Ik ben ervoor, om hoofd- en bijzinnen te scheiden door een komma.Afgewezen schreef:Ik geloof niet dat je hier een komma moet zetten, je hoort eigenlijk geen pauze. Als je zegt 'ik hoop dat je komt', zet je na 'hoop' ook geen komma.Luther schreef:Dankbaar en blij geven wij u kennis van ons voornemen,Zita schreef:Als ik het lees, schrijf en uitspreek, is het met komma raar, en zonder komma normaal. Wat is dan de onvolledige bijzin, en waarom heeft die een komma nodig?
(dan volgt in een onvolledige bijzin de inhoud van dat voornemen)
op 32 maart in het huwelijk te treden.
Overigens zou ik een gans andere formulering kiezen en niet kiezen voor het afgezaagde 'dankbaar en blij'...
Als je het dan echt met archaïsch taalgebruik wilt doen, kies dan voor:
Vervuld met gevoelens van dankbaarheid en blijdschap geven wij u kennis van....
Gelukkig zijn komma's niet officieel beregeld, dus Zita mag het zelf weten.
Wist je niet...gewoon ff een vraagje
Re: Wist je niet...gewoon ff een vraagje
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Wat is dat voor onzin.Zita schreef:Hoho, officieel geven bruidsparen geen kennis van het voornemen in het huwelijk te treden, dat doen wederzijdse ouders. De kaart is daarom dubbel. Links geven de heer en mevrouw Janse-Flipse kennis van het voornemen van hun zoon Jan om in het huwelijk te treden met mejuffrouw Marie Vermeulen. Rechts geven de heer en mevrouw Vermeulen-de Vries kennis van het voornemen van hun dochter Marieke om in het huwelijk te treden met de heer J. Janse. Dáár weer onder staat in het midden het gebruikelijke gedoe over gemeentehuis, kerk en ontvangmiddag.
Maar dat was het bruidspaar te archaïsch.
Het bruidspaar geeft kennis van hun voorgenomen huwelijk, eventueel met de zin: mede namens wederzijdse ouders.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Sorry Luth, maar je hebt echt ongelijk. Voorheen kondigden echt de ouders aan. Het wangedrocht 'mede namens wederzijdse ouders' is een vreemdsoortige overgangsfrasering. Dat schijnt men nu een beetje zat te worden; ik krijg in ieder geval veel kaarten waar de ouders niet mede aankondigen, maar waar de ouders getuigen zullen zijn.Luther schreef:Wat is dat voor onzin.Zita schreef:Hoho, officieel geven bruidsparen geen kennis van het voornemen in het huwelijk te treden, dat doen wederzijdse ouders. De kaart is daarom dubbel. Links geven de heer en mevrouw Janse-Flipse kennis van het voornemen van hun zoon Jan om in het huwelijk te treden met mejuffrouw Marie Vermeulen. Rechts geven de heer en mevrouw Vermeulen-de Vries kennis van het voornemen van hun dochter Marieke om in het huwelijk te treden met de heer J. Janse. Dáár weer onder staat in het midden het gebruikelijke gedoe over gemeentehuis, kerk en ontvangmiddag.
Het bruidspaar geeft kennis van hun voorgenomen huwelijk, eventueel met de zin: mede namens wederzijdse ouders.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Je bent vergeten 'zo de Heere wil en wij leven', oftewel Deo Volente, oftewel DVZita schreef:Hoho, officieel geven bruidsparen geen kennis van het voornemen in het huwelijk te treden, dat doen wederzijdse ouders. De kaart is daarom dubbel. Links geven de heer en mevrouw Janse-Flipse kennis van het voornemen van hun zoon Jan om in het huwelijk te treden met mejuffrouw Marie Vermeulen. Rechts geven de heer en mevrouw Vermeulen-de Vries kennis van het voornemen van hun dochter Marieke om in het huwelijk te treden met de heer J. Janse. Dáár weer onder staat in het midden het gebruikelijke gedoe over gemeentehuis, kerk en ontvangmiddag.Luther schreef:Dankbaar en blij geven wij u kennis van ons voornemen,Zita schreef:Als ik het lees, schrijf en uitspreek, is het met komma raar, en zonder komma normaal. Wat is dan de onvolledige bijzin, en waarom heeft die een komma nodig?
