Boontjes met gekookte aardappels en een kippenpootje.(Misschien heet zoiets een drumstick). De bonen waren twee keer zo lekker als anders omdat zoonlief meegeholpen had met afhalen.
Wat staat er op het menu vandaag?
Aardig. Vrij rokerig en gepeperd.jvdg schreef:Nooit van gehoord, laat staan geproefd.Marnix schreef:Sound of Island.
Hoe istie?
Het is geen "vaste whisky", vandaar dat je hem niet kent. Die gast (van De Koning, de grootste whiskyslijterij van Nederland, vertelde nog hoe hij er aan kwam, had met een partij Caol te maken ofzo waardoor de whisky op vrij jonge leeftijd al erg lekker kon zijn. Stond er voor een leuk prijsje, niet duur, dus die heb ik (naast de literfles Laphroiag) ook maar meegenomen. Maar het is geen blended whisky maar gewoon een single maltm en smaakt prima.
Ben nog steeds wel fan van de Island Whisky, die Ardberg smaakt me ook heel erg goed, wat zachter dan Laphroiag die natuurlijk erg karakteristiek en robuust is. Dat varieert dan wel lekker

Als je van dat laatste wel houdt, Gall & Gall heeft momenteel de 10 jaar oude The Macallan Fine Oak in de aanbieding, dat is wel een echte aanrader dan.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Whisk(e)y, zoet of fruitig? Brrr..........Marnix schreef:Aardig. Vrij rokerig en gepeperd.jvdg schreef:Nooit van gehoord, laat staan geproefd.Marnix schreef:Sound of Island.
Hoe istie?
Het is geen "vaste whisky", vandaar dat je hem niet kent. Die gast (van De Koning, de grootste whiskyslijterij van Nederland, vertelde nog hoe hij er aan kwam, had met een partij Caol te maken ofzo waardoor de whisky op vrij jonge leeftijd al erg lekker kon zijn. Stond er voor een leuk prijsje, niet duur, dus die heb ik (naast de literfles Laphroiag) ook maar meegenomen. Maar het is geen blended whisky maar gewoon een single maltm en smaakt prima.
Ben nog steeds wel fan van de Island Whisky, die Ardberg smaakt me ook heel erg goed, wat zachter dan Laphroiag die natuurlijk erg karakteristiek en robuust is. Dat varieert dan wel lekkerOm maar een beetje verder te kijken dan mijn neus lang is nu e en fles Cardhu gehaald dus, die een stuk zoeter en fruitiger is. Op zijn tijd ook erg lekker.
Als je van dat laatste wel houdt, Gall & Gall heeft momenteel de 10 jaar oude The Macallan Fine Oak in de aanbieding, dat is wel een echte aanrader dan.
Mijn voorkeur ligt bij het rokerige..............turf....!!!!!!!
Reden om die Sound of Island te gaan proberen.
Krijg jij misschien nog commissie van!
Ik denk dat hij alleen in Den Bosch bij De Koning te krijgen is. Maar als je er in de buurt bent zou ik zeker een flesje meenemen. Als je meer tips wil: The Arran is ook wel erg lekker. Ardberg ook wel trouwens. Laphroiag ken je denk ik al wel. Als je van extreem rokerig houdt kan je ook Lagavullin proberen, vooral de 15 jaar oude is erg rokerig.... maar ik vind hem net iets te.jvdg schreef:Whisk(e)y, zoet of fruitig? Brrr..........Marnix schreef:Aardig. Vrij rokerig en gepeperd.jvdg schreef:Nooit van gehoord, laat staan geproefd.Marnix schreef:Sound of Island.
Hoe istie?
Ben nog steeds wel fan van de Island Whisky, die Ardberg smaakt me ook heel erg goed, wat zachter dan Laphroiag die natuurlijk erg karakteristiek en robuust is. Dat varieert dan wel lekkerOm maar een beetje verder te kijken dan mijn neus lang is nu e en fles Cardhu gehaald dus, die een stuk zoeter en fruitiger is. Op zijn tijd ook erg lekker.
Heb jij nog favoriete merken of aanraders dan?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Echte favorieten heb ik niet.Marnix schreef:Ik denk dat hij alleen in Den Bosch bij De Koning te krijgen is. Maar als je er in de buurt bent zou ik zeker een flesje meenemen. Als je meer tips wil: The Arran is ook wel erg lekker. Ardberg ook wel trouwens. Laphroiag ken je denk ik al wel. Als je van extreem rokerig houdt kan je ook Lagavullin proberen, vooral de 15 jaar oude is erg rokerig.... maar ik vind hem net iets te.jvdg schreef:Whisk(e)y, zoet of fruitig? Brrr..........Marnix schreef:Aardig. Vrij rokerig en gepeperd.jvdg schreef: Nooit van gehoord, laat staan geproefd.
