Even los van de inhoud: is het handig voor de discussie om op dit forum een mening D66-achtig te noemen?Job schreef: ↑06 aug 2024, 18:12Hier gebeurt iets geks D66-achtigs: we moeten eens leren dat we pluriform mogen zijn, maar wel alleen als je het met ons eens bent.HHR schreef: ↑06 aug 2024, 15:07Helemaal eens.Ad Anker schreef: ↑06 aug 2024, 13:36 Voor sommigen is het toch wel moeilijk te begrijpen dat de wereld verandert en dat dit het RD ook niet voorbijgaat. Het RD is ontstaan midden in de verzuiling waar, soms met (te) grote geestelijke woorden met dankbaarheid weer een zuilpilaar werd opgericht. Het RD is er daar één van.
Nu zitten we midden in een tijd van ontzuiling en blijkt de verwarde en verdeelde achterban van het RD nog steeds zo verward en verdeeld. Het RD is een organisatie die midden in de maatschappij staat, waar je ronduit en duidelijk kritiek op kan hebben (ik ben echt niet kritiekloos t.o. de krant).
Maar om het RD te verwijten dat 'ze verleerd zijn duidelijke standpunten in te nemen' of journalisten in dienst hebben met opgerekte principes gaat me wat ver.
Het is ook een dingetje in onze gezindte. Overal een (geestelijk) oordeel over paraat hebben. Schei daar toch mee uit, is mijn bescheiden mening.
We moeten als gezindte leren dat we het niet overal over eens zijn maar ook niet hoeven te zijn.
Als we pluriform mogen zijn, mag dat dan aub ook zijn in het denken over de rol van de krant?
Ik denk van niet. Dus denk even rustig na, voor je weer een aantal keer sorry moet zeggen.