Die veelzijdigheid is ook weer mooi he. Ik mag dat wel!Bezorgd schreef:Overigens ben ik het wel eens met Pierre dat het een mooie bijdrage is. Er worden dingen door ds van Ruitenburg gezegd die niet in elke gemeente overgenomen zullen worden.
Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
Laatst gewijzigd door pierre27 op 21 jan 2019, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Aan de andere kant, rechts vooraan zit een verdwaalde student.DDD schreef:Wat een verbazende foto van een cursusdag voor diakenen van de GG in het RD van zaterdag. Ik wist wel dat er meerdere (misschien wel veel) gemeenten zijn waar ambtsdragers ook in een zwart pak op huisbezoek komen. Maar dat ze zo massaal in zwart pak naar een cursusdag komen, moet haast wel georkestreerd zijn.
Wie kan daar meer over vertellen?
Ik sprak er gisteren na de kerk met vrienden over, die waren zelfs geschokt en zagen er een exponent in van een steeds verder gaande invloed van extreme kanten. Ik zag een bekende diaken zitten in normale kleren maar die had misschien de uitnodiging niet goed gelezen.
Ik ben heel benieuwd of iemand hier wat zinnigs over kan zeggen.
Verder zien de meesten er keurig uit.
Wat me soms opvalt is de rare combinatie van pak met sommige stropdassen. Het lijkt wel of die zomaar uit de kast zijn getrokken. Doe een stropdas aan die erbij past, zwart of mooi grijs. dat is zo ver ik kan zien bij de meesten hier niet het geval.
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
Niemand geeft antwoord op mijn simpele vraag of dit georkestreerd is of dat iedereen spontaan in deze kleren naar de cursusdag kwam. Ik weet nog niet zo goed wat ik nu erger moet vinden, maar je hoeft ook niet overal wat van te vinden, tenslotte. Er moet toch iemand zijn die ook zo'n uitnodiging kreeg?
@Bezorgd:
Heb je daar ook bronnen voor? Ik was ook op zoek naar zoiets, want het lijkt me niet dat dit een natuurlijk proces is.
@Marion:
Natuurlijk. Dat verbaast mij niets. Hoe verder naar rechts, hoe zwarter. In het extreemste geval zijn zowel de winterjas als de auto en echtgenote in zwart uitgevoerd. Ik zie daar niets stekeligs in, integendeel. Het verheugt mij dat er nog mensen zijn die gewoon zichzelf proberen te blijven. Het overgrote deel past zich spijtig genoeg aan de grootste schreeuwlelijk of aan de meerderheid aan.
@Pierre27:
Natuurlijk is het een prima foto. Met de foto is niets mis. Die is heel nieuwswaardig. Maar je bijdrage is werelds en menselijk geredeneerd en dat is nog veel erger dan alle zwarte pakken bij elkaar.
@Bruna:
Geen student, maar een al lang afgestudeerde man die al geruime tijd diaken is.
@Bezorgd:
Heb je daar ook bronnen voor? Ik was ook op zoek naar zoiets, want het lijkt me niet dat dit een natuurlijk proces is.
@Marion:
Natuurlijk. Dat verbaast mij niets. Hoe verder naar rechts, hoe zwarter. In het extreemste geval zijn zowel de winterjas als de auto en echtgenote in zwart uitgevoerd. Ik zie daar niets stekeligs in, integendeel. Het verheugt mij dat er nog mensen zijn die gewoon zichzelf proberen te blijven. Het overgrote deel past zich spijtig genoeg aan de grootste schreeuwlelijk of aan de meerderheid aan.
@Pierre27:
Natuurlijk is het een prima foto. Met de foto is niets mis. Die is heel nieuwswaardig. Maar je bijdrage is werelds en menselijk geredeneerd en dat is nog veel erger dan alle zwarte pakken bij elkaar.
@Bruna:
Gelukkig ben jij niet vreemd van wereldse invloeden.DDD schreef:Niemand geeft antwoord op mijn simpele vraag of dit georkestreerd is of dat iedereen spontaan in deze kleren naar de cursusdag kwam. Ik weet nog niet zo goed wat ik nu erger moet vinden, maar je hoeft ook niet overal wat van te vinden, tenslotte. Er moet toch iemand zijn die ook zo'n uitnodiging kreeg?