Hoe istie?
Ik "brows" maar wat, en aangezien ik ook de Ierse whishkey (vaak "turvig") tot mijn aandachtsveld reken, betekent dit dat ik vele honderden smaken moet verkennen.
Als ik de kennis daaromtrent serieus ter hand zou nemen, zou ik in een constante whisky-roes verkeren.
Heb afgelopen zaterdag bij G&G een flesje Glen Morven (10 years old) pure Islay malt gekocht (aanbieding!).
Als ik hem "openkurk" zal ik aan je denken!
Alles proeven hoeft ook niet, maar je kan wel op basis van je voorkeurssmaak een selectie maken en dan leuke aanbiedingen kopenjvdg schreef:Echte favorieten heb ik niet.Marnix schreef:Ik denk dat hij alleen in Den Bosch bij De Koning te krijgen is. Maar als je er in de buurt bent zou ik zeker een flesje meenemen. Als je meer tips wil: The Arran is ook wel erg lekker. Ardberg ook wel trouwens. Laphroiag ken je denk ik al wel. Als je van extreem rokerig houdt kan je ook Lagavullin proberen, vooral de 15 jaar oude is erg rokerig.... maar ik vind hem net iets te.jvdg schreef:Whisk(e)y, zoet of fruitig? Brrr..........Marnix schreef: Aardig. Vrij rokerig en gepeperd.
Ik "brows" maar wat, en aangezien ik ook de Ierse whishkey (vaak "turvig") tot mijn aandachtsveld reken, betekent dit dat ik vele honderden smaken moet verkennen.
Als ik de kennis daaromtrent serieus ter hand zou nemen, zou ik in een constante whisky-roes verkeren.
Heb afgelopen zaterdag bij G&G een flesje Glen Morven (10 years old) pure Islay malt gekocht (aanbieding!).
Als ik hem "openkurk" zal ik aan je denken!

Glen Morven heb ik ook eens in huis gehad, past wel goed in die stijl. Rokerig, wat zilt. Smaakt prima.
Jouw epistels over dit onderwerp lezend doen mij sterk vermoeden dat jij een èchte kenner bent!Marnix schreef:Alles proeven hoeft ook niet, maar je kan wel op basis van je voorkeurssmaak een selectie maken en dan leuke aanbiedingen kopenjvdg schreef:Echte favorieten heb ik niet.Marnix schreef:Ik denk dat hij alleen in Den Bosch bij De Koning te krijgen is. Maar als je er in de buurt bent zou ik zeker een flesje meenemen. Als je meer tips wil: The Arran is ook wel erg lekker. Ardberg ook wel trouwens. Laphroiag ken je denk ik al wel. Als je van extreem rokerig houdt kan je ook Lagavullin proberen, vooral de 15 jaar oude is erg rokerig.... maar ik vind hem net iets te.jvdg schreef: Whisk(e)y, zoet of fruitig? Brrr..........
Als ik hem "openkurk" zal ik aan je denken!Of als je een keer in Den Bosch bent zeggen: Ik hou van rokerige whiskies, beetje zilt mag wel.. bijvoorbeeld. En ik wil hooguit 30 euro uitgeven. Geef eens een tip.
Glen Morven heb ik ook eens in huis gehad, past wel goed in die stijl. Rokerig, wat zilt. Smaakt prima.
Op jouw leeftijd zijn er weinigen die dat kunnen zeggen!
Proficiat!
Ben je soms ook anglofiel?
Een echte kenner ben ik nog niet hoewel ik mijn smaakpupillen wel een beetje heb ontwikkeld. En me een beetje in de Isalnd Malts heb verdiept. Maar ik ken nog heel veel niet hoorjvdg schreef:Jouw epistels over dit onderwerp lezend doen mij sterk vermoeden dat jij een èchte kenner bent!Marnix schreef:Alles proeven hoeft ook niet, maar je kan wel op basis van je voorkeurssmaak een selectie maken en dan leuke aanbiedingen kopenjvdg schreef:Echte favorieten heb ik niet.Marnix schreef: Ik denk dat hij alleen in Den Bosch bij De Koning te krijgen is. Maar als je er in de buurt bent zou ik zeker een flesje meenemen. Als je meer tips wil: The Arran is ook wel erg lekker. Ardberg ook wel trouwens. Laphroiag ken je denk ik al wel. Als je van extreem rokerig houdt kan je ook Lagavullin proberen, vooral de 15 jaar oude is erg rokerig.... maar ik vind hem net iets te.
