Kislev schreef:Rens schreef:http://www.youtube.com/v/G23Xozc-G6Q&rel=1
DIT is écht verpletterend: het Koor en Orkest van Het Rode Leger met het Lied van de Wolgaslepers..........................
hier gaat mijn hart driedubbel wagenwijd bij open..................wát een herineringen aan Krasnapolsky/Amsterdam waar ik ze heb zien optreden in de jaren '60
Leuk ja, en goed gezongen. Hoe origineel zijn ze? Net als Iwan Rebroff, alis Hans Rippert die zich een russische naam aanmat
Dit koor én orkest zijn nog stééds gerecruteed uit de rangen van het Russische Leger, en treden op onder de naam van de eerste dirigent: Het Alexendrov Ensemble, en worden ook wel, terecht "het Dans-, muziek en koor-ensemble van het Russische Rode Leger" genoemd, maar Alexandrov-ensemble is wat makkelijker "in de mond".
In de tijd dat het nog écht het Russische Rode Leger was, jaren '60, hebben ze in Krasnapolsky in Amsterdam opgetreden........het was écht ónvergetelijk..........nog stééds kan ik het mij herinneren als de avond van gisteren.........3 1/2 uur lang durend zang-, dans en muziekspektakel. Ik zat op één van de eerste rijen...........samen met een aantal kameraden uit Haarlem.