Erdee

HersteldHervormd

Re: Erdee

Bericht door HersteldHervormd »

DDD schreef: 06 aug 2024, 22:19
HersteldHervormd schreef: 06 aug 2024, 21:33
DDD schreef: 06 aug 2024, 20:59
HersteldHervormd schreef: 06 aug 2024, 20:31

Ik denk dat ik het verschil niet zo zie tussen de samenzwering of een politieke keuze in deze. Volgens mij hebben we het over hetzelfde. Door los te laten dat iets perse een complottheorie is, ga je het anders benaderen.

Ik blijf het wel bizar vinden dat vrijwel alle grote multinationals meegaan in de woke gekte. Naar mijn weten zijn er geen grote multinationals die openlijk een ander geluid laten horen. Dat is toch wel vreemd, aangezien niemand mij kan vertellen dat ze simpelweg allemaal dezelfde mening hebben toebedeeld. Ik vind deze trend zorgwekkend. In de eerste plaats omdat dit ingaat tegen de Bijbelse principes. In de tweede plaats ook omdat er geen soevereiniteit meer is.
Een samenzwering is geheim, en gaat in tegen de algemene mening. De wokegedachten zijn een extreme exponent van een veel breder gedragen ontwikkeling, waarin vrijwel mensheidbreed, althans in de westerse wereld -maar het geldt feitelijk ook voor Rusland bijvoorbeeld, al is daar veel meer verzet vanuit de dictatuur van Poetin- bepaalde nieuwe inzichten worden gedeeld. Dat internationale ondernemingen aansluiten bij de trends, is logisch. Er werken in de beleidsbepalende afdelingen vaak vrijwel alleen hoogopgeleide mensen, en vaak beginners in de carrière. Dat zijn de koplopers in de cultuur.
Maar ben jij het dan niet met mij eens dat het best frappant is dat alle grote multinationals meegaan in dat extreme praatplaatje? Is het niet vreemd dat die allemaal met één mond praten? Dat is toch bijna niet mogelijk? Wij hier op RF kunnen al zelfs niet met één mond praten over zeer belangrijke opvattingen, laat staat hun.
Nee, dat is niet vreemd. Omdat we het hier over opvattingen hebben die heel erg breed in de samenleving gedragen worden, in ieder geval onder de mensen die de dienst uitmaken. Niet bij iedereen. Dat is een deel van de verklaring van de winst van het populisme, al zitten daar ook daadwerkelijke misstanden in de samenleving achter.
Ja ik twijfel daar heel erg sterk aan DDD. Deze extreme uitingen kunnen niet zo breed gedragen worden. Je ziet aan echt overal. Op de Olympische spelen toch ook met die walgelijke opening. Echt het grootste gedeelte van de bevolking vind dat ronduit smakeloos. Ik ben dus benieuwd naar je bron over het ''heel erg breed gedragen''.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HHR

Bericht door HHR »

Zeeuw schreef: 07 aug 2024, 20:48 Dan hebben we een iets andere definitie. Ik vind het ook niet meer dan normaal, maar ik heb de toon wel zien veranderen in het huidige tijdperk tov van der Staaij/van der Vlies en daar ben ik niet persé voorstander van.
Met alle respect, maar hetzelfde werd gezegd over vd Staaij.
Iedereen wordt vergeleken met zijn voorganger.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

HHR schreef: 09 aug 2024, 09:17
Zeeuw schreef: 07 aug 2024, 20:48 Dan hebben we een iets andere definitie. Ik vind het ook niet meer dan normaal, maar ik heb de toon wel zien veranderen in het huidige tijdperk tov van der Staaij/van der Vlies en daar ben ik niet persé voorstander van.
Dat ben ik niet met je eens. Die geluiden waren er wellicht in het begin heel even, maar hebben heel kort geduurd.
HHR

Bericht door HHR »

Zeeuw schreef: 09 aug 2024, 09:25
Dat ben ik niet met je eens. Die geluiden waren er wellicht in het begin heel even, maar hebben heel kort geduurd.
Kees werd juist de laatste jaren ook verweten op momenten te populistisch te doen.
En daarmee een deel vd achterban te voeden.

Wel was die kritiek op Roelof en eerder Elbert nog groter.