Als ik hem "openkurk" zal ik aan je denken!Of als je een keer in Den Bosch bent zeggen: Ik hou van rokerige whiskies, beetje zilt mag wel.. bijvoorbeeld. En ik wil hooguit 30 euro uitgeven. Geef eens een tip.
Op jouw leeftijd zijn er weinigen die dat kunnen zeggen!
Proficiat!
Ben je soms ook anglofiel?

Een whiskyproeverij lijkt me ook wel een keer leuk trouwens.
Ik ben geen Anglofiel, totaal niet, hoewel Schotland en Ierland me, op het weer na, nog wel aanspreken. Wil ik nog wel een keer heen. De hebben ook wel leuke volksmuziek enzo. Wat dat betreft heb ik veel meer met die landen dan met Engeland, en op sommige punten zijn die landen ook totaal verschillend.
De engelse kerkmuziek kan ik overigens wel weer aardig waarderen.
Marnix, een vrijblijvend advies; Je mòet naar Ierland (je bent al tien jaar te laat) en naar Schotland.Marnix schreef:Ik ben geen Anglofiel, totaal niet, hoewel Schotland en Ierland me, op het weer na, nog wel aanspreken. Wil ik nog wel een keer heen. De hebben ook wel leuke volksmuziek enzo. Wat dat betreft heb ik veel meer met die landen dan met Engeland, en op sommige punten zijn die landen ook totaal verschillend.
De engelse kerkmuziek kan ik overigens wel weer aardig waarderen.
Prakkezeer niet over het weer, wij komen er al vele jaren, en het valt altijd mee!!
En als het je niet bevalt moet je maar denken dat dit weer hoort bij de cultuur, en dat dit weer mede cultuurvormend is geweest.
Èn, vergelijk met onze cultuur!
Ons menu was Overslag omdat mijn kok behoorlijk ziek is. Niet dat ik niet kan koken maar om nu alleen voor mezelf wat te gaan prutsen in de keuken waardoor (de geur van eten) mijn man zich nog beroerder zou gaan voelen, daar had ik nu nét even geen zin in. Dus gewoon maar een broodje gegeten en bij mijn man zoveel mogelijk vocht naar binnen zien te krijgen.......
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Ik snap het, héél veel sterkte!Mariavt schreef:Ons menu was Overslag omdat mijn kok behoorlijk ziek is. Niet dat ik niet kan koken maar om nu alleen voor mezelf wat te gaan prutsen in de keuken waardoor (de geur van eten) mijn man zich nog beroerder zou gaan voelen, daar had ik nu nét even geen zin in. Dus gewoon maar een broodje gegeten en bij mijn man zoveel mogelijk vocht naar binnen zien te krijgen.......
Van mij ook sterkte gewenst en beterschap voor je kokMariavt schreef:Ons menu was Overslag omdat mijn kok behoorlijk ziek is. Niet dat ik niet kan koken maar om nu alleen voor mezelf wat te gaan prutsen in de keuken waardoor (de geur van eten) mijn man zich nog beroerder zou gaan voelen, daar had ik nu nét even geen zin in. Dus gewoon maar een broodje gegeten en bij mijn man zoveel mogelijk vocht naar binnen zien te krijgen.......
Als ik deze wiskey verhalen lees, dan begint bij mij zo langzamerhand toch het idee te ontstaan dat het verstandig kan zijn om een promilage tax in te voeren voor alcoholgebruikende forummers die na 16:30 nog actief zijn op het forum.
De zooi zou niet te overzien zijn als we dit cafe gedrag op refoforum zouden tolereren.
Misschien iets voor een aanvullende forumregel :!:
De zooi zou niet te overzien zijn als we dit cafe gedrag op refoforum zouden tolereren.

Helaasch. Je hebt er helemaal niets van begrepenHerman schreef:Als ik deze wiskey verhalen lees, dan begint bij mij zo langzamerhand toch het idee te ontstaan dat het verstandig kan zijn om een promilage tax in te voeren voor alcoholgebruikende forummers die na 16:30 nog actief zijn op het forum.
De zooi zou niet te overzien zijn als we dit cafe gedrag op refoforum zouden tolereren.![]()