Europese verkiezingen 2024
Re: Europese verkiezingen 2024
Dat volgt er toch echt niet uit.
Je kunt én christelijk én nationalistisch stemmen. Dat volgt niet uit elkaar, maar kan wel samengaan.
Je kunt én christelijk én nationalistisch stemmen. Dat volgt niet uit elkaar, maar kan wel samengaan.
Helder, ik begrijp welke kant je ongeveer op denkt. Het zou een heel logische gedachte zijn als er een dubbele punt tussen het eerste en tweede deel had gestaan. Ik zie het meer als nevengeschikte zaken vanwege de komma. Afijn, verder denk ik niet dat ik de komende vijf jaar veel over Europa zal horen, dus laat ik me niet druk maken om niksZeeuw schreef: ↑10 jun 2024, 11:33 Heel simpel: het is wat er staat. 'Stem christelijk, rem Europa'. Daarin ligt een link tussen christelijk stemmen en Europa remmen, daar kan ik niet anders uit concluderen dan dat een voortschrijdend Europa niet christelijk is. Stem SGP, rem Europa voelt voor mij meer inhoudelijk, maar ook nog steeds negatief geformuleerd.

Haha, tsja, ik heb er vanuit mijn werk dan weer best wat mee te maken, maar weinig invloed op. Dus ik ga de hond maar eens uitlaten nu het net even droog is denk ik.Herman schreef: ↑10 jun 2024, 12:27Helder, ik begrijp welke kant je ongeveer op denkt. Het zou een heel logische gedachte zijn als er een dubbele punt tussen het eerste en tweede deel had gestaan. Ik zie het meer als nevengeschikte zaken vanwege de komma. Afijn, verder denk ik niet dat ik de komende vijf jaar veel over Europa zal horen, dus laat ik me niet druk maken om niksZeeuw schreef: ↑10 jun 2024, 11:33 Heel simpel: het is wat er staat. 'Stem christelijk, rem Europa'. Daarin ligt een link tussen christelijk stemmen en Europa remmen, daar kan ik niet anders uit concluderen dan dat een voortschrijdend Europa niet christelijk is. Stem SGP, rem Europa voelt voor mij meer inhoudelijk, maar ook nog steeds negatief geformuleerd.![]()
De SGP kan het beste overal als slogan hanteren: stem SGP of blijf thuis.
-
In beide diensten die ik gisteren bezocht in onze gemeente in het gebed dankbaarheid dat ons gemeentelid BertJan Ruissen zijn werk mag voortzetten in het Europees parlement. Al voelt hij zich soms misschien een roepende in de woestijn(ds Mensink zei dat)
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Dat was dan nog wel een beetje voorbarig.aggieoudje schreef: ↑10 jun 2024, 13:33 In beide diensten die ik gisteren bezocht in onze gemeente in het gebed dankbaarheid dat ons gemeentelid BertJan Ruissen zijn werk mag voortzetten in het Europees parlement. Al voelt hij zich soms misschien een roepende in de woestijn(ds Mensink zei dat)
Of hij kent iemand die bereid was het embargo te verbreken (of hoe noem je dat eigenlijk?).refo schreef: ↑10 jun 2024, 13:36Dat was dan nog wel een beetje voorbarig.aggieoudje schreef: ↑10 jun 2024, 13:33 In beide diensten die ik gisteren bezocht in onze gemeente in het gebed dankbaarheid dat ons gemeentelid BertJan Ruissen zijn werk mag voortzetten in het Europees parlement. Al voelt hij zich soms misschien een roepende in de woestijn(ds Mensink zei dat)
Fides Quaerens Intellectum
-
- Verbannen
Eens. Ik ook. Ik wilde het hier ook al delen.DDD schreef: ↑10 jun 2024, 22:21 Volkomen eens met het commentaar van het RD:
https://www.rd.nl/artikel/1066783-chris ... -te-leggen
Dus je vindt dat de CU en SGP in één lijst hadden moeten opereren, maar daarna toch gescheiden optrekken in ECR en EVP?DDD schreef: ↑10 jun 2024, 22:21 Volkomen eens met het commentaar van het RD:
GL PvdA gaan ook in verschillende fracties zitten dus waarom niet? CU heeft zichzelf in de voet geschoten en dat is pijnlijk en dom.Marco schreef: ↑11 jun 2024, 15:57Dus je vindt dat de CU en SGP in één lijst hadden moeten opereren, maar daarna toch gescheiden optrekken in ECR en EVP?DDD schreef: ↑10 jun 2024, 22:21 Volkomen eens met het commentaar van het RD:
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Precies. Dat is dom.
Liever dat ook de SGP niet bij zo'n partij zou zitten. Maar dat soort samenwerking over twee fracties heen, vind ik eigenlijk ook best waardevol.
Dat had ik in ieder geval veel beter gevonden dan zoals het nu is.Marco schreef: ↑11 jun 2024, 15:57Dus je vindt dat de CU en SGP in één lijst hadden moeten opereren, maar daarna toch gescheiden optrekken in ECR en EVP?DDD schreef: ↑10 jun 2024, 22:21 Volkomen eens met het commentaar van het RD:
Liever dat ook de SGP niet bij zo'n partij zou zitten. Maar dat soort samenwerking over twee fracties heen, vind ik eigenlijk ook best waardevol.