In het echt zijn de meeste mensen best aardig

Inderdaad, wij gaan nu een aantal jaren naar zo'n refo-park en het bevalt goed. Altijd dat negatieve gezeur wordt je ook wel eens zat van. Mijn graadmeter is wat de kinderen er van vinden en die zijn tevreden.helma schreef:Haha, "Refoforummers vechten elkaar de tent uit" ; het lijkt me wel wat.
Dat heb ik ook heel lang geroepen. Het is voor ons doen ook echt iets heel "geks"..... kamperen. Wat dat betreft zijn we teveel verwend met luxe vakantiehuizen en hotels. Maar goed, de kinderen willen het graag, dus even heel diep adem gehaald en gesprongen. We zien het wel, uiteindelijk zijn het maar twee weken en als het niet bevalt, dan weten we dat ook weerOrchidee schreef:en mij zul je niet tegenkomen.
Op welke camping dan ook.
Onze motivatie om naar een christelijke camping te gaan is dat je op een camping meer te maken hebt met mede vakantiegangers dan in een vakantiehuis. En onze kinderen hebben de leeftijd bereikt dat ik ze niet wil blootstellen aan allerlei activiteiten waarbij wij zelf niet achter kunnen staan.Auto schreef:Inderdaad, wij gaan nu een aantal jaren naar zo'n refo-park en het bevalt goed. Altijd dat negatieve gezeur wordt je ook wel eens zat van. Mijn graadmeter is wat de kinderen er van vinden en die zijn tevreden.helma schreef:Haha, "Refoforummers vechten elkaar de tent uit" ; het lijkt me wel wat.
Daarnaast kom je wel eens mede-forummers tegen en dat is ook gezellig, he Tiberius
Zo gaat dat, ja. En op een gegeven moment groei je daar met je kinderen ook weer overheen. Voor ons was het juist toen de kinderen klein waren wel prima om een stacaravan op zo'n refocamping te huren. En als ze dan wat groter worden, is het ook weer prima om hen te laten ervaren dat er ook nog mensen op de wereld zijn die niét het RD lezen. Want ook daar moeten ze mee leren omgaan.JolandaOudshoorn schreef: Onze motivatie om naar een christelijke camping te gaan is dat je op een camping meer te maken hebt met mede vakantiegangers dan in een vakantiehuis. En onze kinderen hebben de leeftijd bereikt dat ik ze niet wil blootstellen aan allerlei activiteiten waarbij wij zelf niet achter kunnen staan.
Daarom zoeken wij ook campings zonder animatie. Die liggen over het algemeen verder van de dorpen en stadjes af. Waar de kinderen als ze jong zijn dus heerlijk samen spelen in een beek, dammetjes bouwen,gewoon in de natuur. In een simpel zwembadje, op de trampoline of volleyballen... Waar ze zichzelf moeten vermaken ipv dat ze vermaakt worden...En als ze ouder worden niet in allerlei ongewenste feesttent, disco etc. Toestanden komen. De mensen die daar komen zijn over het algemeen ook rustzoekers...Hendrikus schreef:Zo gaat dat, ja. En op een gegeven moment groei je daar met je kinderen ook weer overheen. Voor ons was het juist toen de kinderen klein waren wel prima om een stacaravan op zo'n refocamping te huren. En als ze dan wat groter worden, is het ook weer prima om hen te laten ervaren dat er ook nog mensen op de wereld zijn die niét het RD lezen. Want ook daar moeten ze mee leren omgaan.JolandaOudshoorn schreef: Onze motivatie om naar een christelijke camping te gaan is dat je op een camping meer te maken hebt met mede vakantiegangers dan in een vakantiehuis. En onze kinderen hebben de leeftijd bereikt dat ik ze niet wil blootstellen aan allerlei activiteiten waarbij wij zelf niet achter kunnen staan.
Ik ben twee keer meegeweest, 1 x wintersport en 1 x zomervakantie en een non alcohol beleid is niet te handhaven. Want je gaat ook apart van de groep wel eens weg.Sheba schreef: Overigens begreep ik dat ook op de bekende christelijke parken alcohol gedronken wordt onder de jongelui.
En ik kan van mijzelf nog herinneren dat ik ooit (lang geleden)eens met zo'n Amicitia reis ben meegeweest. En dat toen ook jongeren uit het café gevist moesten worden.
Op evangelische campings zijn altijd veel meer refo's dan evangelischen. Ik snap dat nooit zo goed.Sheba schreef: Dat niet blootstellen aan...kan dus heel goed buiten de bekende evangelische en of refo-campings om. Ook in het hoogseizoen. En het is aanmerkelijk goedkoper...
Op vakantie zijn ze er dan gewoon even helemaal uit.Curatorium schreef:Op evangelische campings zijn altijd veel meer refo's dan evangelischen. Ik snap dat nooit zo goed.Sheba schreef: Dat niet blootstellen aan...kan dus heel goed buiten de bekende evangelische en of refo-campings om. Ook in het hoogseizoen. En het is aanmerkelijk goedkoper...
Hendrikus schreef:Zo gaat dat, ja. En op een gegeven moment groei je daar met je kinderen ook weer overheen. Voor ons was het juist toen de kinderen klein waren wel prima om een stacaravan op zo'n refocamping te huren. En als ze dan wat groter worden, is het ook weer prima om hen te laten ervaren dat er ook nog mensen op de wereld zijn die niét het RD lezen. Want ook daar moeten ze mee leren omgaan.JolandaOudshoorn schreef: Onze motivatie om naar een christelijke camping te gaan is dat je op een camping meer te maken hebt met mede vakantiegangers dan in een vakantiehuis. En onze kinderen hebben de leeftijd bereikt dat ik ze niet wil blootstellen aan allerlei activiteiten waarbij wij zelf niet achter kunnen staan.