O, dat geloof ik best. Maar bij jou bespeurde ik toch een beetje een zich afzetten tégen dat soort zaken.Lapressa schreef:Is het zo dat die er niet toe doen dan op de jongerenavonden?
Weet je wat ik ook zo mooie vind van de jongerenavonden. In 1 seizoen doen ze bijna altijd een opbouw. Zo komt alles aanbod in een jaar tijd. Van niet bekeerd zijn, de oproep tot bekering tot wel bekeerd zijn en de heiligmaking. Daarbij ook onderwerpen die in kerken nogal de neiging krijgen om te blijven liggen.
JBGG "Daniel": over Heart Cry en Jij Daar!
Re: JBGG "Daniel": over Heart Cry en Jij Daar!
welke zaken?
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
Gods toorn, en boete en berouw.Lapressa schreef:welke zaken?
Was een pb'tje
Naja, ook goed zo.

Naja, ook goed zo.
Lapressa schreef:Hoi Gian,Gian schreef:Hoi Lapressa,
Stop er toch mee...
Een aantal personen komen alleen maar op rf om alles wat geen gergem is af te branden.
Dat is laatst zelfs toegegeven door 1 van hen.
Vruchtbaar zal een discussie met deze mensen nooit worden, althans niet hier.
H.G
<><
bedankt voor de waarschuwing, want dit wist ik niet.
Vruchtbaar zal een gesprek dan inderdaad mooit zijn omdat zij uit kerkleer spreken en ik vanuit geloof en de Bijbel.
Gelukkig heb ik ook hele fijne reacties gezien en gehad van medeforummer, gelukkig zijn niet alle mensen hier zo.
Vraag aan de Mods... waarom wordt afbranden van alles wat niet Ger.Gem. is getolereerd op dit forum? Zulk gedrag is toch niet christelijk, respectvol en/ of netjes te noemen?
Of is dit soms geaccepteerd reformatorisch gedrag?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Gods toorn valt niet te ontkennen of je moet je Bijbel er op aanpassen.
Daarbij is er nooit beweerd dat er geen boete en berouw zal wezen. Alleen is het verschil dat er door sommige nogal erg op gehamert wordt dat je ernstig berouw moet hebben voor je bekeerd kan worden. Dat is geen voorwaarde die ik terug vind in de Bijbel. Ik dne ook dat je pas je berouw krijgt zodra de geest in je werkt. Zolang die niet in jou is, blijf je met je eigen, menselijke ogen naar jezelf kijken en vinden wij echt niet dat wij zaken verkeerd doen.
Daarbij is er nooit beweerd dat er geen boete en berouw zal wezen. Alleen is het verschil dat er door sommige nogal erg op gehamert wordt dat je ernstig berouw moet hebben voor je bekeerd kan worden. Dat is geen voorwaarde die ik terug vind in de Bijbel. Ik dne ook dat je pas je berouw krijgt zodra de geest in je werkt. Zolang die niet in jou is, blijf je met je eigen, menselijke ogen naar jezelf kijken en vinden wij echt niet dat wij zaken verkeerd doen.
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
Afgewezen schreef:Gods toorn, en boete en berouw.Lapressa schreef:welke zaken?
God openbaarde zich tegenover Zijn verbondsvolk heel anders dan in het NT.
Christus heeft de toorn gedragen en de zonden vergeven voor Zijn volk. De toorn is gestild!
Ik vind daarom niet dat je Gods handelen van het OT naar het NT moet kopieeren. Wij hebben de Geest die ons leert, en die van Hem getuigt.
Laatst gewijzigd door Gian op 09 sep 2008, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Gelukkig dat je inziet dat het om Bijbelse noties gaat.Lapressa schreef:Gods toorn valt niet te ontkennen of je moet je Bijbel er op aanpassen.
Ik weet dat 'voorwaardelijke' prediking een groot gevaar is, dat dit tot moedeloosheid kan leiden.
En zeker is het de Geest Die ons tot boete en berouw brengt. Maar het is wel een wezenlijk bestanddeel van de bekering. Laten we dat als reactie op een te voorwaardelijke prediking niet uit het oog verliezen!
Zolang we niet in Christus zijn, zijn we onder de toorn en de vloek.Gian schreef:Afgewezen schreef:Gods toorn, en boete en berouw.Lapressa schreef:welke zaken?
God openbaarde zich tegenover Zijn verbondsvolk heel anders dan in het NT.
Christus heeft de toorn gedragen en de zonden vergeven voor Zijn volk.
