Ger Gem in Ned B.V.

Geeske_1991

Re: Ger Gem in Ned B.V.

Bericht door Geeske_1991 »

liz boer schreef:
Heideroos schreef:Dat zalig worden een éénzijdig Godswonder is. Het begint met een wonder: Als Ik u voorbij ging zag Ik u......Ezech 16. En het eindigt met een Godswonder.Komt gij gezegende Mijns Vaders.....Math 25:34. Ik die wegloper die bedrieger. Ik die bijna nooit anders als ongelovig was. Ja jij. Maar wat mij wel opvalt is dat er uitvoerig gesproken wordt over de beloften maar dat er niet gesproken word over het RECHT GODS.
God komt zijn beeld terug te eisen . Jes 61:8 en Jes 1: 27 dat gaat niet buiten een mens om . DAAR GAAT EEN WEG VAN AFBRAAK AAN VOORAF EN VOLGT EEN WEG VAN VERWONDERING NA.
Oh is dat het.... is het dat fijn dat je eerlijk onbekeerd kan blijven? Dat God het moet doen? Dat Hij boodschappers stuurt met bevel val geloof en bekering? Dat Hij steeds lokt en nodigt? Maar ach daar hoef ik niet aan te gehoorzamen. Ik leef mijn onbekeerde leven lekker door.

Ontwaakt gij die slaapt! Doden zullen horen de stem van de Zoon van God. Ik zal water gieten op het droge. Hij doet het!!!! Ja maar Hij zegt evenzo jullie hebben niet gewild.
Als het nog kan voor je ben je nooit afgesneden geworden. De mens moet er geheel tussen uit want God doet een afgesneden zaak op aarde en in de hemel. Als je zelf nog kan steunen op beloften die je zelf kan pakken waar heb je God dan voor nodig.
Ik leef gerust in de zonde maar ik vrees elke dag voor die allesbeslissende eeuwigheid.
God moet je rust ontnemen anders zou je gaan wanhopen.
God moet je ontdekken dat je slapende bent en niet verstandelijk maar in je hart.
Ik heb soms nachtmerries dat ik in de hel ben omdat ik weet dat dat mijn deel is als God het niet verhoed. Ik vrees elke dag dat ik mijn tijdelijke leven moet verwisselen met de eeuwigheid. Maar ik leef gerust onbekeerd door. En dit gezegd hebbende besef ik weer mijn eigen nood. Dood in zonden en misdaden, vervreemd van de liefde God. Zonder God en zonder hoop in de wereld. Toch is elke dag dat ik leef nog een wonder daar ik meerdere keren gered ben van de dood. Ik heb wel is gezegd ik had toen dood moeten zijn en toen en toen. Omdat wanneer naar mij zelf kijk het niet waard ben om nog langer onnut deze aarde te beslaan. Ik mocht van ziekten genezen worden ik ben voor de dood bewaard en elke dag heb ik eten en drinken en een dak boven mijn hoofd. En verdriet dat ik daar de Heere nooit in waarheid voor kan danken of echt dankbaar kan zijn.
Zorgeloos leef ik niet hoor. Maar wel lijdelijk.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wandelende
Inactief

Bericht door Wandelende »

Als ik het volgende stukje lees (uit De Wachter Sions) van een dominee uit de GGiN (binnen verband), dan denk ik dat dit een mooie aanvulling is op de discussie in dit topic.

"Het wordt straks eeuwig licht!
Zonder Jezus zou u zich op aarde ongelukkig voelen. De gedachten aan uw dood kunnen op zich schrikwekkend zijn. Maar als Jezus weer alles voor u wordt en het hosanna in uw ziel zingt, dan maakt de verschrikking van de dood plaats voor het verlangen ernaar. U bent in uw element als Gods Geest het lezen over Christus en het horen van Hem zoet en aangenaam maakt, zelfs al torst u een zwaar kruis. U begeert Zijn zegenende handen te zien, zodat de honingdruppels aan zegeningen uit Zijn doorboorde handen op u druppen. Is Christus zo alles voor u, en verlangt u zeer naar Hem nu u hier op aarde bent? U zult het licht van Zijn vriendelijk aangezicht op aarde zien, en u zult nog méér van Hem begeren te zien. U zult straks in de hemelse heerlijkheid komen om nooit meer van Christus te scheiden, en in Zijn heerlijk licht zeer dicht bij Hem te wandelen!