Overigens zou ik een gans andere formulering kiezen en niet kiezen voor het afgezaagde 'dankbaar en blij'...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Daarover bakkelei ik nog met het bruidspaar. Anderzijds zit er in het woord 'voornemen' al wel iets van die notie, al is het zwakjes.Bert Mulder schreef:Je bent vergeten 'zo de Heere wil en wij leven', oftewel Deo Volente, oftewel DVZita schreef:Hoho, officieel geven bruidsparen geen kennis van het voornemen in het huwelijk te treden, dat doen wederzijdse ouders. De kaart is daarom dubbel. Links geven de heer en mevrouw Janse-Flipse kennis van het voornemen van hun zoon Jan om in het huwelijk te treden met mejuffrouw Marie Vermeulen. Rechts geven de heer en mevrouw Vermeulen-de Vries kennis van het voornemen van hun dochter Marieke om in het huwelijk te treden met de heer J. Janse. Dáár weer onder staat in het midden het gebruikelijke gedoe over gemeentehuis, kerk en ontvangmiddag.Luther schreef:Dankbaar en blij geven wij u kennis van ons voornemen,Zita schreef:Als ik het lees, schrijf en uitspreek, is het met komma raar, en zonder komma normaal. Wat is dan de onvolledige bijzin, en waarom heeft die een komma nodig?
Ik voel me langzamerhand een digibeet worden. Zat net twitter.nl te lezen, omdat ik dacht dat twitteren misschien wel iets is.
Maar dat verhaal over die hastags, daar snap ik niks van.
Wie geeft mij een korte cursus twitteren?

Maar dat verhaal over die hastags, daar snap ik niks van.
Wie geeft mij een korte cursus twitteren?

Waarom geef jij het boekje niet aan afgewezen of heb je het nog niet uit?Mister schreef:http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... index.html

Ik heb het boekje niet en verdiep me ook niet in Twitter.Auto schreef:Waarom geef jij het boekje niet aan afgewezen of heb je het nog niet uit?Mister schreef:http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... index.html

Gewoon beginnen. Wordt vanzelf duidelijk.
Een hashtag: een hash is dit #
Een tag is een label.
Aan je bericht kun je zo een hekjelabel toevoegen.
Bijvoorbeeld: Vanmorgen moest ik krabben. #koud. Twitterde iemand.
Je kunt in de zoekfunctie alles opgeven. Bijvoorbeeld: zoek naar 'krabben'. Dan krijg je alle tweets met krabben en kun je zien wie nog meer moest krabben. (als je dat leuk vindt)
Maar door dat hekje voor #koud kun je op dat woord meteen klikken. Gaat sneller. Zodat je onmiddelijk kunt zien wie het nog meer #koud heeft. (Maar wie het koud had zonder hekje zie je dan niet.)
Dit kan ook: #Vanmorgen #moest #ik #krabben. #koud. Maar dat komt redelijk onzinnig over.
Zometeen moet ik over de A27 en de A12. Als mensen in de file (een stilstaande) staan gaan ze meteen twitteren. De ANWB meldt de file (als die er is) op twitter met de hashtags #A27 en/of #A12. Door de tweets te lezen kun je een idee vormen van de ernst van de file. Als de boel stilstaat zie je dat meteen: allerlei gefrustreerde berichtjes. En als het rijdt worden de flitsers soms genoemd.
Pasgeleden was er een jongerendag van de SGP. Toen is de hashtag #SGPJ afgesproken. Ieder die daar zat of keek via de RO en commentaar had voegde dat tekentje toe. Zo kreeg je een heel overzicht van de geburtenissen.
Een hashtag: een hash is dit #
Een tag is een label.
Aan je bericht kun je zo een hekjelabel toevoegen.
Bijvoorbeeld: Vanmorgen moest ik krabben. #koud. Twitterde iemand.
Je kunt in de zoekfunctie alles opgeven. Bijvoorbeeld: zoek naar 'krabben'. Dan krijg je alle tweets met krabben en kun je zien wie nog meer moest krabben. (als je dat leuk vindt)
Maar door dat hekje voor #koud kun je op dat woord meteen klikken. Gaat sneller. Zodat je onmiddelijk kunt zien wie het nog meer #koud heeft. (Maar wie het koud had zonder hekje zie je dan niet.)
Dit kan ook: #Vanmorgen #moest #ik #krabben. #koud. Maar dat komt redelijk onzinnig over.
Zometeen moet ik over de A27 en de A12. Als mensen in de file (een stilstaande) staan gaan ze meteen twitteren. De ANWB meldt de file (als die er is) op twitter met de hashtags #A27 en/of #A12. Door de tweets te lezen kun je een idee vormen van de ernst van de file. Als de boel stilstaat zie je dat meteen: allerlei gefrustreerde berichtjes. En als het rijdt worden de flitsers soms genoemd.
Pasgeleden was er een jongerendag van de SGP. Toen is de hashtag #SGPJ afgesproken. Ieder die daar zat of keek via de RO en commentaar had voegde dat tekentje toe. Zo kreeg je een heel overzicht van de geburtenissen.
Actualiteit:
De ANWB heeft een filemelding, maar weet geen finesses.
Dus twittert de ANWB:
Kan iemand ons vertellen in welke richting het ongeluk op de #A16 bij knp. #Terbregseplein is gebeurd?
