Na het overlijden van ds. Verhoeks lijkt me. Toen was ds. Roos er wel, maar die zat in Canada.Hoopvol schreef:Uit mijn hoofd gezegd na het overlijden van ds van Beek. Hoelang dit geduurt heeft weet ik niet, dat zou ik dan uit moeten zoeken.Jantje schreef:Wanneer was dat dan?Hoopvol schreef:Toen in de GGiN alleen ds Mallan overgebleven was
Beroepingswerk discussie [5]
Re: Beroepingswerk discussie [5]
Neenee. Ds. van Beek overleed en ds. van Straalen zat in Paterson. Ds. Verhoeks is in '83 bevestigd, na het overlijden van ds. van Beek. Na het overlijden van ds. Verhoeks kreeg je weer zo'n situatie.Piet Puk schreef:Na het overlijden van ds. Verhoeks lijkt me. Toen was ds. Roos er wel, maar die zat in Canada.Hoopvol schreef:Uit mijn hoofd gezegd na het overlijden van ds van Beek. Hoelang dit geduurt heeft weet ik niet, dat zou ik dan uit moeten zoeken.Jantje schreef:Wanneer was dat dan?Hoopvol schreef:Toen in de GGiN alleen ds Mallan overgebleven was
Maar echt helemaal alleen is hij nooit geweest. Wel alleen in Nederland.
Wanneer er maar 1 student van de TS afkomt wordt deze ook d.m.v. tweetallen met een predikant beroepen. Dat is toch hetzelfde principe?Jantje schreef: Waarom doen bepaalde gemeenten dat dan niet? Het lijkt me zeer waarschijnlijk dat alle gemeenten die ds. IJsselstein nu gekandideerd hebben, hem ook daadwerkelijk zullen beroepen. Dus dan heeft dat tweetal toch geen zin?
-
- Verbannen
Jawel. Maar dan staat de student ook op in gemeenten waar hij eigenlijk niet past, qua ligging en wordt daarom soms de tegenkandidaat beroepen. Voor ds. IJsselstein geldt dat niet.Erskinees schreef:Wanneer er maar 1 student van de TS afkomt wordt deze ook d.m.v. tweetallen met een predikant beroepen. Dat is toch hetzelfde principe?Jantje schreef: Waarom doen bepaalde gemeenten dat dan niet? Het lijkt me zeer waarschijnlijk dat alle gemeenten die ds. IJsselstein nu gekandideerd hebben, hem ook daadwerkelijk zullen beroepen. Dus dan heeft dat tweetal toch geen zin?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Maar wat is dan in dit geval het probleem. Het is toch heel normaal dat er twee predikanten tegenover elkaar gesteld worden? Waarom zou er in dit geval dan enkelvoudige kandidaatstelling gehouden moeten worden?
Dat komt door mijn opmerking, met een wellicht hoog waarheidsgehalte. Ik laat me verrassen. Net als de bedenktijd van 6 weken ineens. Waar komt dat vandaan?Erskinees schreef:Maar wat is dan in dit geval het probleem. Het is toch heel normaal dat er twee predikanten tegenover elkaar gesteld worden? Waarom zou er in dit geval dan enkelvoudige kandidaatstelling gehouden moeten worden?
Zo geestelijk is het beroepingswerk niet. O nee.
Natuurlijk is het beroepingswerk niet alleen geestelijk. Maar dat wist je toch al wel?
Is het overigens niet gewoon standaard zo dat een beroep van of naar de zendingsvelden een langere beslisdatum heeft binnen de GG?
Is het overigens niet gewoon standaard zo dat een beroep van of naar de zendingsvelden een langere beslisdatum heeft binnen de GG?
-
- Verbannen
Tja...
Hoe moet dat met al die ledenvergaderingen, deze week? Zouden die überhaupt nog wel doorgaan?
Hoe moet dat met al die ledenvergaderingen, deze week? Zouden die überhaupt nog wel doorgaan?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Dat is niet te hopen.
Ik denk het wel.Tiberius schreef:Dat is niet te hopen.
In 1983 was ds. Mallan van mei t/m september de enige gemeentepredikant in Nederland. In mei overleed ds. M. van Beek en in september is ds. Verhoeks bevestigd tot predikant. Ds. A. van Straalen zat op dat moment in Paterson.Jantje schreef:Wanneer was dat dan?Hoopvol schreef:Toen in de GGiN alleen ds Mallan overgebleven was
Op 14 april 1994 overleed ds. Verhoeks op de avond dat ds. Roos intrede deed in Opheusden. Van medio 1993 t/m deze datum waren ds. Verhoeks en ds. Mallan de enige dienstdoende predikanten in Nederland. In 1995 en 1996 betrof dit ds. Mallan en ds. Roos. Daarna ds. Roos en ds. Schultink. Pas vanaf 2002 zijn het er meer dan 2.
In 1995 en 1996 was ds. Mallan dus wel de enige beroepbare predikant, want ds. Roos heeft in 1994 intrede gedaan in Opheusden.Ouddorp schreef:In 1983 was ds. Mallan van mei t/m september de enige gemeentepredikant in Nederland. In mei overleed ds. M. van Beek en in september is ds. Verhoeks bevestigd tot predikant. Ds. A. van Straalen zat op dat moment in Paterson.Jantje schreef:Wanneer was dat dan?Hoopvol schreef:Toen in de GGiN alleen ds Mallan overgebleven was
Op 14 april 1994 overleed ds. Verhoeks op de avond dat ds. Roos intrede deed in Opheusden. Van medio 1993 t/m deze datum waren ds. Verhoeks en ds. Mallan de enige dienstdoende predikanten in Nederland. In 1995 en 1996 betrof dit ds. Mallan en ds. Roos. Daarna ds. Roos en ds. Schultink. Pas vanaf 2002 zijn het er meer dan 2.
-
- Verbannen
Waarom?Tiberius schreef:Dat is niet te hopen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
Misschien omdat de maatregelen niet voor niets genomen worden?Jantje schreef:Waarom?Tiberius schreef:Dat is niet te hopen.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Email: jvw850forum@gmail.com
-
- Verbannen
Gebedshuizen blijven gevrijwaard van de maatregelen, aldus de NOS.JvW schreef:Misschien omdat de maatregelen niet voor niets genomen worden?Jantje schreef:Waarom?Tiberius schreef:Dat is niet te hopen.
En het ambt van dienaar des Goddelijken Woords is mijns inziens wel belangrijk.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje