Wist je niet...gewoon ff een vraagje

Mara

Re: Wist je niet...gewoon ff een vraagje

Bericht door Mara »

Simon schreef:
Mara schreef:Wij hebben sinds een paar maanden een N espresso apparaat, tot volle tevredenheid. Nu hoor ik van anderen dat zij cupjes uit de supermarkt gebruiken, ipv de originele. Maar het wordt afgeraden, de machine zou er storing door krijgen en je hebt dan geen garantie.
Ik kreeg van iemand een paar cupjes om te proberen, van een bekende supermarktketen en ze waren heerlijk. En het scheelt bijna een dubbeltje per cupje!
Volgens mijn man probeert N espresso het zo lang mogelijk exclusief te houden.
Zijn er onder jullie die ook zo'n apparaat hebben en wel of niet de originele cupjes gebruiken? Waarom niet, waarom wel?
Met name de koffiecapsule is een belasting voor het milieu. De capsule is van aluminium gemaakt, dat veel energie vraagt voor de productie
Maar dat aparaat kado gekregen, zeker?
Nee gewoon zelf gekocht. De niet-originele cupjes zijn trouwens van plastic! N espresso geeft aan dat je daar gebruikte cupjes kunt inleveren dan worden ze gerecycled.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Simon

Bericht door Simon »

Mara schreef:
Simon schreef:
Mara schreef:Wij hebben sinds een paar maanden een N espresso apparaat, tot volle tevredenheid. Nu hoor ik van anderen dat zij cupjes uit de supermarkt gebruiken, ipv de originele. Maar het wordt afgeraden, de machine zou er storing door krijgen en je hebt dan geen garantie.
Ik kreeg van iemand een paar cupjes om te proberen, van een bekende supermarktketen en ze waren heerlijk. En het scheelt bijna een dubbeltje per cupje!
Volgens mijn man probeert N espresso het zo lang mogelijk exclusief te houden.
Zijn er onder jullie die ook zo'n apparaat hebben en wel of niet de originele cupjes gebruiken? Waarom niet, waarom wel?
Met name de koffiecapsule is een belasting voor het milieu. De capsule is van aluminium gemaakt, dat veel energie vraagt voor de productie
Maar dat aparaat kado gekregen, zeker?
Nee gewoon zelf gekocht. De niet-originele cupjes zijn trouwens van plastic! N espresso geeft aan dat je daar gebruikte cupjes kunt inleveren dan worden ze gerecycled.
Opmerkelijk,
Zo heb je toch weer honderden euro's gebracht bij een bedrijf wat God lastert.
Jammer.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Mara

Bericht door Mara »

Het koffiezetmachientje is een degelijk Duits merk ;)
En ik kom eens in jouw huis neuzen in hoeverre jij nu zo principieel bent.
Je weet wel, dat vingertje......vrijheid.....principes, allemaal terugkerende thema's in jouw postings, alleen naar de ander toe. :jongle
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Mara schreef:Het koffiezetmachientje is een degelijk Duits merk ;)
Je weet wel, dat vingertje......vrijheid.....principes, allemaal terugkerende thema's in jouw postings, alleen naar de ander toe. :jongle
Dus geen Nespresso. Want anders moet ik Simon wel gelijk geven. Nespresso heeft zeer Godonterende reclames.
Net als de NEM.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Mara

Bericht door Mara »

JolandaOudshoorn schreef:
Dus geen Nespresso. Want anders moet ik Simon wel gelijk geven. Nespresso heeft zeer Godonterende reclames.
Net als de NEM.
Dat weet ik Jolanda, dus ook geen A xe deo gebruiken. Of die roomkaas beginnend met een P en..... nog zoveel andere winkels en artikelen.
Het apparaat komt van een Duitse fabriek en we hebben allang die originele cupjes niet meer, toen we erachter kwamen dat die van de J umbo en D E ook heerlijk en een stuk goedkoper zijn! Dus wat is dan nu nog het probleem?
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
JolandaOudshoorn schreef:
Net als de NEM.
Dat weet ik Jolanda, dus ook geen A xe deo gebruiken. Of die roomkaas beginnend met een P en..... nog zoveel andere winkels en artikelen.
Het apparaat komt van een Duitse fabriek en we hebben allang die originele cupjes niet meer, toen we erachter kwamen dat die van de J umbo en D E ook heerlijk en een stuk goedkoper zijn! Dus wat is dan nu nog het probleem?

