Hoef je overigens geen kind voor te zijn om dat te denken. Ik heb me plaatselijk verwonderd over een paar nutteloze projecten.jakobmarin schreef: "Papa, wilt u tegen die mannen zeggen dat de tegels nog goed zijn!"
Kinderpraat
Re: Kinderpraat
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
- jakobmarin
Nou, hier werden de tegels wel hergebruiktGian schreef:Hoef je overigens geen kind voor te zijn om dat te denken. Ik heb me plaatselijk verwonderd over een paar nutteloze projecten.jakobmarin schreef: "Papa, wilt u tegen die mannen zeggen dat de tegels nog goed zijn!"

Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
de dominee zei gister in de preek "kinderen mogen wel alles weten, maar niet alles eten"
(het ging over daniel en zijn drie vrienden die zich wilden houden aan Gods inzettingen w.b. het eten)
stoot mijn zoontje van tien me aan: Mam, wat is het nummer van de kluis?
vanavond even tegen de dominee zeggen dat hij wat voorzichtiger moet zijn in zijn uitspraken
(het ging over daniel en zijn drie vrienden die zich wilden houden aan Gods inzettingen w.b. het eten)

vanavond even tegen de dominee zeggen dat hij wat voorzichtiger moet zijn in zijn uitspraken

- Wilma van den Berg
Schitterend!helma schreef:de dominee zei gister in de preek "kinderen mogen wel alles weten, maar niet alles eten"
![]()
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
van de week zei mijn dochter van 4 iets over haar 'kont'
ik wilde haar wat algemeen beschaafd nederlands bijbrengen en ik vroeg: heb jij een kont? bij mij heet het 'billen'
keek ze me aan en zei: ja, van de voornaam heet het 'billen' en van z'n achternaam heet het 'kont'
oké...weer wat geleerd
ik wilde haar wat algemeen beschaafd nederlands bijbrengen en ik vroeg: heb jij een kont? bij mij heet het 'billen'
keek ze me aan en zei: ja, van de voornaam heet het 'billen' en van z'n achternaam heet het 'kont'
oké...weer wat geleerd

- MarthaMartha
helma schreef:van de week zei mijn dochter van 4 iets over haar 'kont'
oké...weer wat geleerd

Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Schoonzus had een kikker in de tuin. Klein nichtje vond dat wel interessant en wilde het beestje pakken. Maar ja, elke keer als ze dichtbij kwam, sprong de kikker weer weg natuurlijk. Ze ging naar binnen, rommelde wat in allerlei kastjes en kwam terug met een Pritt-stift 

~~Soli Deo Gloria~~
- MarthaMartha
Hendrikus schreef:Schoonzus had een kikker in de tuin. Klein nichtje vond dat wel interessant en wilde het beestje pakken. Maar ja, elke keer als ze dichtbij kwam, sprong de kikker weer weg natuurlijk. Ze ging naar binnen, rommelde wat in allerlei kastjes en kwam terug met een Pritt-stift

WahahahaHendrikus schreef:Schoonzus had een kikker in de tuin. Klein nichtje vond dat wel interessant en wilde het beestje pakken. Maar ja, elke keer als ze dichtbij kwam, sprong de kikker weer weg natuurlijk. Ze ging naar binnen, rommelde wat in allerlei kastjes en kwam terug met een Pritt-stift

Echt grappig!

Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
- Wilma van den Berg
HEERLIJK!Hendrikus schreef:Schoonzus had een kikker in de tuin. Klein nichtje vond dat wel interessant en wilde het beestje pakken. Maar ja, elke keer als ze dichtbij kwam, sprong de kikker weer weg natuurlijk. Ze ging naar binnen, rommelde wat in allerlei kastjes en kwam terug met een Pritt-stift
- MarthaMartha
Mijn nichtje Hannah van 5 jaar logeerde het vorige weekend bij mij. Ik had voor allebei twee boterhammen klaargemaakt en zette de bordjes op tafel. Het volgende gesprek ontstond:
Hannah: eet u altijd twee boterhammen
MM: nee, niet altijd, maar nu wel
Hannah: waarom eet u geen dertien broodjes?
MM: dertien??? die passen niet eens in mijn buik!
Hannah: moet u wel doen hoor, krijgt u een dikke buik met een baby erin, dat wilt u toch wel?
Wat zijn kinderen toch ontzettend leuk !!!!!!!!
Hannah: moet u wel doen hoor, krijgt u een dikke buik met een baby erin, dat wilt u toch wel?
MarthaMartha schreef:Mijn nichtje Hannah van 5 jaar logeerde het vorige weekend bij mij. Ik had voor allebei twee boterhammen klaargemaakt en zette de bordjes op tafel. Het volgende gesprek ontstond:

Na het eten lazen we uit de Bijbel, Jetje zat diep nadenkend te kijken, dus ik kon weer wat verwachten, en jawel, de volgende vraag:
Hoe doet de Heere dat eigenlijk? Heeft Hij een potje met allemaal hartjes en dan geeft Hij een nieuw hartje aan iemand...........
Zo blijkt maar weer hoe moeilijk het is voor een kind..
anderzijds het kinderlijk vertrouwen dat kinderen hebben.. is wel eens beschamend
Hoe doet de Heere dat eigenlijk? Heeft Hij een potje met allemaal hartjes en dan geeft Hij een nieuw hartje aan iemand...........
anderzijds het kinderlijk vertrouwen dat kinderen hebben.. is wel eens beschamend
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
- Wilma van den Berg
Wat ontzettend mooi! Wat mag je dan ook weer veel uitleggen....henriët schreef:Na het eten lazen we uit de Bijbel, Jetje zat diep nadenkend te kijken, dus ik kon weer wat verwachten, en jawel, de volgende vraag:
- JolandaOudshoorn
Gisterenavond in bed genoten van een heerlijk zelfverzonnen liedje van mijn dochtertje:
Jezus is mijn allerbeste Vriend
Hij houdt van alle mensen van de heeeeele wereld
Hij is heel lief
(en dat zo'n 20x achter elkaar in alle verschillende toonaarden)
Jezus is mijn allerbeste Vriend
Hij houdt van alle mensen van de heeeeele wereld
Hij is heel lief
(en dat zo'n 20x achter elkaar in alle verschillende toonaarden)
Ik weet, mijn Verlosser leeft