Zonder Jezus zou u zich in de hemel ongelukkig voelen. Zelfs al zou u door de hemelpoort binnengeleid worden, de palmtak van overwinning krijgen en het gezang van de engelen horen, u zou zich ellendig voelen en blijven uitroepen: 'Waar is die dierbare Heere Jezus, Die voor mij op aarde is gekomen, Die voor mij Zijn bloed heeft gestort en de dood is ingegaan? Waar is Hij Die voor mijn schuld heeft betaald, en dit heeft bevestigd door uit de dood op te staan? Waar is Hij Die mij door dit tranendal leidde, mij bevrijdde uit alle gevaren en mij bewaarde door niet te leven in de zonde? Ik begeer Hem te zien, Die Zijn zijde liet doorsteken en Zijn doorboorde handen waarmee Hij aan het kruis heeft gehangen.' Dit zult u echter niet zeggen, want uw Jezus, het Licht staat bij de ingang van de hemelpoort u op te wachten, om u Zijn Vader voort te stellen en u de eeuwige zaligheid te schenken.

Leeft u nog zonder Jezus? Hij nodigt nú: 'Ik ben het Licht der wereld, wendt u naar Mij toe!'
(~)
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Jesaja 55
O alle gij dorstigen, komt tot de wateren, en gij die geen geld hebt, komt, koopt en eet, ja, komt, koopt zonder geld en zonder prijs, wijn en melk. Waarom weegt gijlieden geld uit voor hetgeen dat geen brood is, en uw arbeid voor hetgeen dat niet verzadigen kan? Hoort aandachtiglijk naar Mij en eet het goede, en laat uw ziel in vettigheid zich verlustigen. Neigt uw oor en komt tot Mij, hoort en uw ziel zal leven; want Ik zal met u een eeuwig verbond maken en u geven de gewisse weldadigheden Davids. Zie, Ik heb Hem tot een Getuige der volken gegeven, een Vorst en Gebieder der volken. Zie, Gij zult een volk roepen dat Gij niet kendet, en het volk dat U niet kende, zal tot U lopen, om des HEEREN Uws Gods wil en om des Heiligen Israëls wil, want Hij heeft U verheerlijkt. Zoekt den HEERE terwijl Hij te vinden is; roept Hem aan terwijl Hij nabij is. De goddeloze verlate zijn weg, en de ongerechtige man zijn gedachten; en hij bekere zich tot den HEERE, zo zal Hij Zich zijner ontfermen, en tot onzen God, want Hij vergeeft menigvuldiglijk. Want Mijn gedachten zijn niet ulieder gedachten, en uw wegen zijn niet Mijn wegen, spreekt de HEERE. Want gelijk de hemelen hoger zijn dan de aarde, alzo zijn Mijn wegen hoger dan uw wegen, en Mijn gedachten dan ulieder gedachten. Want gelijk de regen en de sneeuw van den hemel nederdaalt en derwaarts niet wederkeert, maar doorvochtigt de aarde en maakt dat zij voortbrenge en uitspruite, en zaad geve den zaaier en brood den eter; Alzo zal Mijn woord, dat uit Mijn mond uitgaat, ook zijn, het zal niet ledig tot Mij wederkeren; maar het zal doen hetgeen dat Mij behaagt, en het zal voorspoedig zijn in hetgeen waartoe Ik het zend. Want in blijdschap zult gijlieden uittrekken en met vrede voortgeleid worden; de bergen en heuvelen zullen geschal maken met vrolijk gezang voor uw aangezicht, en alle bomen des velds zullen de handen samenklappen. Voor een doorn zal een dennenboom opgaan, voor een distel zal een mirtenboom opgaan; en het zal den HEERE wezen tot een naam, tot een eeuwig teken, dat niet uitgeroeid zal worden.
Geeske, lees ook de kanttekeningen hierbij en alle verwijsteksten.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
jet94

