Dat maakte het wel aantrekkelijk om te lezen. Al loop ik nu wel altijd met het boek in mijn achterhoofd door het natuurgebied

Ik had het voor mijn verjaardag gekregen, maar zou het zelf nooit weggeven.
Dat is vaak toch lastig met een boek. Waar de één van smult, vindt een ander niets.helma schreef:Het is echt gebeurd; in deze omgeving. (het gebied heet 'de blauwe hel')
Dat maakte het wel aantrekkelijk om te lezen. Al loop ik nu wel altijd met het boek in mijn achterhoofd door het natuurgebied![]()
Eppo Gremdaat schreef:Misschien gaan eindelijk de ogen open in de zgn. reformatorisiche kringen!Grace schreef:'Wie zijn kind liefheeft, spaart de roede niet', zegt de spreukendichter.
Ik heb het boek van Tedd Tripp samen met mijn vrouw(???) biddend gelezen.
Persoonlijk schrik ik enorm van het feit dat er onder christenen zo'n aversie is tegen bijbelse tuchtiging. Wij zijn zo beïnvloed door het moderne westerse denken dat we zelfs principes uit Gods Woord wegwuiven als barbaarse praktijken. Ook in reformatorische kring. Onbegrijpelijk.
Wat betoog je nu eigenlijk?RBN schreef:Het zou te hopen zijn dat ogen van bepaalde personen/predikanten in de refozuil geopend zouden worden, in het kader van voorbede.....(....).....Eppo Gremdaat schreef:Misschien gaan eindelijk de ogen open in de zgn. reformatorisiche kringen!Grace schreef:'Wie zijn kind liefheeft, spaart de roede niet', zegt de spreukendichter.
Ik heb het boek van Tedd Tripp samen met mijn vrouw(???) biddend gelezen.
Persoonlijk schrik ik enorm van het feit dat er onder christenen zo'n aversie is tegen bijbelse tuchtiging. Wij zijn zo beïnvloed door het moderne westerse denken dat we zelfs principes uit Gods Woord wegwuiven als barbaarse praktijken. Ook in reformatorische kring. Onbegrijpelijk.
Het alles verwoestende kwaad dat men voor goed vergeld waarmee men ouders verschrikkelijk op het hart trappen, zeg maar gerust vermoorden, en dan ook nog zich zelf broeders van het zelfde huis noemen, daarom alleen al is het te hopen dat er een wending zou komen, opdat vreze des Heeren meer zou mogen gaan wegen, wijkende van het kwaad, want God is geen ledig aanschouwer.
In het kader daar van is het volgende boekje aan te bevelen. Edward Lawrence Verloren zonen, verwachtende ouders.
Weinig dingen doen het hart van christelijke ouders meer verdriet dan wanneer hun kinderen God en de kerk verlaten.....
Ik denk dat e-readers behoorlijk populair zijn, maar misschien niet onder het publiek van genoemde boekhandel. In verschillende landen verkoopt Amazon al meer electronische boeken dan gedrukte boeken.Mara schreef:Dat is vaak toch lastig met een boek. Waar de één van smult, vindt een ander niets.
Er zijn een aantal boeken die bestsellers zijn, maar ik heb weleens het idee dat het een topper wordt vanwege klakkeloos navolgen.
Dat vreselijke boek met zoveel grijstinten, verkoopt helemaal niet in de boekhandel in Rotterdam, die nu het predikaat "koninklijk" mag voeren.
Ik hoorde een interview met de eigenares, E readers zijn helemaal niet zo populair bij echte boekliefhebbers en genoemd boek verkoopt helemaal niet.
Ik heb er zo'n 40 jaar nog aardig tijd besteed, ik hielp namelijk mijn oudste broer met landmeten in de Blauwe Hel. Is prachtig daar.helma schreef:Het is echt gebeurd; in deze omgeving. (het gebied heet 'de blauwe hel')
Dat maakte het wel aantrekkelijk om te lezen. Al loop ik nu wel altijd met het boek in mijn achterhoofd door het natuurgebied![]()
Ik vond het een beklemmend, maar mooi beschreven boek. De geschiedenis die verteld wordt is ook een vreselijke.Mara schreef:Vreemde titel.Ik heb even gegoogled, het is geen boek dat ik zou kopen.
Recensie is niet bepaald lovend, maar dat hoeft niets te zeggen.
De korte inhoud spreekt me echter niet zo aan.
Wat is jouw mening over dit boek JM?
Prachtige boeken heeft hij geschreven, die echt het lezen waard zijn!!-DIA- schreef:Wat onder u gesproken is, deel II
Door ds. F. Bakker.
Deze eenvoudige preken zijn vrij kort, maar zakelijk.
Ze raken net de kern waar het om gaat.
Daarom zou ik ook deze preken van harte aan iedereen kunnen aanbevelen,
Wie was ds. F. Bakker? Heel kort: 'Ds. F. Bakker was predikant in de Christelijke
Gereformeerde Kerken. Hij werd op 19 maart 1919 geboren te Wolphaartsdijk.
Na zijn theologische studie in Apeldoorn diende hij eerst de gemeente te Huizen.
Drie jaar later verbond hij zich aan de gemeente te Driebergen. Slechts acht jaar
heeft hij deze gemeente gediend. Ds. Bakker overleed op 45-jarige leeftijd.
Hij kreeg grote bekendheid door het boekje Gebedsgestalten waarvan al meer
dan 100.000 exemplaren zijn verkocht.'
Zeker. Zijn preek over de droefheid naar God heeft veel voor me betekend.Marieke schreef:Prachtige boeken heeft hij geschreven, die echt het lezen waard zijn!!-DIA- schreef:Wat onder u gesproken is, deel II
Door ds. F. Bakker.
Wie was ds. F. Bakker? Heel kort: 'Ds. F. Bakker was predikant in de Christelijke
Na zijn theologische studie in Apeldoorn diende hij eerst de gemeente te Huizen.
Drie jaar later verbond hij zich aan de gemeente te Driebergen. Slechts acht jaar
Gebedsgestalten zou iedereen moeten lezen!Hendrikus schreef:Zeker. Zijn preek over de droefheid naar God heeft veel voor me betekend.Marieke schreef:Prachtige boeken heeft hij geschreven, die echt het lezen waard zijn!!-DIA- schreef:Wat onder u gesproken is, deel II
Door ds. F. Bakker.
En? Ik heb er een paar keer mee in mijn handen gestaan, maar het trekt me nietAfgewezen schreef:Ben net begonnen in 'Achtendertig nachten' van Janne IJmker...