor jullie goede wensen. :love
Beterschap en sterkte!
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Veel sterkte, Mara & Maraman!
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Zita schreef:Veel sterkte, Mara & Maraman!
Sluit ik me bij aan!
TSD

Bericht door TSD »

Posthoorn schreef:
Zita schreef:Veel sterkte, Mara & Maraman!
Sluit ik me bij aan!
Ik ook, sterkte beiden! En beterschap…
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Zo is het leven zonder coronapas: 'Ik moet elk plasje plannen'

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/240290 ... je-plannen

Heel herkenbaar, dat gevoel van gedemoniseerd te worden. Heel stom van de overheid overigens, want het effect is tegengesteld van wat men beoogd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Charles

Bericht door Charles »

Diederik Gommers op LinkedIn

Afgelopen dagen is er onduidelijkheid ontstaan en die wil ik graag rechtzetten. De IC-verpleegkundigen en intensivisten maken zich zorgen over de toegenomen uitstroom van collega's de afgelopen weken. Daarom hebben wij gezamenlijk afgesproken om zolang mogelijk ons werk te doen binnen de muren van de IC (=950 IC bedden) en alleen in uiterste nood op te schalen en dat dan voor korte duur (max. 4 weken). Dus helaas kunnen wij op dit moment niet structureel meer IC-bedden openen door tekort aan personeel !!!

Dat betekent dus dat de IC's het niet aankunnen omdat het personeel massaal vertrekt. Waarom? Die vraag wordt niet beantwoord. Misschien wel vanwege het vaccin?
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Hoezo vanwege het vaccin? De redenen zullen wel te maken hebben met de hoge werkdruk, meer kunnen verdienen als ZZP'er en/of gedetacheerde.
Charles

Bericht door Charles »

Dat is dus het probleem: het blijft gissen. Is het de werkdruk of is het iets anders.
Adje

Bericht door Adje »

Charles schreef:Diederik Gommers op LinkedIn

Afgelopen dagen is er onduidelijkheid ontstaan en die wil ik graag rechtzetten. De IC-verpleegkundigen en intensivisten maken zich zorgen over de toegenomen uitstroom van collega's de afgelopen weken. Daarom hebben wij gezamenlijk afgesproken om zolang mogelijk ons werk te doen binnen de muren van de IC (=950 IC bedden) en alleen in uiterste nood op te schalen en dat dan voor korte duur (max. 4 weken). Dus helaas kunnen wij op dit moment niet structureel meer IC-bedden openen door tekort aan personeel !!!

Dat betekent dus dat de IC's het niet aankunnen omdat het personeel massaal vertrekt. Waarom? Die vraag wordt niet beantwoord. Misschien wel vanwege het vaccin?
Wat denk je zelf?

Er is op dit moment veel ziekteverzuim. Verplegend personeel vertrekt misschien vanwege de hoge werkdruk en/of minachting van de bevolking voor het werk van zorgpersoneel.

Vorig jaar moesten we zonodig applaudiseren voor zorgpersoneel. Nu ontduiken veel mensen - zelfs (reformatorische) christenen - de maatregelen! Van dat laatste zou ik ook niet enthousiast worden!
Adje

Bericht door Adje »

Mara schreef:Het is druk in de ziekenhuizen. Dat hebben wij moeten ondervinden. Mijn man heeft een ongeluk gehad en na het stabiliseren werd er in de ambu gevraagd waar een plek voor hem was. Gelukkig op redelijke afstand (ruim half uur rijden).
Op de SEH ging het wel redelijk gestroomlijnd, maar het was heel druk, zodat het tussen de artsenbezoeken en onderzoeken door, steeds wachten wachten wachten was.
Uiteindelijk heb ik 8 uren daar doorgebracht. Normaliter zou hij worden opgenomen voor observatie e.d. maar dat moest ik thuis maar op me nemen.
En elke dag met hem voor controle, de pijnmedicatie moest o.m. hoger ingesteld worden, omdat er een breukje over het hoofd was gezien.
Ik klaag niet, want alle artsen en verpleegkundigen geven je niet het gevoel dat je "teveel" bent.
Maar dat de boel zwaar overbelast is, is mij goed duidelijk geworden!
Sterkte en beterschap voir je man Mara.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Ik las dat beginnende cliniclowns meer verdienen als ervaren IC medewerkers. Ik weet niet of het echt waar is. Maar als dat zo is, dan is het logisch dat ze het voor gezien houden.

https://www.nporadio1.nl/nieuws/achterg ... egkundigen
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Vroeger was werken in de zorg een roeping. Diaconessen verdienden (vrijwel) niets. Salariëring moet niet het belangrijkste zijn, werkdruk is belangrijker. Als er totaal geen speling meer is, integendeel, je moet continu meer dan 100% bijzetten, dan red je het op den duur niet. Dat is m.i. wat er nu gebeurt, en wat in gang is gezet door het 'snijden' door de overheid. Niet terecht om dat op het bordje van de niet-gevaccineerden neer te leggen. Zij zijn slechts symptoom van wat er al veel langer aan de hand is.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Salaris moet in verhouding zijn met opleiding en prestatie
Als je met een MBO+ diploma in de commerciele wereld gaat werken, verdien je een bak meer met minder uren /werrkdruk
Diaconessen hadden kost en inwoning, niet te vergelijken
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Bertiel schreef:Salaris moet in verhouding zijn met opleiding en prestatie
Als je met een MBO+ diploma in de commerciele wereld gaat werken, verdien je een bak meer met minder uren /werrkdruk
Je moet de zorg nooit met de commerciële wereld vergelijken. Laat er nog iets van roepingsbesef zijn. De zorg moet ook nog een keer betaalbaar zijn, en met torenhoge salarissen gaat dat niet lukken.
TSD

Bericht door TSD »

Posthoorn schreef:
Bertiel schreef:Salaris moet in verhouding zijn met opleiding en prestatie
Je moet de zorg nooit met de commerciële wereld vergelijken. Laat er nog iets van roepingsbesef zijn. De zorg moet ook nog een keer betaalbaar zijn, en met torenhoge salarissen gaat dat niet lukken.
Ik denk dat niemand het met je oneens is, Posthoorn. Maar het gaat niet om het perspectief van de individuele zorgmedewerker, maar om het perspectief van de werkgever / overheid.

Als je alleen zorgmedewerkers wil met iets van roepingsbesef ben ik bang dat de problemen niet te overzien zijn. Veel mensen willen gewoon een goed salaris tegenover hun inspanningen en om het beroep aantrekkelijk te houden moet je een goed salaris bieden, dat trekt ook weer mensen aan (is de theorie althans) wat vervolgens de werkdruk van de bestaande mensen weer kan verlichten. Het beroep moet aantrekkelijk blijven.

Tegelijkertijd ben ik het met je eens dat je als persoon niet om het geld de zorg in moet gaan, dan moet je inderdaad naar de commerciële wereld, of ondernemer worden, ofzo. Maar met die stelling redden we de zorg in ons land niet.
Plaats reactie