Ik denk dat het meer te maken heeft met houding en zichtbaarheid van reformatorische christenen.
Waar men vroeger meer zwijgend hun gang ging, is de zichtbaarheid groter geworden de laatste jaren. En durven christenen (ook jongeren) steeds duidelijker hun mening kenbaar te maken. En dat is ook makkelijker geworden via allerlei media.
(Ik zie wel een verband met de RD discussie .)
DDD

Bericht door DDD »

Ik vind dat anders wel een negatieve ontwikkeling, en het heeft niet alleen te maken met stijl. En met emancipatie heeft het mijns inziens al helemaal niet te maken. Of het zou moeten zijn dat de SGP meer rekening moet houden met de mening van de stemmers die hun opvattingen grotendeels door youtubefilmpjes laten bepalen.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

HHR schreef: 09 aug 2024, 09:36
Kees werd juist de laatste jaren ook verweten op momenten te populistisch te doen.

Ik denk dat het meer te maken heeft met houding en zichtbaarheid van reformatorische christenen.
Waar men vroeger meer zwijgend hun gang ging, is de zichtbaarheid groter geworden de laatste jaren. En durven christenen (ook jongeren) steeds duidelijker hun mening kenbaar te maken. En dat is ook makkelijker geworden via allerlei media.
Als er 2 personen waren die hun mening goed, rustig en helder duidelijk konden maken waren het van der Staaij en van der Vlies wel. Die kregen daar ook de terechte complimenten voor.
Dus nee, het heeft niet zozeer te maken met zwijgend hun gang gaan, maar met de manier van zich uiten. Daarin zie ik een verschuiving qua taalgebruik en toonhoogte, waar ik niet blij mee ben en die m.i. is ingezet bij Dijkgraaf. Je kon erg lachen met die man en hij wist zich mooi te profileren bij Rutger Castricum, maar mijn voorkeur lag sterk bij de manier waarop van der Staaij zich verwoorden en uitte.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Zeeuw schreef:
HHR schreef: 09 aug 2024, 09:36
HHR schreef: 09 aug 2024, 09:17 Met alle respect, maar hetzelfde werd gezegd over vd Staaij.

Als er 2 personen waren die hun mening goed, rustig en helder duidelijk konden maken waren het van der Staaij en van der Vlies wel. Die kregen daar ook de terechte complimenten voor.
Dus nee, het heeft niet zozeer te maken met zwijgend hun gang gaan, maar met de manier van zich uiten. Daarin zie ik een verschuiving qua taalgebruik en toonhoogte, waar ik niet blij mee ben en die m.i. is ingezet bij Dijkgraaf. Je kon erg lachen met die man en hij wist zich mooi te profileren bij Rutger Castricum, maar mijn voorkeur lag sterk bij de manier waarop van der Staaij zich verwoorden en uitte.
Je verwoordt helemaal mijn mening @Zeeuw!
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
MGG

Bericht door MGG »

Vd Staaij als lijsttrekker en Dijkgraaf die op een humoristische wijze met de pers om kon gaan. Wat mij betreft een goede combinatie.
Ararat

Bericht door Ararat »

En hoe is dat nu, met de huidige mannenbroeders?
MGG

Bericht door MGG »

Ararat schreef: 09 aug 2024, 14:38 En hoe is dat nu, met de huidige mannenbroeders?
Ik ben tevreden, maar Kees en Elbert zijn tot nu toe niet overtroffen. Vergelijken met voorgangers is ook niet helemaal eerlijk. De voorgangers hebben hun waarde jaren kunnen tonen.
2e Hans

Bericht door 2e Hans »

Mooi interview met mevrouw Dooijeweert: een getuigenis van Gods trouw.
Gerardus2

Bericht door Gerardus2 »

2e Hans schreef: 17 aug 2024, 17:11 Mooi interview met mevrouw Dooijeweert: een getuigenis van Gods trouw.
Zeker mooi! Ik ga ook wel eens naar de thema-avonden in Veenendaal, waarbij zowel de heer als mevrouw van Dooijeweert hun bijdrage leveren. Zeer inspirerend en bemoedigend.
Konijntje

Bericht door Konijntje »

https://www.rd.nl/artikel/1074765-nieuw ... ng-wachten

Wat vinden jullie van het ontwerp van de Ger. Gem. in Yerseke?

Ik vind het een redelijk mooi ontwerp, maar niet vernieuwend. Het valt mij op dat de laatste decennia de nieuwbouwkerken allemaal een beetje van hetzelfde zijn.

Ik vind het verder opvallend en grappig dat het interieur strak, sober en modern is, maar de orgelkas geïnspireerd is op 18e eeuwse orgelkassen en veel versieringen heeft.
DDD

Bericht door DDD »

Niet fraai.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

DDD schreef: 22 aug 2024, 18:29Niet fraai.
Waarom niet?

En wat vindt je van het orgel?
Plaats reactie