Blijf alleen al bij giganten als Unilever, Procter & Gamble, Nestlé, Kraft Foods etc.
Heel veel merken, bij veel mensen onbekend, horen bij een van deze grote concerns,
en zo zijn er nog een paar, neem nu eens 10 wereldconcerns... Dan zal er bar weinig
overblijven van bedrijven die geen misbruik maken van het heilige in hun reclames.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Mara

Bericht door Mara »

Hoe komt het toch dat dikbleek na verloop van tijd gewoon dun bleekwater wordt?
Simon

Bericht door Simon »

Mara schreef:Hoe komt het toch dat dikbleek na verloop van tijd gewoon dun bleekwater wordt?
Dan is de gel structuur kapotgegaan.Zo kun je slagroom ook dood slaan.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Mara

Bericht door Mara »

Ik denk aan Jolanda, ik heb nu een paar keer een boterkoek gebakken, eergisteren nog, maar hij is niet lekker "spekkig" maar droog.
Wat doe ik nu verkeerd? Weet jij dat misschien.
Ik gebruik zelfrijzend bakmeel, roomboter, een eitje, volgens recept, bakken op 200 graden, maar hij is niet zoals ik hoop steeds.
Heb jij (of iemand anders) tips?
Chrisje72

Bericht door Chrisje72 »

Ei weglaten
Mara

Bericht door Mara »

Chrisje72 schreef:Ei weglaten
Echt waar? :oO Wat doet dat ei dan precies? En waarmee moet je dan de bovenkant bestrijken, met melk?
helma

Bericht door helma »

Mara schreef:
Echt waar? :oO Wat doet dat ei dan precies? En waarmee moet je dan de bovenkant bestrijken, met melk?
koffiemelk
Mara

Bericht door Mara »

helma schreef:
Mara schreef:
koffiemelk
En jij laat het eitje er ook uit helma?
Maar nu weet ik nog niet waardoor het zo droog wordt :quoi
Chrisje72

Bericht door Chrisje72 »

Ik weet niet wat het ei doet, maar ik heb het ooit gehoord. De bovenkant kan je er wel mee bestrijken.

Onderstaande vond ik op http://www.barttrompstichting.nl/upload ... -10-01.pdf
De korst moet wat knapperig zijn; de rest bestaat weliswaar uit hetzelfde deeg, maar heeft de structuur van een
vulling behouden, is meestal niet helemaal gaar en heeft door de grote hoeveelheid boter een boterachtige,
misschien kaasachtige structuur. Dat bereik je natuurlijk allen als je de koek dik genoeg maakt en hem niet te
lang ij een niet al te lage temperatuur bakt, rond de 180 graden C of hoger. Dan bakt de korst een beetje
knapperig, en gaart de inhoud net of net niet en blijft zacht, zonder brokkelig, zanderig of cakig te worden. Om
dezelfde reden mag het deeg daarom niet rijzen ? geen zelfrijzend bakmeel dus ? en moet de boter er goed door
heen gemengd zitten: geen deeg dus waar de boer, koud, in stukjes doorheen is gesneden, zoals voor sommige
korstdegen. Toch zijn er recepten die dat voorschrijven, maar dat klopt dus niet. En er gaat overigens ook geen
ei doorheen; alleen voor de afwerking wordt de bovenkant met wat ei ingekwast.
En wat de verhoudingen betreft: de meeste klassieke recepten gaan uit van ongeveer 38 procent bloem, 35
procent boter, en 27 procent suiker. Daar kun je niet ongestraft aan zitten rommelen. Wie bijvoorbeeld het
aandeel suiker verhoogt, krijgt niet alleen een zoeter gebak, maar ook een harder en taaier.
helma

Bericht door helma »

Mara schreef:
helma schreef:
Mara schreef:
koffiemelk
En jij laat het eitje er ook uit helma?
Maar nu weet ik nog niet waardoor het zo droog wordt :quoi
misschien wat korter bakken? (ik maak niet zo vaak boterkoek; vindt het te vet; maar heb dat van dat ei weleens gehoord. En de bovenkant kan je dus bestrijken met koffiemelk.)
Plaats reactie