Bericht door jet94 »

Geeske,
Ik heb volgens mij nog nooit gereageerd op Refoforum, maar ik wil graag het volgende tegen je zeggen:
als de Heere in je leven werkt wordt alles anders.
Je eigen wijsheid en vroomheid gaat dan totaal onderuit.
Van al die droge, kille theologische (en opzich ware) uitspraken blijft ook niets over.
Weet je wat je dan gaat beleven? Ik ben God kwijt en ik kan God niet meer missen. Het gaat er niet in de eerste plaats over om uit de hel te blijven hoor!
Nee, je gaat de Heere zoeken omdat de liefde naar Hem toe trekt. Als ik jou was zou ik je nood (ook al voel je die niet waarlijk) aan de Heere voorleggen, al is het maar verstandelijk. Mijn man en ik bezochten zondagavond een doopdienst in een Gereformeerde Gemeente en het viel ons op dat de dominee met nadruk zei: de Heere zegt nergens in Zijn Woord: Zoekt Mij tevergeefs (Jes. 45 vers 19).
Het klinkt misschien cru: maar stop met al je excuses en probeer toch om de Heere te zoeken.
Nu is het nog de welaangename tijd, de dag der zaligheid!
Ik begrijp veel van je strijd, omdat ik zelf die gedachten ook wel gehad heb maar ten diepste werkt het niets uit dan moedeloosheid. Sterkte!
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

eilander schreef:
Wim Anker schreef:
eilander schreef:Dit wordt mijn laatste bijdrage in dit topic. En dat is een heel scherpe reactie, maar echt met verdriet in mijn hart.
Als je Gods Woord niet serieus neemt, en de oudvaders zoals Bunyan en à Brakel met een bepaalde bril op leest, wacht je op iets wat nooit gebeuren zal, en dat is verschrikkelijk.
Waarom zal dat nooit gebeuren? Het is toch niet de houding - van hoe of wat en van wie dan ook - die uitmaakt wie God genadig is? Gelukkig niet!
Ik kan het dan toch niet laten om te reageren. Dit lees ik in de Dordtse Leerregels.
6.Doch dat velen, door het Evangelie geroepen zijnde, zich niet bekeren, noch in Christus geloven, maar in ongeloof vergaan, zulks geschiedt niet door gebrek of ongenoegzaamheid van de offerande van Christus, aan het kruis geofferd, maar door hun eigen schuld.
Dit ontkent toch niemand? En ik zeker niet!
eilander schreef:Wim, wie het Woord willens en wetens dood slaat, heeft geen verlossing te verwachten.
Iedereen slaat - zonder wederbarende genade - het Woord willens en wetens dood. Elke kerkganger. Elke zondag. Wij hebben de Christus der Schriften gekruisigd. "Dien gij (kerkganger) gekruisigd hebt!". Dat zegt Petrus.
Als alleen maar mensen zalig worden die het Woord niet willens en wetens hebben doodgeslagen totdat God hun levend maakte werd er niemand zalig!
eilander schreef:Dat de Heere in Zijn onbegrijpelijke goedheid tóch soms mensen buiten de kerk bekeert, was niet te verwachten. (Ik zei het expres heel scherp, dat zei ik er ook al bij).
Binnen de muren van de kerk mogen we dat wel verwachten. Niet om ons, want wij maken de schuld alleen maar groter - vooral binnen de kerk. Maar we mogen wel een hoge verwachting van het Woord hebben. Of denk je dat het toevallig is dat wij onder het Woord zitten?
Naar mijn mening ontkent noch ik, noch Geeske, de kracht van het Woord en het Evangelie om doden levend te maken. En op grond van wat de Heere zegt mag er verwachting zijn voor de Kerk. En we weten ook dat de Heere wil werken door de middelen. Maar de suggestie dat iemand die Christus niet kent persoonlijk in de kerk "verwachting" mag hebben, zoals ook GJdeBruijn m.i. ook al suggereerde is naar mijn mening niet Schriftuurlijk. En ik denk ook niet dat de DL dat bedoeld. "Dat een "eerlijk onbekeerde" maar vlijtig moet doorgaan met het gebruik van de middelen en dat er dan verwachting is".

