Nieuwsgierig?Wandelende schreef:Dus met eigen oren.Bezorgd schreef:Dienst zondagmiddag: https://www.kerkomroep.nl/#/kerken/AS_604

Nieuwsgierig?Wandelende schreef:Dus met eigen oren.Bezorgd schreef:Dienst zondagmiddag: https://www.kerkomroep.nl/#/kerken/AS_604
Haha Jantje, bedankt voor het opzoeken.Jantje schreef:Nou, vooruit: hier nog een afscheid, van ds. W. Harinck van Moerkapelle, wat wél op zondag was en waar wél een dominee een toespraak hield. Het hoort erbij en is de gewoonte. Ik vind dat daaruit juist de verbondenheid in de classis en de Particuliere Synode blijkt en het dus een goede zaak is.Wandelende schreef:Dat was dan wel doordeweeks, allemaal op dinsdagavond.Jantje schreef:Ds. B. van der Heiden, ds. G. Hoogerland, ds. J. van Rijswijk en ds. A. Verschuure werden allen door één of meerdere predikant(en) toegesproken bij hun afscheid. Dus het is wel degelijk gebruikelijk hoor.
Verder ben ik niet zo van de toespraken, zowel bij bevestiging, intrede als afscheid. Houd het maar sober en 'in besloten kring'. Dat heeft overigens weinig met onderwaardering te maken. Bij toespraken voert niet zelden een bepaalde verlegenheid de boventoon.
Nee hoor, alleen ik begreep gisteren al dat de preek op de eigen website en kerkdienstgemist achter slot en grendel was. Nu blijkt dat niet meer zo te zijn. Omdat ik niet op zoek ben gegaan en uit was gegaan van het eerdere feit, leek het mij logisch dat iemand op een andere wijze aan de informatie was gekomen.Jantje schreef:Nieuwsgierig?Wandelende schreef:Dus met eigen oren.Bezorgd schreef:Dienst zondagmiddag: https://www.kerkomroep.nl/#/kerken/AS_604
Is hij na te luisteren?Marion schreef:De intrededienst van Ds. Agteresch was zeer de moeite waard om te beluisteren.
Wat een evenwichtige prediking. Een voorrecht dat we er zo'n predikant bij mogen hebben.
Zie ook de link hierboven in het bericht van Jantje:liz boer schreef:Is hij na te luisteren?Marion schreef:De intrededienst van Ds. Agteresch was zeer de moeite waard om te beluisteren.
Wat een evenwichtige prediking. Een voorrecht dat we er zo'n predikant bij mogen hebben.
Thanks ik had het over het hoofd gezien.windorgel schreef:Zie ook de link hierboven in het bericht van Jantje:liz boer schreef:Is hij na te luisteren?Marion schreef:De intrededienst van Ds. Agteresch was zeer de moeite waard om te beluisteren.
https://kerkdienstgemist.nl/streams/1401448
En wat een rijke beloften liggen er voor gemeente Werkendam. Om jaloers op te worden.Marion schreef:De intrededienst van Ds. Agteresch was zeer de moeite waard om te beluisteren.
Nou..., zeker als je beseft dat ze nog maar zo kort vacant waren. Het valt nu iets beter te begrijpen voor hen die in een vacante gemeente kerken.Roeline schreef:En wat een rijke beloften liggen er voor gemeente Werkendam. Om jaloers op te worden.Marion schreef:De intrededienst van Ds. Agteresch was zeer de moeite waard om te beluisteren.
Waarom dat dan? Welke beloften liggen er? En waarom zou dat een begrip creëren bij vacante gemeenten?Jantje schreef:Nou..., zeker als je beseft dat ze nog maar zo kort vacant waren. Het valt nu iets beter te begrijpen voor hen die in een vacante gemeente kerken.Roeline schreef:En wat een rijke beloften liggen er voor gemeente Werkendam. Om jaloers op te worden.Marion schreef:De intrededienst van Ds. Agteresch was zeer de moeite waard om te beluisteren.
Ds. Agteresch heeft vanuit oa de laatste verzen van Psalm 22 de belofte gekregen dat er jongeren en kinderen zullen worden toegebracht in die gemeente. Ik vermoed dat Jantje met zijn laatste zin bedoelt dat door de gedetailleerde uitleg van de roeping en overbuiging naar Werkendam langer vacante gemeenten wellicht meer vrede zullen hebben omdat Gods majesteitelijk spreken erin openbaar kwam. Anderzijds zal het nog steeds jaloers maken, en op een goed geestelijke manier is dat ook zeker legitiem. Ik ben het ook.JCRyle schreef:Waarom dat dan? Welke beloften liggen er? En waarom zou dat een begrip creëren bij vacante gemeenten?Jantje schreef:Nou..., zeker als je beseft dat ze nog maar zo kort vacant waren. Het valt nu iets beter te begrijpen voor hen die in een vacante gemeente kerken.Roeline schreef:En wat een rijke beloften liggen er voor gemeente Werkendam. Om jaloers op te worden.Marion schreef:De intrededienst van Ds. Agteresch was zeer de moeite waard om te beluisteren.