Inderdaad vanaf Schiedam. Net voorbij Delft begint het dan al, verderop bij het Clausplein en bij Leiden in de flessenhals, en als laatste bij Amsterdam.eilander schreef:Ik denk dat @Mara de A4 bij Delft bedoelt. Het nieuwe stuk weg. Ik reed dagelijks vanuit Den Haag richting Rotterdam, en dan was de A4 rond vijf uur inderdaad een regelrecht drama.Zeeuw schreef:Dat laatste geloof ik ook niet. Wellicht met n-wegen erbij. Waar rij jij over de A4? Ik rij dagelijks A29, maar das een drama.Jantje schreef:Dat laatste is helemaal geen waar. Althans, ik herken er niets van. Ik rijd vaak over die weg, en heb er weinig of nooit oponthoud.
Verder geloof ik ook niet in een file van 1100 km. Dat is zowat vanaf Amsterdam naar Parijs.
Op de A4 maakt dat niets uit, houd het maar eens een tijdje in de gaten er zijn de hele dag opstoppingen.Zeeuw schreef:Dan rijd je niet op de gebruikelijke tijden.
Een vriend van hem vertrekt om 6 uur s'morgens, maar hij is zelfs de file niet voor.
Vriendin van dochter woont in Delft, haar werkplek verhuisde naar Utrecht en ze moest dus mee, voorlopig, tot ze iets anders heeft gevonden. Ook zij vertrekt s'morgens om half 7.
Ik sprak mensen die hun kinderen met de "Westlandbus" ,schoolbus dus, mee laten gaan en toen deze pas begon te rijden jaren geleden, kon die een half uur later vertrekken. Het vertrek is intussen al een paar keer vervroegd, vanwege de drukte op de A20.
De verwachting is dat het de komende jaren nog veel erger gaat worden.
De werkzaamheden voor de Blankenburgtunnel gaan binnenkort van start, zal ook extra drukte en vertraging opleveren denk ik, aan beide kanten van de Waterweg.