Weekdiensten

Wet en Evangelie

Re: Weekdiensten [3]

Bericht door Wet en Evangelie »

D.V. 25 augustus 10.00 uur a.s. bevestiging de heer P. de Boer tot lerend-ouderling van de OGGiN te Ochten-Echteld door Ds. G. Gerritsen. Intrede als lerend-ouderling te Ochten-Echteld om 14.00 uur. Beide diensten worden gehouden in het kerkgebouw van de Ger.Gem. te Opheusden, Reigerstraat 11.
Desiree

Bericht door Desiree »

@ Dia, je vermeldt hier toch gewoon de weekdiensten.. dan laat je de dominee praten... hoef jij het niet te doen.

En verder is het komkommertijd, dat zie je ook terug op het forum.. leggings/salaris dominee.. :)

Kijk nou niet naar beneden, maar kijk naar boven... en relax blijven.. er is nog zoveel te doen in Zijn Koninkrijk.. Je kunt je op zoveel andere manieren inzetten.. ik heb ook weleens hulp gevraagd.. hoe pak ik dit of dat nou aan. Doe dat gerust!

Alvast goede zondag!

En nu weer on-topic..

De weekdienst is al voorbij... die hoef ik niet meer te vermelden :) Terugluisteren kun je hem niet, maar op internet kun je genoeg andere diensten naluisteren.. ;)
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

Mistig

Bericht door Mistig »

Weekdiensten in de Regio Rotterdam in de maand juli, vanaf vandaag.

Dinsdag 10-07 GG Alblasserdam - 14:30 uur Ds. B. van der Heiden (Bevestiging Ds. C. Sonnevelt)
Dinsdag 10-07 GG Alblasserdam - 19:00 uur Ds. C. Sonnevelt (Intrede)
Dinsdag 10-07 OGGiN Waddinxveen - Ds. G. Gerritsen
Woensdag 11-07 GG 's-Gravenzande - Ds. A.P. Baaijens
Woensdag 11-07 GG Stolwijk - Ds. G.J.N. Moens
Donderdag 12-07 GGiN Hendrik-Ido-Ambacht - Ds. A. van Voorden
Donderdag 12-07 OGG Hendrik-Ido-Ambacht - Ds. D.C. Flapper
Donderdag 12-07 GG Ridderkerk - Stud. H. de Leeuw (Uit USA)
Donderdag 12-07 GG Ridderkerk-Slikkerveer - Ds. J. IJsselstein (Zendingsdienst)

Dinsdag 17-07 OGGiN Capelle aan den IJssel - Ds. G. Gerritsen
Dinsdag 17-07 OGGiN Gouderak - Ds. A.T. Huijser
Dinsdag 17-07 GG Zwijndrecht - Ds. A. Verschuure
Woensdag 18-07 GG Barendrecht - Ds. W.J. Karels
Woensdag 18-07 GG Nieuw-Beijerland - Ds. J.W. Verweij
Woensdag 18-07 GG Poortugaal - Ds. S. Maljaars
Woensdag 18-07 GG Ridderkerk - Ds. C.A. van Dieren
Woensdag 18-07 GG R'dam-Alexanderpolder - Ds. P. Mulder
Woensdag 18-07 GG Stolwijk - Ds. G. Hoogerland
Woensdag 18-07 HHK Waddinxveen-Dorpsstraat - Ds. J.G. van Tilburg
Donderdag 19-07 GG Spijkenisse (i.c.m. Hoogvliet) - Ds. K. Boeder

Woensdag 25-07 GG Barendrecht - Ds. C. Sonnevelt
Woensdag 25-07 GG Nieuw-Beijerland - Ds. G. Beens
Woensdag 25-07 GG Stolwijk - Ds. J.W. Verweij
Woensdag 25-07 HHK Waddinxveen-Dorpsstraat - Ds. B. Reinders
Donderdag 26-07 GG Capelle aan den IJssel-West - Ds. A. Verschuure
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

DDD schreef:
Luther schreef:
DDD schreef:Luther:
Waar vind ik die toespraak?
Kerkomroep > GG Terneuzen, dienst van vanavond.
Weet je ook nog hoe laat?
Wat vond je ervan DDD?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD

Bericht door DDD »

Ik ben nog maar tot de inleiding gekomen en ik ben wel tamelijk geschrokken van de voordracht van dominee en ouderling. Maar ik zou eerst enkele diensten van 30 jaar geleden moeten luisteren, voordat ik er een definitieve mening over heb.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

DDD schreef:Ik ben nog maar tot de inleiding gekomen en ik ben wel tamelijk geschrokken van de voordracht van dominee en ouderling. Maar ik zou eerst enkele diensten van 30 jaar geleden moeten luisteren, voordat ik er een definitieve mening over heb.
De voordracht van ds. Zippro? Of van een andere ds.?
Ds. Zippro stottert nogal.
- Niet meer zo actief -
DDD