Overigens is dit m.i. wel een onderbouwing waar @Zonderling gisteren om vroeg.
Geeske_1991

Jantje schreef:Jesaja 55
O alle gij dorstigen, komt tot de wateren, en gij die geen geld hebt, komt, koopt en eet, ja, komt, koopt zonder geld en zonder prijs, wijn en melk. Waarom weegt gijlieden geld uit voor hetgeen dat geen brood is, en uw arbeid voor hetgeen dat niet verzadigen kan? Hoort aandachtiglijk naar Mij en eet het goede, en laat uw ziel in vettigheid zich verlustigen. Neigt uw oor en komt tot Mij, hoort en uw ziel zal leven; want Ik zal met u een eeuwig verbond maken en u geven de gewisse weldadigheden Davids. Zie, Ik heb Hem tot een Getuige der volken gegeven, een Vorst en Gebieder der volken. Zie, Gij zult een volk roepen dat Gij niet kendet, en het volk dat U niet kende, zal tot U lopen, om des HEEREN Uws Gods wil en om des Heiligen Israëls wil, want Hij heeft U verheerlijkt. Zoekt den HEERE terwijl Hij te vinden is; roept Hem aan terwijl Hij nabij is. De goddeloze verlate zijn weg, en de ongerechtige man zijn gedachten; en hij bekere zich tot den HEERE, zo zal Hij Zich zijner ontfermen, en tot onzen God, want Hij vergeeft menigvuldiglijk. Want Mijn gedachten zijn niet ulieder gedachten, en uw wegen zijn niet Mijn wegen, spreekt de HEERE. Want gelijk de hemelen hoger zijn dan de aarde, alzo zijn Mijn wegen hoger dan uw wegen, en Mijn gedachten dan ulieder gedachten. Want gelijk de regen en de sneeuw van den hemel nederdaalt en derwaarts niet wederkeert, maar doorvochtigt de aarde en maakt dat zij voortbrenge en uitspruite, en zaad geve den zaaier en brood den eter; Alzo zal Mijn woord, dat uit Mijn mond uitgaat, ook zijn, het zal niet ledig tot Mij wederkeren; maar het zal doen hetgeen dat Mij behaagt, en het zal voorspoedig zijn in hetgeen waartoe Ik het zend. Want in blijdschap zult gijlieden uittrekken en met vrede voortgeleid worden; de bergen en heuvelen zullen geschal maken met vrolijk gezang voor uw aangezicht, en alle bomen des velds zullen de handen samenklappen. Voor een doorn zal een dennenboom opgaan, voor een distel zal een mirtenboom opgaan; en het zal den HEERE wezen tot een naam, tot een eeuwig teken, dat niet uitgeroeid zal worden.
Dorstende mensen zijn dorstend naar de gerechtigheid Gods. Dit gebeurt nadat men is overtuigd van zonde gerechtigheid en oordeel. Als je niet met je hart beseft dat je God mis en geen borg voor je ziel hebt ben je niet dorstend. Hongeren en dorsten is een vrucht van de rechtvaardigmaking.

Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Geeske ontkent dat wel Wim. Er wordt zelfs gezegd dat het Onze Vader en Matthéüs 7 vers 7 en 8 alleen Gods kinderen gelden.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Geeske_1991 schreef:
Dorstende mensen zijn dorstend naar de gerechtigheid Gods. Dit gebeurt nadat men is overtuigd van zonde gerechtigheid en oordeel. Als je niet met je hart beseft dat je God mis en geen borg voor je ziel hebt ben je niet dorstend. Hongeren en dorsten is een vrucht van de rechtvaardigmaking.

