Waarom zou je als christen voor Trump moeten zijn? Biden gaat op zondag naar de kerk, daar zal Trump niet zo vaak komen. Ik begrijp niet hoe christenen kunnen stemmen op Trump, maar dat zal mijn allergie voor oneerlijkheid zijn. Ik vind deze man één van de personificaties van het kwaad. Het is dat ik niet zo van de Openbaringen-tekst-knip-plak ben, anders zou ik op zoek gaan naar een monster dat hem voorstelt.Amstelodamense schreef:Wat mij irriteert in dit hele gebeuren (naast het feit dat Trump niet z'n verlies accepteert, dat is feitelijk mijn grootste irritatie), is dat ik als christen voor Trump zou moeten zijn en tegen Biden. Trump heeft het slim gespeeld en zelfs de christelijke kiezer aan zich weten te binden (terwijl het geloof verder niets voor die man betekent, dat is wel duidelijk als je naar z'n daden kijkt).
@Ambtenaar:
Hij is demagogisch, zet zichzelf op de troon, is narcistisch en machtsbelust. Hij respecteert de democratie niet en zet mensen tegen elkaar op uit eigenbelang. Het kan ook zijn dat hij dement aan het raken is, maar goed, het is niet goed mogelijk om diagnoses te doen via media en Twitter.
Hij leeft alleen in een andere context dan Hitler, met een diepgewortelde democratie, wat zijn mogelijkheden aanzienlijk beperkt. Daarnaast vermoed ik dat hij niet zo slim (meer) is als Hitler was. Ik heb ook geen enkele reden om aan te nemen dat hij als doel heeft om een deel van de mensheid uit te roeien, terwijl Hitler al vrij jong antisemitisch was. Het is de vraag of dat bij Hitler ook een doel op zich was, of enkel een vorm van machtswellust. Maar daar heb ik geen idee van.