Bericht door DDD »

Van de ouderling. En van het votum. Van stotteren heb ik geen last en daar heb ik ook niets van gehoord. Ik heb het over intonatie en het tot in het absurde volgen van alle GBS-naamvallen, alsmede het voorlezen van hele psalmverzen. Een mode die over komt waaien uit de uiterste rechterzijde van de GG.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Ik ben nog maar tot de inleiding gekomen en ik ben wel tamelijk geschrokken van de voordracht van dominee en ouderling. Maar ik zou eerst enkele diensten van 30 jaar geleden moeten luisteren, voordat ik er een definitieve mening over heb.
30 jaar geleden preekte ds. Zippro nog niet en toen was de ouderling ook wellicht nog niet in het ambt bevestigd.
Maar ik ben benieuwd wat je van ds. De Heer zijn toespraak vindt.

Overigens: @Mannetje, is het bekend dat ds. Zippro zo'n voordracht heeft. Maar daar kan de beste man ook niks aan doen.
Laatst gewijzigd door Jantje op 07 jul 2018, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Van de ouderling. En van het votum. Van stotteren heb ik geen last en daar heb ik ook niets van gehoord. Ik heb het over intonatie en het tot in het absurde volgen van alle GBS-naamvallen, alsmede het voorlezen van hele psalmverzen. Een mode die over komt waaien uit de uiterste rechterzijde van de GG.
Ik kan ds. Zippro en de gemeente van Terneuzen daar toch absoluut niet onder rekenen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Wet en Evangelie

Bericht door Wet en Evangelie »

DDD schreef:Van de ouderling. En van het votum. Van stotteren heb ik geen last en daar heb ik ook niets van gehoord. Ik heb het over intonatie en het tot in het absurde volgen van alle GBS-naamvallen, alsmede het voorlezen van hele psalmverzen. Een mode die over komt waaien uit de uiterste rechterzijde van de GG.
Wat is er eigenlijk op tegen dat de Psalmverzen volledig worden voorgelezen?
Bijdrager

Bericht door Bijdrager »

Wat is het doel?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Wet en Evangelie schreef:
Wat is er eigenlijk op tegen dat de Psalmverzen volledig worden voorgelezen?
Overigens is deze bewering van DDD helemaal geen waar. Er wordt maar één van de drie coupletten voor het grote gebed helemaal voorgelezen. Je bent toch niet mis met ds. Baaijens, tijdens de bevestigingsdienst?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD

Bericht door DDD »

@Jantje:

Ik schrijf dat ik nog maar tot de inleiding ben gekomen. En ik doe ook maar een uitspraak over de inleiding.

Het zou toch wel het toppunt zijn als iemand drie coupletten ging voorlezen. Je kunt natuurlijk overal een karikatuur van maken.

@Wet en Evangelie:

Er is helemaal niets op tegen, behalve dan dat het wat ijdel lijkt van de voorganger om zichzelf graag te horen en andere mensen daarmee te vermoeien.

Maar ik vermoed dat het is bedoeld om te laten zien dat je in Gods huis overal ruim de tijd voor moet nemen, en dat als je iets in tien minuten kunt zeggen wat ook in vijf minuten kan, je dat vooral niet moet nalaten. Om zo alvast een voorsmaak te hebben van de eeuwigheid.

Maar dat is wellicht een al te vriendelijke interpretatie van deze merkwaardige gewoonte.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

DDD schreef:@Jantje:

Ik schrijf dat ik nog maar tot de inleiding ben gekomen. En ik doe ook maar een uitspraak over de inleiding.

Het zou toch wel het toppunt zijn als iemand drie coupletten ging voorlezen. Je kunt natuurlijk overal een karikatuur van maken.

@Wet en Evangelie:

Er is helemaal niets op tegen, behalve dan dat het wat ijdel lijkt van de voorganger om zichzelf graag te horen en andere mensen daarmee te vermoeien.

Maar ik vermoed dat het is bedoeld om te laten zien dat je in Gods huis overal ruim de tijd voor moet nemen, en dat als je iets in tien minuten kunt zeggen wat ook in vijf minuten kan, je dat vooral niet moet nalaten. Om zo alvast een voorsmaak te hebben van de eeuwigheid.

Maar dat is wellicht een al te vriendelijke interpretatie van deze merkwaardige gewoonte.
Ergert u niet, verwondert u slechts.
En pas op voor je bloeddruk... ;)
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD

Bericht door DDD »

O ik heb mij niet geërgerd. Ik vind het steeds interessanter worden. Maar ik vind het wel droevig. Dat wel.
Plaats reactie