Lees de kanttekeningen eens bij vers 6 en 7
Laatst gewijzigd door Jantje op 19 jun 2018, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Geeske_1991

jet94 schreef:Geeske,
Ik heb volgens mij nog nooit gereageerd op Refoforum, maar ik wil graag het volgende tegen je zeggen:
als de Heere in je leven werkt wordt alles anders.
Je eigen wijsheid en vroomheid gaat dan totaal onderuit.
Van al die droge, kille theologische (en opzich ware) uitspraken blijft ook niets over.
Weet je wat je dan gaat beleven? Ik ben God kwijt en ik kan God niet meer missen. Het gaat er niet in de eerste plaats over om uit de hel te blijven hoor!
Nee, je gaat de Heere zoeken omdat de liefde naar Hem toe trekt. Als ik jou was zou ik je nood (ook al voel je die niet waarlijk) aan de Heere voorleggen, al is het maar verstandelijk. Mijn man en ik bezochten zondagavond een doopdienst in een Gereformeerde Gemeente en het viel ons op dat de dominee met nadruk zei: de Heere zegt nergens in Zijn Woord: Zoekt Mij tevergeefs (Jes. 45 vers 19).
Het klinkt misschien cru: maar stop met al je excuses en probeer toch om de Heere te zoeken.
Nu is het nog de welaangename tijd, de dag der zaligheid!
Ik begrijp veel van je strijd, omdat ik zelf die gedachten ook wel gehad heb maar ten diepste werkt het niets uit dan moedeloosheid. Sterkte!
Dat zoek mij teveergeefs duidt op zoeken in Geest en waarheid. Net als David God zocht in de ochtend en in de avond. Zelfde als het zoeken van de bruid in Hooglied. Zoeken omdat je niet meer zonder de liefde Gods kan leven

Geeske_1991

Jantje schreef:Geeske ontkent dat wel Wim. Er wordt zelfs gezegd dat het Onze Vader en Matthéüs 7 vers 7 en 8 alleen Gods kinderen gelden.
Zelfs de bede Heere leer mij bidden moet God in je hart schenken.. dit is een formulier gebed wat God aan zijn volk gegeven heeft. Zo staat het in de catechismus. En dat is een troostboek voor Gods volk.

Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Geeske, wat moet een onbekeerde volgens jouw doen om zalig te worden?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Geeske_1991

Jantje schreef:
Geeske_1991 schreef:

Lees de kanttekeningen eens bij vers 6 en 7
Arme zondaren worden genodigd. Wij zijn rijk en verrijkt.

Mistig

Bericht door Mistig »

Beste mensen,

Ik wil u natuurlijk niet tegenhouden om de discussie te voeren, maar kan dit stoppen? Maar het doet mij pijn als ik lees wat sommigen hier schrijven. Het heeft veel weg van een "hete hoofden, koude harten"-gesprek.
Daarnaast worden er best stevige uitdrukkingen en constateringen gedaan. Ik wil zeker niet oordelen, maar het komt op mij over dat deze opmerkingen niet uit een verslagen hart komen.
Het is natuurlijk uw eigen keuze, maar het is misschien beter om het gesprek hierover te staken.

Gr. Mistig
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Brbndr

Bericht door Brbndr »

Van Theodorus Avinck:

Voorgesteld uit Johannes 6 vers 65:

"En Hij zeide: Daarom heb Ik u gezegd, dat niemand tot Mij komen kan, tenzij dat het hem gegeven zij van Mijn Vader."