@Bezorgd:
@Marion:
@Pierre27:
@Bruna:
Op de persoon spelen kan grappig zijn, maar wekt geen heel gezaghebbende indruk.
Hou dan gewoon eens op met zeuren op alles wat er volgens jou fout gaat in de GG, je hebt altijd gewoon wat. Ik snap werkelijk niet wat jij nog in de GG doet.DDD schreef:Op de persoon spelen kan grappig zijn, maar wekt geen heel gezaghebbende indruk.
DDD schreef:Niemand geeft antwoord op mijn simpele vraag of dit georkestreerd is of dat iedereen spontaan in deze kleren naar de cursusdag kwam. Ik weet nog niet zo goed wat ik nu erger moet vinden, maar je hoeft ook niet overal wat van te vinden, tenslotte. Er moet toch iemand zijn die ook zo'n uitnodiging kreeg?
@Bezorgd:
@Marion:
@Pierre27:
@Bruna:
Ik heb je een PB gestuurd, Want sommige bronnen kun je beter niet openbaar op een forum zetten.
Maar je signalering is juist.
Blijkbaar is er dus in het verleden een verschil geweest tussen de Veluwe en de Randstad.
-
Welke signalering?Bezorgd schreef:DDD schreef:Niemand geeft antwoord op mijn simpele vraag of dit georkestreerd is of dat iedereen spontaan in deze kleren naar de cursusdag kwam. Ik weet nog niet zo goed wat ik nu erger moet vinden, maar je hoeft ook niet overal wat van te vinden, tenslotte. Er moet toch iemand zijn die ook zo'n uitnodiging kreeg?
@Bezorgd:
@Marion:
@Pierre27:
@Bruna:
Ik heb je een PB gestuurd, Want sommige bronnen kun je beter niet openbaar op een forum zetten.
Maar je signalering is juist.
Blijkbaar is er dus in het verleden een verschil geweest tussen de Veluwe en de Randstad.
Dat dit eerder veel minder gebruikelijk was.Refoforum2017 schreef:
Welke signalering?
-
Op huisbezoek hebben de mannenbroeders toch ook een ZWART PAK AAN ?
Refoforum op z'n best: een uitgebreide discussie over kleur van de pakken bij een GG-ambtsdragersbijeenkomst, die er bijna voor zorgt dat zelfs een min of meer hervormde jongen als @eilander met z'n neus tegen het beeldscherm aan zit om de al dan niet subtiele afwijkingen te gaan turven 

-
In de krant keek ik er ook naar.eilander schreef:Refoforum op z'n best: een uitgebreide discussie over kleur van de pakken bij een GG-ambtsdragersbijeenkomst, die er bijna voor zorgt dat zelfs een min of meer hervormde jongen als @eilander met z'n neus tegen het beeldscherm aan zit om de al dan niet subtiele afwijkingen te gaan turven
Maar dat doe je denk ik al gauw als iedereen hetzelfde gekleed is

@Geytenbeekje:
Niet in mijn gemeente en van oorsprong is dat ook helemaal niet zo gebruikelijk hoor, ook niet in jouw kerk. Ik geloof niet dat dat in jouw gemeente voor 2004 gewoon was. Ik ben er regelmatig naar de kerk geweest.
Niet in mijn gemeente en van oorsprong is dat ook helemaal niet zo gebruikelijk hoor, ook niet in jouw kerk. Ik geloof niet dat dat in jouw gemeente voor 2004 gewoon was. Ik ben er regelmatig naar de kerk geweest.
- Maanenschijn
Eigenlijk wel grappig, ik kwam langs het betreffende kerkgebouw toen er wat mensen buiten liepen. Dacht dat er een condolatie of begrafenis was, wat daar regelmatig voorkomt. Nu weet ik wat er te doen was.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Ik heb er ook met verbazing naar gekeken. Maar verder kan ik hier geen zinnige informatie over geven.DDD schreef:Wat een verbazende foto van een cursusdag voor diakenen van de GG in het RD van zaterdag. Ik wist wel dat er meerdere (misschien wel veel) gemeenten zijn waar ambtsdragers ook in een zwart pak op huisbezoek komen. Maar dat ze zo massaal in zwart pak naar een cursusdag komen, moet haast wel georkestreerd zijn.