Lapressa schreef:Het verwijten van eenzijdigheid Leg ik bij deze terug. De prediking in reformatorische kring is vrij eenzijdig: 90% ellende. De rest mis ik en die komen gelukkig wel aanbod op de jongerenavonden. Mag ik daar dan niet heen omdat ik iets niet mag missen in de kerk? Prima, maar dan moet de kerk ook maar is open gaan staan voor feedback. Zolang ze dat niet staan en stug doorgaan, hadden ze hier op kunnen wachten. Jongeren slikken niet alles zzomaar voor zoete koek, maar toetsen alles zelf aan de Bijbel. Zo zijn er velen tot de ontdekking gekomen dat er delen te weinig belicht worden in de kerk.
Daarbij word hier enkel uitgegaan voor de oud vaderen en Calvijn. Sorry, maar de Bijbel staat daar voor mij toch echt boven. Daarbij wilde Calvijn dingen veranderen in de kerk die de kerkenraad heeft tegen gehouden. O.a. wekelijks het avondmaal vieren. Hoe kan je dan zeggen dat nu de absolute leer van Calvijn wordt nageleefd?
Pierre, ga eerst zelf maar is luisteren voor je allemaal vooroordelen begint uit te kramen, want die vliegen hier al genoeg rond.
Het grote punt van de tegenstanders is dat het niet Calvinistisch is, maar echt Bijbelse gronden heb ik nog niet gezien.
Of teksten die met anderen teksten weer weerlegd kunnen worden, aangezien ze allemaal uit hun verband worden gehaald.
Er is geen 1 absolute manier van geloven. Dat moeten we accepteren. God bind zich niet aan 1 kerk en doet niet alles exact op 1 en dezelfde manier. Gelukkig niet ben ik geneigd om te zeggen. Daardoor wordt het namelijk een persoonlijke relatie die je met Hem hebt.
Waarom kunnen de gereformeerden niet acepteren dat het geen wat op JijDaar en HeartCry wordt gezegd Bijbels is? Misschien niet zoals jij het zelf leest, maar onBijbels is het ook niet.
nu wordt er moord en brand geschreeuwd over wie er gelijk heeft en sommige kerkverbanden kunnen het licht in elkaars ogen niet eens verdragen, maar later in de eeuwigheid willen ze wel gezamelijk God groot maken. Dat begrijp ik niet! Begin daar dan nu mee en laat ieder dat doen op eigen manier.
Ik hoor en lees genoeg, daarbij de ontmoetingen met geestelijke leeghoofden genomen, om een eerlijke conclusie te trekken, wat er ook tegenin gebracht gaat worden, te stellen dat eerder genoemde stichtingen dodelijk zijn voor de reformatorische gezindte.
Het is mijns inziens een grote schande dat voorstanders van dergelijke propaganda ruimte krijgen op dit forum.