Kinderpraat

Gian

Re: Kinderpraat

Bericht door Gian »

jakobmarin schreef: "Papa, wilt u tegen die mannen zeggen dat de tegels nog goed zijn!" :super
Hoef je overigens geen kind voor te zijn om dat te denken. Ik heb me plaatselijk verwonderd over een paar nutteloze projecten.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

Gian schreef:
jakobmarin schreef: "Papa, wilt u tegen die mannen zeggen dat de tegels nog goed zijn!" :super
Hoef je overigens geen kind voor te zijn om dat te denken. Ik heb me plaatselijk verwonderd over een paar nutteloze projecten.
Nou, hier werden de tegels wel hergebruikt :)
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
helma

Bericht door helma »

de dominee zei gister in de preek "kinderen mogen wel alles weten, maar niet alles eten"
(het ging over daniel en zijn drie vrienden die zich wilden houden aan Gods inzettingen w.b. het eten)

stoot mijn zoontje van tien me aan: Mam, wat is het nummer van de kluis?
:?

vanavond even tegen de dominee zeggen dat hij wat voorzichtiger moet zijn in zijn uitspraken :haha
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

helma schreef:de dominee zei gister in de preek "kinderen mogen wel alles weten, maar niet alles eten"
(het ging over daniel en zijn drie vrienden die zich wilden houden aan Gods inzettingen w.b. het eten)

stoot mijn zoontje van tien me aan: Mam, wat is het nummer van de kluis?
:?

vanavond even tegen de dominee zeggen dat hij wat voorzichtiger moet zijn in zijn uitspraken :haha
Schitterend!
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
helma

Bericht door helma »

van de week zei mijn dochter van 4 iets over haar 'kont'
ik wilde haar wat algemeen beschaafd nederlands bijbrengen en ik vroeg: heb jij een kont? bij mij heet het 'billen'
keek ze me aan en zei: ja, van de voornaam heet het 'billen' en van z'n achternaam heet het 'kont'

oké...weer wat geleerd :tilt
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

helma schreef:van de week zei mijn dochter van 4 iets over haar 'kont'
ik wilde haar wat algemeen beschaafd nederlands bijbrengen en ik vroeg: heb jij een kont? bij mij heet het 'billen'
keek ze me aan en zei: ja, van de voornaam heet het 'billen' en van z'n achternaam heet het 'kont'

oké...weer wat geleerd :tilt
:oO

:humhihi :humhihi :humhihi
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Schoonzus had een kikker in de tuin. Klein nichtje vond dat wel interessant en wilde het beestje pakken. Maar ja, elke keer als ze dichtbij kwam, sprong de kikker weer weg natuurlijk. Ze ging naar binnen, rommelde wat in allerlei kastjes en kwam terug met een Pritt-stift :humhihi
~~Soli Deo Gloria~~
MarthaMartha

Hendrikus schreef:Schoonzus had een kikker in de tuin. Klein nichtje vond dat wel interessant en wilde het beestje pakken. Maar ja, elke keer als ze dichtbij kwam, sprong de kikker weer weg natuurlijk. Ze ging naar binnen, rommelde wat in allerlei kastjes en kwam terug met een Pritt-stift :humhihi
:humhihi :humhihi :humhihi
judith

Bericht door judith »

Hendrikus schreef:Schoonzus had een kikker in de tuin. Klein nichtje vond dat wel interessant en wilde het beestje pakken. Maar ja, elke keer als ze dichtbij kwam, sprong de kikker weer weg natuurlijk. Ze ging naar binnen, rommelde wat in allerlei kastjes en kwam terug met een Pritt-stift :humhihi
Wahahaha :yahoo ;) Schattig..
Echt grappig!

:humhihi :humhihi :humhihi :humhihi
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
Wilma van den Berg

HEERLIJK!
MarthaMartha

Mijn nichtje Hannah van 5 jaar logeerde het vorige weekend bij mij. Ik had voor allebei twee boterhammen klaargemaakt en zette de bordjes op tafel. Het volgende gesprek ontstond:

Hannah: eet u altijd twee boterhammen
MM: nee, niet altijd, maar nu wel
Hannah: waarom eet u geen dertien broodjes?
MM: dertien??? die passen niet eens in mijn buik!
Hannah: moet u wel doen hoor, krijgt u een dikke buik met een baby erin, dat wilt u toch wel?

Wat zijn kinderen toch ontzettend leuk !!!!!!!!
helma

Bericht door helma »

MarthaMartha schreef:Mijn nichtje Hannah van 5 jaar logeerde het vorige weekend bij mij. Ik had voor allebei twee boterhammen klaargemaakt en zette de bordjes op tafel. Het volgende gesprek ontstond:

Hannah: eet u altijd twee boterhammen
MM: nee, niet altijd, maar nu wel
Hannah: waarom eet u geen dertien broodjes?
MM: dertien??? die passen niet eens in mijn buik!
Hannah: moet u wel doen hoor, krijgt u een dikke buik met een baby erin, dat wilt u toch wel?

Wat zijn kinderen toch ontzettend leuk !!!!!!!!
:haha
henriët

Bericht door henriët »

Na het eten lazen we uit de Bijbel, Jetje zat diep nadenkend te kijken, dus ik kon weer wat verwachten, en jawel, de volgende vraag:
Hoe doet de Heere dat eigenlijk? Heeft Hij een potje met allemaal hartjes en dan geeft Hij een nieuw hartje aan iemand...........
Zo blijkt maar weer hoe moeilijk het is voor een kind..
anderzijds het kinderlijk vertrouwen dat kinderen hebben.. is wel eens beschamend
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Wilma van den Berg

henriët schreef:Na het eten lazen we uit de Bijbel, Jetje zat diep nadenkend te kijken, dus ik kon weer wat verwachten, en jawel, de volgende vraag:
Hoe doet de Heere dat eigenlijk? Heeft Hij een potje met allemaal hartjes en dan geeft Hij een nieuw hartje aan iemand...........
Zo blijkt maar weer hoe moeilijk het is voor een kind..
anderzijds het kinderlijk vertrouwen dat kinderen hebben.. is wel eens beschamend
Wat ontzettend mooi! Wat mag je dan ook weer veel uitleggen....
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Gisterenavond in bed genoten van een heerlijk zelfverzonnen liedje van mijn dochtertje:
Jezus is mijn allerbeste Vriend
Hij houdt van alle mensen van de heeeeele wereld
Hij is heel lief
(en dat zo'n 20x achter elkaar in alle verschillende toonaarden)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Plaats reactie