Ik vind daarom niet dat je Gods handelen van het OT naar het NT moet kopieeren. Wij hebben de Geest die ons leert, en die van Hem getuigt.
Alleen mensen die de wet gekend hebben staan onder de vloek van de wet.
Mensen die zonder wet geleeft hebben zullen ook zonder de wet geoordeeld worden.
Overigens verwijst Paulus als enigste maar 1 keer in het NT naar de vloek van de wet. Verder spreekt het NT nergens van toorn en vloek.
Mensen die zonder wet geleeft hebben zullen ook zonder de wet geoordeeld worden.
Overigens verwijst Paulus als enigste maar 1 keer in het NT naar de vloek van de wet. Verder spreekt het NT nergens van toorn en vloek.
Dan moet je misschien wat beter lezen.Gian schreef:Alleen mensen die de wet gekend hebben staan onder de vloek van de wet.
Onze ijver voor het Evangelie moet niet een stuk van de werkelijkheid verdoezelen. Zonde, toorn en vloek zijn realiteiten. En als God een mens bekeert, leert Hij deze mens ook dáár iets van verstaan. Juist tegen die donkere achtergrond licht het Evangelie op!
Dat legt eraan. Als je via de wet wedergeboren wil worden worden toorn en vloek misschien wel realiteit. Het getuigenis van velen uit de wettische kringen wijzen daarop.Afgewezen schreef: Zonde, toorn en vloek zijn realiteiten. En als God een mens bekeert, leert Hij deze mens ook dáár iets van verstaan. Juist tegen die donkere achtergrond licht het Evangelie op!
We worden niet gerechtvaardigt via de wet. Dat is oud-testamentisch. In onze kringen wordt deze omweg nog steeds geleerd. En we krijgen het zoals we het hebben willen.
Wat er dan nog overblijft van vloek en toorn vraag ik me af. Zie mijn vorige posting.
Misschien heb je wat bijbelteksten bij je stelling?
Gian, sorry, maar ik vind dat je nu een beetje onzin verkoopt: wanneer je wijst op de realiteit van toorn en vloek, betekent dat dat je gerechtvaardigd wilt worden via de wet!Gian schreef:Dat legt eraan. Als je via de wet wedergeboren wil worden worden toorn en vloek misschien wel realiteit. Het getuigenis van velen uit de wettische kringen wijzen daarop.Afgewezen schreef: Zonde, toorn en vloek zijn realiteiten. En als God een mens bekeert, leert Hij deze mens ook dáár iets van verstaan. Juist tegen die donkere achtergrond licht het Evangelie op!
We worden niet gerechtvaardigt via de wet. Dat is oud-testamentisch. In onze kringen wordt deze omweg nog steeds geleerd. En we krijgen het zoals we het hebben willen.
Wat er dan nog overblijft van vloek en toorn vraag ik me af. Zie mijn vorige posting.
Misschien heb je wat bijbelteksten bij je stelling?
Volgens mij ben je door het steeds willen maken van prikkelende opmerkingen zachtjesaan het spoor bijster geraakt.
En wat het laatste deel van je vraag betreft: raadpleeg eens een concordantie. Of lees gewoon het NT van voor naar achter.
In Nederland gaan ze toch gewoon naar de dichtsbijzijnde Ger.Gem.? Ik neem dat ze in het buitenland gewoon zondags een preek lezen. Maar wie het weet mag de waarheid vertellen!helma schreef:en er zijn ook Danielkampen waar 's zondags eigen diensten 'gemaakt' worden
Wat is precies je probleem, dat je dit wilt weten?Gijs83 schreef:In Nederland gaan ze toch gewoon naar de dichtsbijzijnde Ger.Gem.? Ik neem dat ze in het buitenland gewoon zondags een preek lezen. Maar wie het weet mag de waarheid vertellen!helma schreef:en er zijn ook Danielkampen waar 's zondags eigen diensten 'gemaakt' worden
In het buitenland probeert men naar een plaatselijke dienst te gaan en als dat niet mogelijk is wordt er preek gelezen.Gijs83 schreef:In Nederland gaan ze toch gewoon naar de dichtsbijzijnde Ger.Gem.? Ik neem dat ze in het buitenland gewoon zondags een preek lezen. Maar wie het weet mag de waarheid vertellen!helma schreef:en er zijn ook Danielkampen waar 's zondags eigen diensten 'gemaakt' worden
Zo gingen we vorig jaar in Scheidgen naar die 'Freie Evangelische Gemeinde' ter plaatse.
Dit jaar was ik in Oostenrijk en was er ter plaatse alleen een roomse kerk dus zijn er preken gelezen..