Hij is wel wat overdreven(maar dat is natuurlijk de bedoeling). Geeft wel aan dat ding je ontzettend zenuwachtig maakt. Al je aandacht opeist, maar dat is bij internet natuurlijk ook zo.Luther schreef:Hoewel ik je reactie wat kort door de bocht vind (iedereen met internet heeft immers tv), zag ik gisteren een filmpje dat precies weergeeft, waarom ik geen tv-apparaat heb en ook niet wil hebben: http://vimeo.com/10857606#embedGijs83 schreef:Het zit heel erg in(tenminste bij mij): de mensen die TV hebben dat zijn 'lichten', dat zijn het vaak ook wel. Ik acht het ook niet verantwoordelijk om je gezin met dit vergif in te laten gieten. Maar als ik bv. met TV was opgegegroeid en toch meelevend christelijk, dan was ik vast heel genuanceerder geweest, maar volgens mij kan het absoluut geen kwaad als je zo'n ding niet hebt.
Gijs83 schreef:Hij is wel wat overdreven(maar dat is natuurlijk de bedoeling). Geeft wel aan dat ding je ontzettend zenuwachtig maakt. Al je aandacht opeist, maar dat is bij internet natuurlijk ook zo.Luther schreef:Hoewel ik je reactie wat kort door de bocht vind (iedereen met internet heeft immers tv), zag ik gisteren een filmpje dat precies weergeeft, waarom ik geen tv-apparaat heb en ook niet wil hebben: http://vimeo.com/10857606#embedGijs83 schreef:Het zit heel erg in(tenminste bij mij): de mensen die TV hebben dat zijn 'lichten', dat zijn het vaak ook wel. Ik acht het ook niet verantwoordelijk om je gezin met dit vergif in te laten gieten. Maar als ik bv. met TV was opgegegroeid en toch meelevend christelijk, dan was ik vast heel genuanceerder geweest, maar volgens mij kan het absoluut geen kwaad als je zo'n ding niet hebt.
Nou... ik loop de hele dag te trillen op mijn benen van het tv-kijken ja...... Wat een vooroordelen van mensen die de tv angstvallig mijden.Gijs83 schreef:Hij is wel wat overdreven(maar dat is natuurlijk de bedoeling). Geeft wel aan dat ding je ontzettend zenuwachtig maakt. Al je aandacht opeist, maar dat is bij internet natuurlijk ook zo.Luther schreef:Hoewel ik je reactie wat kort door de bocht vind (iedereen met internet heeft immers tv), zag ik gisteren een filmpje dat precies weergeeft, waarom ik geen tv-apparaat heb en ook niet wil hebben: http://vimeo.com/10857606#embedGijs83 schreef:Het zit heel erg in(tenminste bij mij): de mensen die TV hebben dat zijn 'lichten', dat zijn het vaak ook wel. Ik acht het ook niet verantwoordelijk om je gezin met dit vergif in te laten gieten. Maar als ik bv. met TV was opgegegroeid en toch meelevend christelijk, dan was ik vast heel genuanceerder geweest, maar volgens mij kan het absoluut geen kwaad als je zo'n ding niet hebt.
Geloof je dit nu zelf...dit is niet een beetje, maar heeeeeeel erg kort door de bocht...Gijs83 schreef:Hij is wel wat overdreven(maar dat is natuurlijk de bedoeling). Geeft wel aan dat ding je ontzettend zenuwachtig maakt. Al je aandacht opeist, maar dat is bij internet natuurlijk ook zo.Luther schreef:Hoewel ik je reactie wat kort door de bocht vind (iedereen met internet heeft immers tv), zag ik gisteren een filmpje dat precies weergeeft, waarom ik geen tv-apparaat heb en ook niet wil hebben: http://vimeo.com/10857606#embedGijs83 schreef:Het zit heel erg in(tenminste bij mij): de mensen die TV hebben dat zijn 'lichten', dat zijn het vaak ook wel. Ik acht het ook niet verantwoordelijk om je gezin met dit vergif in te laten gieten. Maar als ik bv. met TV was opgegegroeid en toch meelevend christelijk, dan was ik vast heel genuanceerder geweest, maar volgens mij kan het absoluut geen kwaad als je zo'n ding niet hebt.
Nou als je het filmpje moet geloven, maar me verdiepen in andersdenkenden daar ben ik al volop mee bezig. Ik lees o.a.de Elsevier, wat moet ik nog meer doen dan?Orchidee schreef:Geloof je dit nu zelf...dit is niet een beetje, maar heeeeeeel erg kort door de bocht...Gijs83 schreef:Hij is wel wat overdreven(maar dat is natuurlijk de bedoeling). Geeft wel aan dat ding je ontzettend zenuwachtig maakt. Al je aandacht opeist, maar dat is bij internet natuurlijk ook zo.Luther schreef:Hoewel ik je reactie wat kort door de bocht vind (iedereen met internet heeft immers tv), zag ik gisteren een filmpje dat precies weergeeft, waarom ik geen tv-apparaat heb en ook niet wil hebben: http://vimeo.com/10857606#embedGijs83 schreef:Het zit heel erg in(tenminste bij mij): de mensen die TV hebben dat zijn 'lichten', dat zijn het vaak ook wel. Ik acht het ook niet verantwoordelijk om je gezin met dit vergif in te laten gieten. Maar als ik bv. met TV was opgegegroeid en toch meelevend christelijk, dan was ik vast heel genuanceerder geweest, maar volgens mij kan het absoluut geen kwaad als je zo'n ding niet hebt.![]()
Misschien zou je, je toch eens wat meer kunnen verdiepen in "anders denkenden"
Dus jij denkt als je de Elsevier leest...dan snapt en weet hoe hoe iedereen denkt, doet en leeftOrchidee schreef:Nou als je het filmpje moet geloven, maar me verdiepen in andersdenkenden daar ben ik al volop mee bezig. Ik lees o.a.de Elsevier, wat moet ik nog meer doen dan?Gijs83 schreef: Geloof je dit nu zelf...dit is niet een beetje, maar heeeeeeel erg kort door de bocht...![]()
Op zijn minst Vrij Nederland erbij lezen voor het broodnodige evenwicht.Gijs83 schreef:Nou als je het filmpje moet geloven, maar me verdiepen in andersdenkenden daar ben ik al volop mee bezig. Ik lees o.a.de Elsevier, wat moet ik nog meer doen dan?
Kijk dat is nooit verkeerd. Het is alijd goed om het van twee of meer kanten te bekijken. Dat doe ik ook al heel langGijs83 schreef:Nou als je het filmpje moet geloven, maar me verdiepen in andersdenkenden daar ben ik al volop mee bezig. Ik lees o.a.de Elsevier, wat moet ik nog meer doen dan?Orchidee schreef:Geloof je dit nu zelf...dit is niet een beetje, maar heeeeeeel erg kort door de bocht...Gijs83 schreef:Hij is wel wat overdreven(maar dat is natuurlijk de bedoeling). Geeft wel aan dat ding je ontzettend zenuwachtig maakt. Al je aandacht opeist, maar dat is bij internet natuurlijk ook zo.Luther schreef: Hoewel ik je reactie wat kort door de bocht vind (iedereen met internet heeft immers tv), zag ik gisteren een filmpje dat precies weergeeft, waarom ik geen tv-apparaat heb en ook niet wil hebben: http://vimeo.com/10857606#embed![]()
Je moet niet vooringenomen zijn, maar het moet wel te toetsen zijn aan de Waarheid.Terri schreef:Het helpt ook niet als je niet echt van plan bent om zonder "gekleurde bril" te dingen te onderzoeken.
Het is net zo iets als stoppen met roken; je moet het wel willen.
En persoonlijk denk ik ook nog eens, dat er voor allebei deze zaken een wonder moet gebeuren. Niet om je daar achter te verschuilen, maar "iets" opgeven, dat je zo eigen is geworden valt ook niet mee. Het is niet altijd alleen onwil.
Ja. Gods Woord is de Waarheid, en Jezus getuigt ook van Zichzelf dat Hij de Waarheid is.Terri schreef:Toetsen aan de Waarheid, bedoel je dan de bijbel?
En vooringenomenheid komt inderdaad aan beide kanten voor.
Dat is zeker niet moeilijk. Vandaar dat er zoveel dwalingen zich openbaren.Terri schreef: Praten en napraten kunnen we allemaal wel, maar onszelf verloochenen, overgave, dat vind ik "echt"Snap je?