Ik was meer van slag van het beroepingswerk hoor.Maanenschijn schreef:'t Kan verkeren. Ik kom net van een interessante SGP avond met mr. dr. Cees Zweistra (als hervormde mag ik Cees zeggen) en weet ik door simpel het forum bijlezen de uitslag van de wedstrijd. GerefGem-lid was de eerste die het meldde. Ik moet dit even verwerken.
Voetbal kijken
-
- Verbannen
Re: Voetbal kijken
Je zat stiekem toch voetbal te kijken en kreeg toen (voor je gevoel voor straf) dat jou van slag makende beroepingswerkbericht binnen?GerefGemeente-lid schreef:Ik was meer van slag van het beroepingswerk hoor.Maanenschijn schreef:'t Kan verkeren. Ik kom net van een interessante SGP avond met mr. dr. Cees Zweistra (als hervormde mag ik Cees zeggen) en weet ik door simpel het forum bijlezen de uitslag van de wedstrijd. GerefGem-lid was de eerste die het meldde. Ik moet dit even verwerken.
Of is dat te veel wivea?
Ik lag op tijd in bed gisteren en heb niets van wedstrijd (of toernooi) gezien, maar nu ik wat commentaar lees, merk ik wel dat ik wat gemist heb. Een wedstrijd waar de scheidsrechter het totaal niet ondercontrole heeft geeft vaak wel vermaak en spanning.
Nu kan rest van Nederland ook weer principieel tegen slavernij zijn.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Re: Voetbal kijken.
https://youtu.be/zp2UOdrMSr8Simon0612 schreef: 3. Hoe uit jij jezelf bij een doelpunt? Of juist bij een achterstand? Of als men wint of verliest? Allen neutraal, zonder emotie? Lijkt me zeer sterk.
Hier stonden de Ieren met 4-0 achter. Het kan best om samen door te zingen.
-
- Verbannen
Nee nee. Soms hoef je niet te kijken, maar kun je toch alles horen.Tiberius schreef:Je zat stiekem toch voetbal te kijken en kreeg toen (voor je gevoel voor straf) dat jou van slag makende beroepingswerkbericht binnen?GerefGemeente-lid schreef:Ik was meer van slag van het beroepingswerk hoor.Maanenschijn schreef:'t Kan verkeren. Ik kom net van een interessante SGP avond met mr. dr. Cees Zweistra (als hervormde mag ik Cees zeggen) en weet ik door simpel het forum bijlezen de uitslag van de wedstrijd. GerefGem-lid was de eerste die het meldde. Ik moet dit even verwerken.
Of is dat te veel wivea?
En dat beroepingsnieuws hoorde ik al vrij vroeg. Toen stond het nog niet eens op dit forum.
- Maanenschijn
Idd. Ik bemerk dat een goed verstaander maar een half woord nodig heeft.DDD schreef:Ik zou er maar geen complot achter zoeken.

Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gisteren hoorde ik in een preek dat we het vooral over het Wk moeten hebben. De Wederkomst van Christus. Zorg dat je in vak C zit!
Dat hoorde ik ook op de mannenzang in Katwijk.MePaul schreef:Gisteren hoorde ik in een preek dat we het vooral over het Wk moeten hebben. De Wederkomst van Christus. Zorg dat je in vak C zit!
Meditatie ds. M. Messemaker.
https://youtu.be/cEdeX_r4OX0
Een WK om van te dromen
Ik vind dat allemaal geen plezierige beeldspraak. Heilig en onheilig op zo'n banale manier vermengen vind ik niet fraai.MePaul schreef:Gisteren hoorde ik in een preek dat we het vooral over het Wk moeten hebben. De Wederkomst van Christus. Zorg dat je in vak C zit!
Ik wel, want iedereen snapt wat er bedoelt wordt. Dit is voor iedereen begrijpelijk en je kan nooit zeggen dat je deze vergelijking niet begrijpt. Precies wat Jezus ook deed; aansluiten bij de kennis, de leefwereld en het niveau van de hoorders.Zita schreef:Ik vind dat allemaal geen plezierige beeldspraak. Heilig en onheilig op zo'n banale manier vermengen vind ik niet fraai.MePaul schreef:Gisteren hoorde ik in een preek dat we het vooral over het Wk moeten hebben. De Wederkomst van Christus. Zorg dat je in vak C zit!
Uhh, het ligt waarschijnlijk aan mij maar ik snap deze reactie niet echt. Kun je het toelichten?parsifal schreef:https://youtu.be/zp2UOdrMSr8Simon0612 schreef: 3. Hoe uit jij jezelf bij een doelpunt? Of juist bij een achterstand? Of als men wint of verliest? Allen neutraal, zonder emotie? Lijkt me zeer sterk.
Briljant!parsifal schreef:
Mijn reactie is dat de Ieren hier heel goed gedrag vertonen (samen zingen met woorden die veel voor het land betekenen) terwijl ze hard verliezen en zonder vijandig te zijn naar de tegenstander.Simon0612 schreef:Uhh, het ligt waarschijnlijk aan mij maar ik snap deze reactie niet echt. Kun je het toelichten?parsifal schreef:https://youtu.be/zp2UOdrMSr8Simon0612 schreef: 3. Hoe uit jij jezelf bij een doelpunt? Of juist bij een achterstand? Of als men wint of verliest? Allen neutraal, zonder emotie? Lijkt me zeer sterk.
Uit het hart gegrepen!Zita schreef:Ik vind dat allemaal geen plezierige beeldspraak. Heilig en onheilig op zo'n banale manier vermengen vind ik niet fraai.MePaul schreef:Gisteren hoorde ik in een preek dat we het vooral over het Wk moeten hebben. De Wederkomst van Christus. Zorg dat je in vak C zit!
- Niet meer zo actief -
Dat iedereen snapt wat je bedoelt wil nog niet zeggen dat de vergelijking altijd gepast is. Eerlijk gezegd vind ik het eerste en beetje kinderachtig (8-jarigen hebben zo'n fase waarin ze allemaal letters aan andere dingen koppelen en dan hard lachen), het tweede roept bij mij geen fijne associatie op. Ik realiseer me dat dit persoonlijk is, maar ik voel wel met Zita mee.MePaul schreef:Ik wel, want iedereen snapt wat er bedoelt wordt. Dit is voor iedereen begrijpelijk en je kan nooit zeggen dat je deze vergelijking niet begrijpt. Precies wat Jezus ook deed; aansluiten bij de kennis, de leefwereld en het niveau van de hoorders.Zita schreef:Ik vind dat allemaal geen plezierige beeldspraak. Heilig en onheilig op zo'n banale manier vermengen vind ik niet fraai.MePaul schreef:Gisteren hoorde ik in een preek dat we het vooral over het Wk moeten hebben. De Wederkomst van Christus. Zorg dat je in vak C zit!
Fides Quaerens Intellectum