Klik je op #terbregseplein krijg je dit:
32m Erik Eggens@ErikEggens @ANWBverkeer Ze zeggen A16 rechts, dus naar het zuiden #A16 #Terbregseplein
In reply to ANWBverkeer
36m Arjen van Ree@arjenvanree @ANWBverkeer beide, bestelbus door vangrail, grote ravage #A16 #Terbregseplein
In reply to ANWBverkeer
38m a16@a16snelweg RT @ANWBverkeer: Kan iemand ons vertellen in welke richting het ongeluk op de #A16 bij knp. #Terbregseplein is gebeurd?
40m ANWBverkeer@ANWBverkeer Kan iemand ons vertellen in welke richting het ongeluk op de #A16 bij knp. #Terbregseplein is gebeurd?
1h a16@a16snelweg RT @ANWBverkeer: Nota Bene: De #A16 is IN BEIDE RICHTINGEN DICHT tussen de knp. #Terbregseplein en #Ridderkerk
ANWBverkeer@ANWBverkeerReply Nota Bene: De #A16 is IN BEIDE RICHTINGEN DICHT tussen de knp. #Terbregseplein en #Ridderkerk
De ANWB heeft een filemelding, maar weet geen finesses.
Dus twittert de ANWB:
Kan iemand ons vertellen in welke richting het ongeluk op de #A16 bij knp. #Terbregseplein is gebeurd?
Klik je op #terbregseplein krijg je dit:
32m Erik Eggens@ErikEggens @ANWBverkeer Ze zeggen A16 rechts, dus naar het zuiden #A16 #Terbregseplein
In reply to ANWBverkeer
36m Arjen van Ree@arjenvanree @ANWBverkeer beide, bestelbus door vangrail, grote ravage #A16 #Terbregseplein
In reply to ANWBverkeer
38m a16@a16snelweg RT @ANWBverkeer: Kan iemand ons vertellen in welke richting het ongeluk op de #A16 bij knp. #Terbregseplein is gebeurd?
40m ANWBverkeer@ANWBverkeer Kan iemand ons vertellen in welke richting het ongeluk op de #A16 bij knp. #Terbregseplein is gebeurd?
1h a16@a16snelweg RT @ANWBverkeer: Nota Bene: De #A16 is IN BEIDE RICHTINGEN DICHT tussen de knp. #Terbregseplein en #Ridderkerk
ANWBverkeer@ANWBverkeerReply Nota Bene: De #A16 is IN BEIDE RICHTINGEN DICHT tussen de knp. #Terbregseplein en #Ridderkerk
Wij hebben sinds een paar maanden een N espresso apparaat, tot volle tevredenheid. Nu hoor ik van anderen dat zij cupjes uit de supermarkt gebruiken, ipv de originele. Maar het wordt afgeraden, de machine zou er storing door krijgen en je hebt dan geen garantie.
Ik kreeg van iemand een paar cupjes om te proberen, van een bekende supermarktketen en ze waren heerlijk. En het scheelt bijna een dubbeltje per cupje!
Volgens mijn man probeert N espresso het zo lang mogelijk exclusief te houden.
Zijn er onder jullie die ook zo'n apparaat hebben en wel of niet de originele cupjes gebruiken? Waarom niet, waarom wel?
Ik kreeg van iemand een paar cupjes om te proberen, van een bekende supermarktketen en ze waren heerlijk. En het scheelt bijna een dubbeltje per cupje!
Zijn er onder jullie die ook zo'n apparaat hebben en wel of niet de originele cupjes gebruiken? Waarom niet, waarom wel?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Is er iemand hier een beetje bekend met wonen in Dordrecht? Zo ja, dan graag een pb'tje.
Ik heb zelf geen apparaat, maar weet uit de ervaring bij AH dat ze het graag wel exclusief voor zichzelf willen houden. Dat doen ze ook met DE/Senseo, maar dat houden ze niet vol! Nespresso wil een exclusieve Nestlé aangelegenheid blijven, maar dat zal ze denkelijk toch ook niet lukken.Mara schreef:Wij hebben sinds een paar maanden een N espresso apparaat, tot volle tevredenheid. Nu hoor ik van anderen dat zij cupjes uit de supermarkt gebruiken, ipv de originele. Maar het wordt afgeraden, de machine zou er storing door krijgen en je hebt dan geen garantie.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Met name de koffiecapsule is een belasting voor het milieu. De capsule is van aluminium gemaakt, dat veel energie vraagt voor de productieMara schreef:Wij hebben sinds een paar maanden een N espresso apparaat, tot volle tevredenheid. Nu hoor ik van anderen dat zij cupjes uit de supermarkt gebruiken, ipv de originele. Maar het wordt afgeraden, de machine zou er storing door krijgen en je hebt dan geen garantie.
Maar dat aparaat kado gekregen, zeker?
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
- Oswald Chambers -