Als het nog kan voor je ben je nooit afgesneden geworden. De mens moet er geheel tussen uit want God doet een afgesneden zaak op aarde en in de hemel. Als je zelf nog kan steunen op beloften die je zelf kan pakken waar heb je God dan voor nodig.liz boer schreef:Oh is dat het.... is het dat fijn dat je eerlijk onbekeerd kan blijven? Dat God het moet doen? Dat Hij boodschappers stuurt met bevel val geloof en bekering? Dat Hij steeds lokt en nodigt? Maar ach daar hoef ik niet aan te gehoorzamen. Ik leef mijn onbekeerde leven lekker door.Heideroos schreef:Dat zalig worden een éénzijdig Godswonder is. Het begint met een wonder: Als Ik u voorbij ging zag Ik u......Ezech 16. En het eindigt met een Godswonder.Komt gij gezegende Mijns Vaders.....Math 25:34. Ik die wegloper die bedrieger. Ik die bijna nooit anders als ongelovig was. Ja jij. Maar wat mij wel opvalt is dat er uitvoerig gesproken wordt over de beloften maar dat er niet gesproken word over het RECHT GODS.
God komt zijn beeld terug te eisen . Jes 61:8 en Jes 1: 27 dat gaat niet buiten een mens om . DAAR GAAT EEN WEG VAN AFBRAAK AAN VOORAF EN VOLGT EEN WEG VAN VERWONDERING NA.
Ontwaakt gij die slaapt! Doden zullen horen de stem van de Zoon van God. Ik zal water gieten op het droge. Hij doet het!!!! Ja maar Hij zegt evenzo jullie hebben niet gewild.
Ik leef gerust in de zonde maar ik vrees elke dag voor die allesbeslissende eeuwigheid.
God moet je rust ontnemen anders zou je gaan wanhopen.
God moet je ontdekken dat je slapende bent en niet verstandelijk maar in je hart.
Ik heb soms nachtmerries dat ik in de hel ben omdat ik weet dat dat mijn deel is als God het niet verhoed. Ik vrees elke dag dat ik mijn tijdelijke leven moet verwisselen met de eeuwigheid. Maar ik leef gerust onbekeerd door. En dit gezegd hebbende besef ik weer mijn eigen nood. Dood in zonden en misdaden, vervreemd van de liefde God. Zonder God en zonder hoop in de wereld. Toch is elke dag dat ik leef nog een wonder daar ik meerdere keren gered ben van de dood. Ik heb wel is gezegd ik had toen dood moeten zijn en toen en toen. Omdat wanneer naar mij zelf kijk het niet waard ben om nog langer onnut deze aarde te beslaan. Ik mocht van ziekten genezen worden ik ben voor de dood bewaard en elke dag heb ik eten en drinken en een dak boven mijn hoofd. En verdriet dat ik daar de Heere nooit in waarheid voor kan danken of echt dankbaar kan zijn.
Zorgeloos leef ik niet hoor. Maar wel lijdelijk.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk