Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Op wie stem jij?

Donald Trump
55
57%
Joe Biden
26
27%
Blanco
10
10%
Geen mening/idee
4
4%
Anders namelijk...
2
2%

Totaal aantal stemmen: 97

Wim Anker

Re: Wie zou jouw stem krijgen bij de verkiezingen USA

Bericht door Wim Anker »

parsifal schreef:
Herman schreef:Dus het scenario dat Trump op een dag in een FBI auto wordt afgevoerd is reëel?
Om eerlijk te zijn vrees ik van wel, en het is niet eens het slechtst voorstelbare scenario.
Vrees je het of hoop je het?
Mara

Bericht door Mara »

Herman schreef:Trump ontslaat zijn minister van defensie. Wat voor complot moet ik daar achter denken?
En nu vermoedt hij weer een complot rondom de coronavaccins.
Hij vindt het toevallig dat het vaccin nu geïntroduceerd wordt, na de verkiezingen.
Het lijkt mij zo vermoeiend om met zoveel achterdocht te moeten leven. :fi
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Dat lijkt me mooi getimed.

Dat vaccin is natuurlijk helemaal niet toe te rekenen aan de verdienste van welke politicus dan ook.
Habitat

Bericht door Habitat »

Voor de Republikeinen worden dit lastige weken. Ze moeten een weg vinden tussen het opruiende gedrag van Trump (en zijn fans) en de meer nuchtere kant van de partij.
parsifal

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef:
parsifal schreef:
Herman schreef:Dus het scenario dat Trump op een dag in een FBI auto wordt afgevoerd is reëel?
Om eerlijk te zijn vrees ik van wel, en het is niet eens het slechtst voorstelbare scenario.
Vrees je het of hoop je het?
Ik vrees het. Als het gebeurt voedt dat echt heel veel onvrede in de VS. Daar is niemand mee gediend. Ik had gehoopt dat na Trump's recente tweets en de manier waarop Barr bezig is de Republikeinen in de senaat Trump zouden laten vallen en dat ze in de VS nog een paar maanden president Pence zouden hebben, waarna er een fatsoenlijke overdracht van de macht zou zijn in januari.

Nu lijken McConnell en co nog steeds Trump te steunen in zijn ongefundeerde fraude-geroep (ongefundeeerd in de zin van niet ondersteund met enige aanwijzingen) en dat vind ik eng.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
DDD

Bericht door DDD »

Het zou in ieder geval beter zijn dan een nieuwe burgeroorlog, toch? Trump wekt niet de indruk dat hij beschikt over gezond verstand of relativeringsvermogen. Als hij ineens op een kernbomknop drukt omdat hij niet kan leven zonder zelf de baas te zijn, dan zitten we met de gebakken peren.

Al hoop ik dat het leger zijn knoppen onschadelijk heeft gemaakt zodra de eerste tweets van deze man bekend werden.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

DDD schreef:Het zou in ieder geval beter zijn dan een nieuwe burgeroorlog, toch? Trump wekt niet de indruk dat hij beschikt over gezond verstand of relativeringsvermogen. Als hij ineens op een kernbomknop drukt omdat hij niet kan leven zonder zelf de baas te zijn, dan zitten we met de gebakken peren.

Al hoop ik dat het leger zijn knoppen onschadelijk heeft gemaakt zodra de eerste tweets van deze man bekend werden.
Over relativeringsvermogen gesproken. Dit meen je toch niet serieus allemaal?
parsifal

Bericht door parsifal »

eilander schreef:
DDD schreef:Het zou in ieder geval beter zijn dan een nieuwe burgeroorlog, toch? Trump wekt niet de indruk dat hij beschikt over gezond verstand of relativeringsvermogen. Als hij ineens op een kernbomknop drukt omdat hij niet kan leven zonder zelf de baas te zijn, dan zitten we met de gebakken peren.

