Nu koppel je verontrustheid aan de rechterflank, terwijl er binnen de hele breedte van de GG vragen en verontrustingen zijn over de gang van het curatorium.-DIA- schreef: ↑30 mei 2024, 21:38Mogen we vermoeden dat hier de rechterflank (die verontrust is) in de beklaagdenbank komt te staan? Het lijkt erop.HersteldHervormd schreef: ↑30 mei 2024, 21:36De hele casus. Dat een dominee zo’n gebed voert. Ik lees hier berichten over dat het opzich een bijbels gebed is, maar ik vind het inderdaad eenzijdig. Daarnaast is het ook veel te toegespitst op het curatorium. Alsof die een heel ruim toelatingsbeleid hebben of studenten accepteren die niet geaccepteerd hadden mogen worden.MGG schreef: ↑30 mei 2024, 17:06De vraag/het antwoord?HersteldHervormd schreef: ↑30 mei 2024, 16:50 https://refoweb.nl/vragenrubriek/31006/ ... uratorium/
Ongelofelijk.
Het gebed zelf ligt in lijn met de Bijbel. Lees bijvoorbeeld Handelingen 20.
Het had bijbels geweest als hij had gebeden voor het behoud van de GG in het bijzonder en verder ook de andere gereformeerd georiënteerde kerken. En als hij had gebeden voor zijn medebroeders in het ambt van predikantschap.
Maar niet zo toespelend op het curatorium. Ik vind dat smakeloos.
Dat geeft maar aan hoe gekleurd je bril is. Je leest dingen omdat je door je bril kijkt. Doe hem eens af, mogelijk kom je tot verfrissende inzichten. Je bent nooit te oud om te leren.