Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
- Dodo
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]
Dat klinkt als stenensoep eigenlijk.
Je moet er wel heel veel dingen aan toevoegen om er een lekkere schotel van te maken.
Je moet er wel heel veel dingen aan toevoegen om er een lekkere schotel van te maken.
BOMvol zout die pakketten......
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Hoe kom je daar nu bij, zout moet je zelf toevoegen.emigrant schreef:BOMvol zout die pakketten......
Het zijn alleen de groenten en de verse tuinkruiden die in het pakket zitten.
Het bouillonblokje dat erbij gevoegd wordt, hoef je niet te gebruiken, heb ik ook niet gedaan.
Ik kan al die groenten nu ook los kopen, omdat ik de combinatie nu weet.
Ik was zelf nooit op het idee gekomen om deze groenten te combineren in een stamppot.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
weet je hoe lang voordat jij het pakket koopt, de inhoud geoogst is?Mara schreef:Hoe kom je daar nu bij, zout moet je zelf toevoegen.emigrant schreef:BOMvol zout die pakketten......
Het bouillonblokje dat erbij gevoegd wordt, hoef je niet te gebruiken, heb ik ook niet gedaan.
Ik was zelf nooit op het idee gekomen om deze groenten te combineren in een stamppot.
Vaak wel anderhalve week of meer. Het is door temperatuurswisselingen en toegevoegde gassen als zijnde lijkende op vers......
Als je zo gaat denken moet je je groenten zelf verbouwen.emigrant schreef: weet je hoe lang voordat jij het pakket koopt, de inhoud geoogst is?
Vaak wel anderhalve week of meer. Het is door temperatuurswisselingen en toegevoegde gassen als zijnde lijkende op vers......
Als het mogelijk is haal ik de groenten en fruit bij de teler. Dat verschil zie en proef ik heus!
Maar aangezien die in de polders en buitengebieden wonen, verrijd ik dan veel benzine.
Dus ik doe dat als ik die kant op moet.
-
- Verbannen
Toegevoegde gassen? Die zitten toch al in de groenten, die @Mara noemt...emigrant schreef:weet je hoe lang voordat jij het pakket koopt, de inhoud geoogst is?Mara schreef:Hoe kom je daar nu bij, zout moet je zelf toevoegen.emigrant schreef:BOMvol zout die pakketten......
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Ik zal het nog sterker vertellen. Ui, appel en pastinaak worden maar eens per jaar geoogst.emigrant schreef:
weet je hoe lang voordat jij het pakket koopt, de inhoud geoogst is?
Klinkt lekker Mara! Ik ben dol om een combi van allerlei groenten. Bij welke winkel heb jij het pakket gehaald? Die pakketten zijn toch voor 4 personen?
Het was zeker lekker en ik ga het zeker nog een keer maken, maar dan stel ik het pakket zelf samen.merel schreef:Klinkt lekker Mara! Ik ben dol om een combi van allerlei groenten. Bij welke winkel heb jij het pakket gehaald? Die pakketten zijn toch voor 4 personen?
Dit was bij AH. Al denk ik wel dat het pakket voor jouw gezin niet toereikend is.
De aanbevolen hoeveelheid aardappelen heb ik ook gelaten voor wat het was, en meer geschild.
Heerlijk die pakketten. De couscous, pompoenrisotto en de Indiase curry gemaakt met zo'n verspakket, de afgelopen weken. Beregezond. Emigrant zit er finaal naast, op die gassen na. 

Zo´n pakket vind ik best wel duur, want wij hebben voor 5 personen dan 2 pakketten nodig.Ad Anker schreef:Heerlijk die pakketten. De couscous, pompoenrisotto en de Indiase curry gemaakt met zo'n verspakket, de afgelopen weken. Beregezond. Emigrant zit er finaal naast, op die gassen na.
Gelukkig staat op de AH site de benodigdheden en het recept.
De groenten koop ik voor een prikkie bij de Turk.
Nog een tip mbt de Indiase curry: tijdens het wokken van de kip voeg ik een gedroogd zwart limoentje toe, dat geeft een intens rijke smaak aan de curry.
Het limoentje eerst in een vijzel fijnmalen.
Vandaag heb ik bloemkool roosjes gekookt en deze opgediend met kapucijners en eigen gemaakte (warme) piccalilly.
-
- Verbannen
Hoe maak je die piccalilly? Ik heb nooit geweten dat je dat ook zelf kon maken.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
een limoen, en wat fenegriek.Roos2018 schreef:Zo´n pakket vind ik best wel duur, want wij hebben voor 5 personen dan 2 pakketten nodig.Ad Anker schreef:Heerlijk die pakketten. De couscous, pompoenrisotto en de Indiase curry gemaakt met zo'n verspakket, de afgelopen weken. Beregezond. Emigrant zit er finaal naast, op die gassen na.
Gelukkig staat op de AH site de benodigdheden en het recept.
De groenten koop ik voor een prikkie bij de Turk.
Nog een tip mbt de Indiase curry: tijdens het wokken van de kip voeg ik een gedroogd zwart limoentje toe, dat geeft een intens rijke smaak aan de curry.
Het limoentje eerst in een vijzel fijnmalen.
onder het voorbehoud dat er genoeg hectaren land mee vol staan, en onder voorbehoud dat de oogst niet verloren gaat of weggemikt wordt.refo schreef:Ik zal het nog sterker vertellen. Ui, appel en pastinaak worden maar eens per jaar geoogst.emigrant schreef:
weet je hoe lang voordat jij het pakket koopt, de inhoud geoogst is?
We halen ze anders wel uit Peru voor een grijpstuiver.