Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]
Ik ben bezig in de levensbeschrijving van ds. F. Mallan.
Wij moeten de Waarheid niet onder de knie hebben. Maar de Waarheid moet ons op de knieën des harten brengen.
* zucht....Zucht schreef:Ik ben bezig in de levensbeschrijving van ds. F. Mallan.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Beetje vreemde opmerking. Waarom?Luther schreef:* zucht....Zucht schreef:Ik ben bezig in de levensbeschrijving van ds. F. Mallan.
Wij moeten de Waarheid niet onder de knie hebben. Maar de Waarheid moet ons op de knieën des harten brengen.
Omdat er zoveel beter boeken in de wereld te krijgen zijn. Ik werd nogal verdrietig toen ik één van de hoofdstukken las. Ik weet niet of ds. Mallan het zelf wel zo wilde, deze domineesverheerlijking.Zucht schreef:Beetje vreemde opmerking. Waarom?Luther schreef:* zucht....Zucht schreef:Ik ben bezig in de levensbeschrijving van ds. F. Mallan.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Jij wordt nogal snel verdrietig als het om de GG en de GGiN gaat.Luther schreef:Omdat er zoveel beter boeken in de wereld te krijgen zijn. Ik werd nogal verdrietig toen ik één van de hoofdstukken las. Ik weet niet of ds. Mallan het zelf wel zo wilde, deze domineesverheerlijking.Zucht schreef:Beetje vreemde opmerking. Waarom?Luther schreef:* zucht....Zucht schreef:Ik ben bezig in de levensbeschrijving van ds. F. Mallan.
Maar ik ruil 1000 keer liever met ds. Mallan dan met jou.
Ik zou op dit moment ook graag met ds. Mallan ruilen, dus daarover geen misverstand.Zucht schreef:Jij wordt nogal snel verdrietig als het om de GG en de GGiN gaat.
En om je gerust te stellen: afgelopen zondag heb ik met veel instemming GG gekerkt. Verder, als je dit forum een beetje bij houdt, heb ik mijn instemming betuigd aan een artikel uit De Wachter Sions, dat Anker postte.
Moraal: Niet overal wat achter zoeken.
Wel is het zo dat ik verdrietig wordt als ik merk dat Neveldijk nog steeds bestaat. Wie het vatte kan, die vatte het.
Nou, het ergste is nu juist nog dat het boek zo ongeveer helemaal door ds. Mallan zelf is goedgekeurd, want het is al bij leven samen met de hoofdpersoon geschreven.
Ik vat' m in ieder geval niet. Maar bedankt voor je reactie. Ik vond je eerste opm. een beetje rot, vandaar dat ik er met twee benen in kwam. Maar goed om dit te lezen.Luther schreef:Ik zou op dit moment ook graag met ds. Mallan ruilen, dus daarover geen misverstand.Zucht schreef:Jij wordt nogal snel verdrietig als het om de GG en de GGiN gaat.
En om je gerust te stellen: afgelopen zondag heb ik met veel instemming GG gekerkt. Verder, als je dit forum een beetje bij houdt, heb ik mijn instemming betuigd aan een artikel uit De Wachter Sions, dat Anker postte.
Wel is het zo dat ik verdrietig wordt als ik merk dat Neveldijk nog steeds bestaat. Wie het vatte kan, die vatte het.
Nu zou ik graag nog zien dat je niet aan een artikel maar aan (bijna) alle artikelen uit DWS je instemming kon betuigen

Je vat 'm niet, en toch bedankt... Goed, dat vat ik dan weer niet. Maar ik zou je willen aanraden: Ga de preken van R. en E. Erskine eens lezen, i.p.v. levensbeschrijvingen.Zucht schreef:Ik vat' m in ieder geval niet. Maar bedankt voor je reactie. Ik vond je eerste opm. een beetje rot, vandaar dat ik er met twee benen in kwam. Maar goed om dit te lezen.Luther schreef:Ik zou op dit moment ook graag met ds. Mallan ruilen, dus daarover geen misverstand.Zucht schreef:Jij wordt nogal snel verdrietig als het om de GG en de GGiN gaat.
Nu zou ik graag nog zien dat je niet aan een artikel maar aan (bijna) alle artikelen uit DWS je instemming kon betuigen
Ik heb geen aanbevelingen nodig hoor. Vorig jaar nog 365 keer een bladzijde van hen gelezen.
Had je niet gedacht he?
Als we toch aan aanbevelingen doen: Lees eens wat meer levensbeschrijvingen. Niet 1, maar 1000.
En dan maar vragen of God ons voor een andere bekering bewaren wil.
Had je niet gedacht he?
Als we toch aan aanbevelingen doen: Lees eens wat meer levensbeschrijvingen. Niet 1, maar 1000.
Nou, die aanbeveling zal ik zeker ter harte nemen. Ik hoop dat je het dan niet erg vind dat ik me beperk tot de levensbeschrijvingen die in de Bijbel staan. De meeste zijn wel te kort om uit gegeven te worden....Zucht schreef:Ik heb geen aanbevelingen nodig hoor. Vorig jaar nog 365 keer een bladzijde van hen gelezen.
Had je niet gedacht he?
Je kijk maar wat je doet.Luther schreef:Nou, die aanbeveling zal ik zeker ter harte nemen. Ik hoop dat je het dan niet erg vind dat ik me beperk tot de levensbeschrijvingen die in de Bijbel staan. De meeste zijn wel te kort om uit gegeven te worden....Zucht schreef:Ik heb geen aanbevelingen nodig hoor. Vorig jaar nog 365 keer een bladzijde van hen gelezen.
Had je niet gedacht he?
Ik lees in die 1000 gelukkig hetzelfde als de levensbeschrijvingen uit de Heilige Schrift.
Die gangen en wegen zijn precies, maar dan ook precies, hetzelfde.
Hier laat ik het bij.
Luther schreef:Je vat 'm niet, en toch bedankt... Goed, dat vat ik dan weer niet. Maar ik zou je willen aanraden: Ga de preken van R. en E. Erskine eens lezen, i.p.v. levensbeschrijvingen.Zucht schreef:Ik vat' m in ieder geval niet. Maar bedankt voor je reactie. Ik vond je eerste opm. een beetje rot, vandaar dat ik er met twee benen in kwam. Maar goed om dit te lezen.Luther schreef:Ik zou op dit moment ook graag met ds. Mallan ruilen, dus daarover geen misverstand.Zucht schreef:Jij wordt nogal snel verdrietig als het om de GG en de GGiN gaat.
Ik vind de levensbeschrijving van Huntington en Warburton ook zeer leerzaam.

De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Leuk je weer te zien Albion!
Ik vrees dat het eerder andersom is....Zucht schreef:
Je kijk maar wat je doet.
Ik lees in die 1000 gelukkig hetzelfde als de levensbeschrijvingen uit de Heilige Schrift.
Die gangen en wegen zijn precies, maar dan ook precies, hetzelfde.
Hier laat ik het bij.