Zal er een arm verloren zondaar tot Christus komen, dat is, tot zaligheid in Hem geloven, dan moeten er drie dingen bij hem gevonden worden:
hij moet recht hebben om te mogen,
kracht hebben om te kunnen en
genegenheid hebben om te willen komen.
Ontbreekt er één van deze drie zaken, dan zal nooit iemand tot Christus komen, maar gaan zij alle samen, dan komt men dadelijk.
Dat recht om te mogen komen, wordt de zondaar gegeven door de uitwendige roeping, of welmenende aanbieding, die komt tot allen, die onder de bediening van het Evangelie leven. Deze geeft aan allen grond van recht en vrijheid om tot Christus te mogen, en beveelt allen om te moeten komen. En opdat niemand zich zou uitsluiten, noch enige grond in zichzelf zou zoeken, daarom wordt deze aanbieding gedaan aan allen als zondaren. Dit, namelijk dat zij verloren, zondige Adamskinderen zijn, is de enige hoedanigheid, waarin zij beschouwd worden in de uitwendige roeping. Dus dit is het, wat elke zondaar, die onder de verkondiging van het Evangelie leeft, wie hij ook is, niemand uitgesloten, een deugdelijk en gegrond recht geeft om tot Christus te mogen en te moeten naderen.
Intussen is de zondaar dodelijk onmachtig, daarom kan hij niet komen; en boos vijandig, daarom wil hij niet komen, hoe ernstig en welmenend hij ook geroepen en genodigd wordt. Maar deze beletselen worden weggenomen door de krachtdadige hartveranderende genade, waardoor hem een vermogen wordt gegeven om te kunnen komen, en door waarachtig ontbloting en ontdekking van zichzelf, waardoor hij uit zichzelf uitgedreven, en van alles wat Christus niet is, afgedreven, heilig gedrongen en gewillig gemaakt wordt om te komen. Toen ik de laatste maal tot de vrienden gesproken heb, heb ik u de ruime, ernstige, welmenende en onbepaalde uitnodiging van Christus voorgesteld uit Jesaja 45 vers 22, waar wij lazen, hoe Jezus zondaren tot aan de einden der aarde, nodigde en toeriep, om zich naar Hem te wenden, om zich door Hem te laten zaligen.
Maar hoe moet het ons verbazen, wanneer wij zien, dat die nodiging, waarin wij een eeuwig belang hebben, door de meeste mensen versmaad en afgewezen wordt! Wat is er de reden van? Dit, dat zij de krachtdadige werking van de Heilige Geest missen. De uitwendige roeping moet gepaard gaan met een inwendige en krachtdadige roeping. Zo deze ontbreekt, dan is het eerste zonder vracht.
Daarboven zijn de mensen rijk en verrijkt! Zij hebben zich nooit als zondaren leren kennen. Zij zien niet, dat zij een Zaligmaker van node hebben. Zij kunnen zichzelf helpen. Geen wonder dan, dat zij geen genegenheid hebben tot Christus, dat zij tot Hem niet willen komen. De rechte ontdekking aan onze schuld, zonde en onmacht zal ons eerst uitdrijven om tot Hem, bij Wie hulp besteld is, de toevlucht te nemen. Daarom kwam het mij niet ongepast voor, om deze twee stukken opzettelijk met het gezelschap te behandelen. Dus zal ik thans de noodzakelijkheid der krachtdadige, inwendige roeping overwegen en, zo de Heere wil en wij leven, over veertien dagen aanwijzen, hoe de mens ontdekt en van alles ontbloot moet worden, zal hij tot Christus komen.

Om u dan de noodzakelijkheid van de krachtdadige, inwendige roeping aan te tonen, aangemerkt dat niemand zonder dezelve tot Christus komen zal, kwamen mij de voorgelezen woorden zeer geschikt voor. Trouwens, hier legt de onfeilbare Leraar der gerechtigheid dit getuigenis af: "Niemand kan tot Mij komen, tenzij het hem door Mijn Vader gegeven wordt!" Dit was ook de reden, waarom zovelen weigerden tot Hem te komen. Inderdaad, allergewichtigste woorden! Wij vinden daarin één van de voornaamste grondwaarheden van de leer van vrije genade, door de Mond der waarheid, op een zeer klare en duidelijke wijze voorgedragen.
Mochten wij allen onder het voorstel de noodzakelijkheid van de inwendige roeping levendig inzien, en haar kracht aan onze gemoederen gewaar worden! De Heere Zelf geve heerlijk getuigenis aan Zijn Waarheid door het oprichten van vele tekenen en wonderen Zijner genade! Hij trekke ons krachtdadig, bij aanvang of voortgang tot Christus!
liz boer

Bericht door liz boer »

Geeske_1991 schreef:

he adreskaartje zit eraan
Waarom weegt gijlieden geld uit voor hetgeen dat geen brood is, en uw arbeid voor hetgeen dat niet verzadigen kan? Hoort aandachtiglijk naar Mij en eet het goede, en laat uw ziel in vettigheid zich verlustigen. Neigt uw oor en komt tot Mij, hoort en uw ziel zal leven.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Plaats reactie