Ok, ja begrijpelijk inderdaadJob schreef: ↑24 jun 2023, 14:46Er is ook geen aanleiding om het nu anders dan anders te beleven. Maar binnen het beroepingswerk heb je soms van die momenten dat de moed je in de schoenen zakt, niet alleen voor de lange rij gemeenten die teleurgesteld werden, maar ook wanneer je specifiek alle kindergezichtjes, jongeren, volwassenen en ouderen van de eigen gemeente voor je ziet - overigens niet een gemeente met meer rechten of hoge verwachtingen, integendeel. Maar wel met óók een ziel.
Beroepingswerk discussie [7]
Re: Beroepingswerk discussie [7]
Ach, we accepteren je hoor. Je steekt wel, maar het doet geen pijn.

Laat je verwachting maar niet teveel van een dominee afhangen Job. De Heere is echt niet aan mensen en hun werk gebonden. Moed in de schoenen zakken kan, maar nadat je naar je schoenen hebt gekeken, kijk maar gewoon weer snel omhoog.Job schreef: ↑24 jun 2023, 14:46Er is ook geen aanleiding om het nu anders dan anders te beleven. Maar binnen het beroepingswerk heb je soms van die momenten dat de moed je in de schoenen zakt, niet alleen voor de lange rij gemeenten die teleurgesteld werden, maar ook wanneer je specifiek alle kindergezichtjes, jongeren, volwassenen en ouderen van de eigen gemeente voor je ziet - overigens niet een gemeente met meer rechten of hoge verwachtingen, integendeel. Maar wel met óók een ziel.
Daar heb je gelijk in, thanxZeeuw schreef: ↑24 jun 2023, 20:28Laat je verwachting maar niet teveel van een dominee afhangen Job. De Heere is echt niet aan mensen en hun werk gebonden. Moed in de schoenen zakken kan, maar nadat je naar je schoenen hebt gekeken, kijk maar gewoon weer snel omhoog.Job schreef: ↑24 jun 2023, 14:46Er is ook geen aanleiding om het nu anders dan anders te beleven. Maar binnen het beroepingswerk heb je soms van die momenten dat de moed je in de schoenen zakt, niet alleen voor de lange rij gemeenten die teleurgesteld werden, maar ook wanneer je specifiek alle kindergezichtjes, jongeren, volwassenen en ouderen van de eigen gemeente voor je ziet - overigens niet een gemeente met meer rechten of hoge verwachtingen, integendeel. Maar wel met óók een ziel.
Dat mag, het is niet eenvoudig. We zijn er voor elkaar ook weer de juiste Weg te wijzen.Job schreef: ↑24 jun 2023, 20:44Daar heb je gelijk in, thanxZeeuw schreef: ↑24 jun 2023, 20:28Laat je verwachting maar niet teveel van een dominee afhangen Job. De Heere is echt niet aan mensen en hun werk gebonden. Moed in de schoenen zakken kan, maar nadat je naar je schoenen hebt gekeken, kijk maar gewoon weer snel omhoog.Job schreef: ↑24 jun 2023, 14:46Er is ook geen aanleiding om het nu anders dan anders te beleven. Maar binnen het beroepingswerk heb je soms van die momenten dat de moed je in de schoenen zakt, niet alleen voor de lange rij gemeenten die teleurgesteld werden, maar ook wanneer je specifiek alle kindergezichtjes, jongeren, volwassenen en ouderen van de eigen gemeente voor je ziet - overigens niet een gemeente met meer rechten of hoge verwachtingen, integendeel. Maar wel met óók een ziel.. Soms heb je even zo'n moment.
@Zeeuw, dank je, dat waardeer ik!
-
Fijn dat twee gewaardeerde leden een eigen dominee krijgen. In deze moeilijke tijden is het een extra groot voorrecht als God een eigen herder en leraar geeft.
-
Kan ik me voorstellen! Mooi dat er een moment van stilte gegeven werd om dit te verwerken. De ouderling was er zelf ook ontroerd onder, hoorde ik zojuist toen ik het fragment terugluisterde.
- Maanenschijn
Fijn inderdaad dat een vacante gemeente een predikant krijgt.
Gezien de reacties, wat maakt dit aannemen van het beroep meer bijzonder dan anderen, hier op het forum vermeldt?
Gezien de reacties, wat maakt dit aannemen van het beroep meer bijzonder dan anderen, hier op het forum vermeldt?
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
-
een gemeente met veel ex GG-ers, dan krijg je dat denk ik automatisch 

Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
-
Ik denk omdat twee prominente forummers lid zijn in deze gemeente, recentelijk was er ook meer aandacht voor de aangenomen beroepen in de gemeentes van DIA en Mistig.Maanenschijn schreef: ↑26 jun 2023, 10:30 Fijn inderdaad dat een vacante gemeente een predikant krijgt.
Vlissingen (GG) gaat niet meer beroepen?
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief