KOOP BIOKATOEN
De katoenteelt telt slechts 2,5% van de agrarische wereldteelt en toch neemt het 10% van alle kunstmestverbruik voor zijn rekening. Koop katoenen kleding afkomstig uit biologische teelt. Waar? Zie http://www.goedewaar.nl
Duurzaamheidstips voor een schonere wereld
Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld
Vandaag een huishoudtip:
C&A heeft tegenwoordig ook een hele lijn met biostoffen. En niet duur.Gijs83 schreef:Vandaag een huishoudtip:
KOOP BIOKATOEN
De katoenteelt telt slechts 2,5% van de agrarische wereldteelt en toch neemt het 10% van alle kunstmestverbruik voor zijn rekening. Koop katoenen kleding afkomstig uit biologische teelt. Waar? Zie http://www.goedewaar.nl
Lees de Bijbel niet als een notaris, maar als een erfgenaam (Ds.A.van der Veer)
Vandaag een huishoudtip:
PAPIERBAK HELPT
Elke ton aan gerecycled papier spaart 17 bomen, 1438 liter olie, 4000 kw energie en 26.500 liter water.
Deze keer een oproep:
We moeten bij die natuurlijke rijkdom natuurlijk altijd bedenken dat die van God afkomstig.
Trek er deze week in uw vrije tijd eens op uit.
Geniet van de buitenlucht en aanschouw de natuurlijke rijkdom van Nederland. Want die is er volop.
Kijk eens op http://www.anwb.nl voor meer informatie over mooie wandel- en fietstochten.
We moeten bij die natuurlijke rijkdom natuurlijk altijd bedenken dat die van God afkomstig.
En nu eentje voor als je niet naar buiten kan omdat je last hebt van hooikoorts 

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
- JolandaOudshoorn
vandaag eens een extra rondje gemaakt, na de boodschappen. Even door Graafland, de koeien, de eendjes, de zwanen, de weilanden, kortom, even het buistengroen bekijken. Met de kleine voorop, die van alles ziet en daarna helemaal voldaan in slaap valt. Wat hebben we het goed, zeker als je bedenkt dat er genoeg kinderen zijn die moeten vechten om te overleven.Gijs83 schreef:Deze keer een oproep:
Trek er deze week in uw vrije tijd eens op uit.
Geniet van de buitenlucht en aanschouw de natuurlijke rijkdom van Nederland. Want die is er volop.
Kijk eens op http://www.anwb.nl voor meer informatie over mooie wandel- en fietstochten.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Vandaag een huishoudtip:
GROENE POETS
Schoonmaakmiddelen uit onze aanrechtkast bevatten stoffen die schadelijk zijn voor het milieu, zoals formaldehyde, zwavelzuur, fosfaten en petroleumdestillaten. Er zijn milieuvriendelijke alternatieven op de markt, maar toch zijn de middeltjes uit grootmoeders tijd het meest milieuvriendelijk. Probeer schoon te maken met azijn, citroensap en soda. Kijk voor meer tips en informatie op http://www.milieuloket.nl
groene zeep
Groene zeep is fantastisch, alsook azijn en soda.Lassie schreef:groene zeep
als je dat eenmaal weet dan laat je al die dure chemische troep

(niet dat ik zo sopperig ben hoor....dat heb ik uitbesteed

Lees de Bijbel niet als een notaris, maar als een erfgenaam (Ds.A.van der Veer)
Ja die heerlijke vloeibare van Ajax...Lassie schreef:groene zeep

Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Vandaag een "weet u dat...":
Weet u dat...
Een druppelende kraan 75 liter water per dag kan verspillen? Dat is meer dan 27.000 liter per jaar.
Oeh dan zal ik dat even tegen m'n zus zeggen ! Die 's pas in dr nieuwe huis komen wonen maar op 1 of andere manier blijft de kraan áltijd druppelen, ze hebben al van alles geprobeerd
It's nice to be important, but it's more important to be nice...
Toe aan een nieuwe auto?
Overweeg eens een hybride-auto...
Bijvoorbeeld de Toyota Prius...
Overweeg eens een hybride-auto...
Bijvoorbeeld de Toyota Prius...
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
nee, die bedoel ik niet.vlinder schreef:Ja die heerlijke vloeibare van Ajax...Lassie schreef:groene zeep
Ik bedoel de echte groene zeep (Die je nog moet mengen met water) hmmm.
Wat versta je onder "van alles"?*girly* schreef:Oeh dan zal ik dat even tegen m'n zus zeggen ! Die 's pas in dr nieuwe huis komen wonen maar op 1 of andere manier blijft de kraan áltijd druppelen, ze hebben al van alles geprobeerd
Er zijn twee mogelijke oplossingen:
Als het een schijf met keramische schijven is: vervangen; anders kan je soms het rubbertje vernieuwen.