Over relativeringsvermogen gesproken. Dit meen je toch niet serieus allemaal?
Ik geloof eigenlijk niet dat president Trump om veel andere dingen geeft dan zichzelf en dat er vrij weinig remmen op hem zitten. Ik verwacht echter niet dat hij zelf een oorlog zal starten ofzo. Veel te ver gaan om president te blijven dan weer wel.

Op het moment gaat het weer bijzonder slecht met de VS wat betreft Covid (niet Tjechie, Belgie of Spanje slecht, maar wel genoeg om flink zorgen over te maken) Met per week het aantal doden van verschillend 11 septembers. Het lijkt me de taak van de president om daar tenminste mee bezig te zijn. Maar het lijkt niet op zijn agenda te staan.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
DDD

Bericht door DDD »

Mijn relativeringsvermogen is ook niet heel sterk ontwikkeld, maar inderdaad vind ik vooralsnog dat je ziende blind moet zijn als je geen parallellen ziet tussen Trump en Hitler, zij het dat hij meer als een kleuter functioneert, wat je van Hitler niet kunt zeggen.

Ik verwacht niet dat Trump zomaar een kernbom zal laten ontploffen, maar ik zou mij er ook niet over verbazen. Bij de man zitten duidelijk een aantal steekjes los.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef:Mijn relativeringsvermogen is ook niet heel sterk ontwikkeld, maar inderdaad vind ik vooralsnog dat je ziende blind moet zijn als je geen parallellen ziet tussen Trump en Hitler, zij het dat hij meer als een kleuter functioneert, wat je van Hitler niet kunt zeggen.

Ik verwacht niet dat Trump zomaar een kernbom zal laten ontploffen, maar ik zou mij er ook niet over verbazen. Bij de man zitten duidelijk een aantal steekjes los.
Ik zie geen parallel tussen Hitler en Trump. En ook niet dat de laatste een kernbom gooit. Ik vind dat nodeloze stemmingmakerij.
Amstelodamense

Bericht door Amstelodamense »

Wat mij irriteert in dit hele gebeuren (naast het feit dat Trump niet z'n verlies accepteert, dat is feitelijk mijn grootste irritatie), is dat ik als christen voor Trump zou moeten zijn en tegen Biden. Trump heeft het slim gespeeld en zelfs de christelijke kiezer aan zich weten te binden (terwijl het geloof verder niets voor die man betekent, dat is wel duidelijk als je naar z'n daden kijkt).
Amstelodamense

Mara schreef:
Herman schreef:Trump ontslaat zijn minister van defensie. Wat voor complot moet ik daar achter denken?
En nu vermoedt hij weer een complot rondom de coronavaccins.
Hij vindt het toevallig dat het vaccin nu geïntroduceerd wordt, na de verkiezingen.
Het lijkt mij zo vermoeiend om met zoveel achterdocht te moeten leven. :fi
Eens! Eigenlijk moet je diep medelijden met die man hebben.

Leestip: lees het boek "te veel en nooit genoeg". Dan snap je wel hoe Trump tot de man geworden is die hij nu is.
Amstelodamense

parsifal schreef:
Zou zo'n plan klaarliggen?
DDD

Bericht door DDD »

Ambtenaar schreef:
DDD schreef:Mijn relativeringsvermogen is ook niet heel sterk ontwikkeld, maar inderdaad vind ik vooralsnog dat je ziende blind moet zijn als je geen parallellen ziet tussen Trump en Hitler, zij het dat hij meer als een kleuter functioneert, wat je van Hitler niet kunt zeggen.

Ik zie geen parallel tussen Hitler en Trump. En ook niet dat de laatste een kernbom gooit. Ik vind dat nodeloze stemmingmakerij.
Dat zeiden veel mensen in de jaren 30 ook. Het spijt me, maar ik ben er in het geheel niet van overtuigd.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef:
Dat zeiden veel mensen in de jaren 30 ook. Het spijt me, maar ik ben er in het geheel niet van overtuigd.
Geef dan eens argumenten om je stelling te onderbouwen.
Plaats reactie