welk boek ben je nu aan het lezen?

jacob

Bericht door jacob »

net uit

Al't Heidendom Zijn lof getuigen. (W.B. Kranendonk/A.F. van Toor)

een boek over het zendingwerk van ds Kuijt.

mooi boek.
Adje

Bericht door Adje »

oa
Het oog van de meester, van Georg Steiner; ongelofelijk wat die man allemaal weet en met elkaar weet te verbinden!
De luistervogel, van Guurtje Leguijt; na ons aller Joke Verweerd valt ieder boek van een christelijke schrijfster mee.
Het grote gebeuren, van Cornelis Verhoeven; alleen het lezen zelf is al genieten, dan hebben we het nog niet over de inhoud.
en verder nog wat vage Joodse geschriften, maar daar moet je als leek eigenlijk zonder 'meester' niet aan beginnen geloof ik.
parsifal

Bericht door parsifal »

oke daar komt een lijstje:
*"God, time and Stephen Hawking" van David Wilkingson (alleen de titel al wekte mijn interesse)
*"Treasury of David" van Spurgeon (goedgekeurd door Orc)
*"Boys meet Girls"van Joshua Harris (oke, hier gaan vragen over komen:))
*"How should we then live" van Francis Schaeffer (erg in de lijn van Schaeffer)
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Grace

Bericht door Grace »

Precies Parsifal,

Is dat Harris van het boek: 'Ongekust en toch geen kikker?'

mvrgr, Grace
Want de zaligmakende genade Gods is verschenen aan alle mensen.(SV, Titus 2:11)
parsifal

Bericht door parsifal »

Oorspronkelijk gepost door Grace
Precies Parsifal,

Is dat Harris van het boek: 'Ongekust en toch geen kikker?'

mvrgr, Grace
Ja, dat is dezelfde schrijver (dat boek heb ik nog niet gelezen). Hij heeft ook een boek geschreven "Not even a hint" over omgang met lust. Dat is echt wel een goed boek. Soms is hij wat Amerikaans, maar ik geloof dat ik geen probleem heb met dat op de koop toe nemen.
"boys meet girls" gaat vooral over verkering e.d. vooral leerzaam als je er nog een aardig tijdje voor staat denk ik.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

'k Heb net Let's roll! uit.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Majorca

Bericht door Majorca »

Oorspronkelijk gepost door Unionist
Heb net : Storm over Jeruzalem van J.J. Frinsel uit. Nu bezig met Goaaaal! van Rik de Saedeleer. (HEb jij vast niet gelezen, Majorca. Moet je doen, is helemaal niet Blaauwendraadiaans). Even tussendoor ter ontspanning. Hier naast mij liggen nog: "Terzijde"van Ds. J.J. Buskes en "Groeien in geloof"van Ds. Dick van Keulen. In mijn mp3-man zit een gesproken versie van "En al wat aan Hem is is gans begeerlijk" van Ds. C. Harinck. Maar die luister ik alleen in de bus.
alleen het eerste en het laatste dat je noemt kunnen mijn goedkeuring wegdragen...

Ik heb het boekje van ds. Harinck met die titel, écht een prachtig, warm bevindelijk boek!
visje

Bericht door visje »

gevangen in Jeruzalem

door Frank Simon
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door Majorca
Heb net : Storm over Jeruzalem van J.J. Frinsel uit. Nu bezig met Goaaaal! van Rik de Saedeleer. (HEb jij vast niet gelezen, Majorca. Moet je doen, is helemaal niet Blaauwendraadiaans). Even tussendoor ter ontspanning. Hier naast mij liggen nog: "Terzijde"van Ds. J.J. Buskes en "Groeien in geloof"van Ds. Dick van Keulen. In mijn mp3-man zit een gesproken versie van "En al wat aan Hem is is gans begeerlijk" van Ds. C. Harinck. Maar die luister ik alleen in de bus.
alleen het eerste en het laatste dat je noemt kunnen mijn goedkeuring wegdragen...

Ik heb het boekje van ds. Harinck met die titel, écht een prachtig, warm bevindelijk boek!
En koud bevindelijk = ????
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Snoetje

Bericht door Snoetje »

"Hoe poets ik mijn schoenen?!"

van

Jan Schoenlapper :+
lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Oorspronkelijk gepost door parsifal
*"Boys meet Girls"van Joshua Harris (oke, hier gaan vragen over komen:))
Inderdaad, vertel eens, broedert? :D:D:cool:
Adje, hoe vond je 'de luistervogel'?

Hier liggen weer veel te veel boeken waarvan ik me allemaal had voorgenomen ze in de vakantie toch echt uit te hebben. Dus dat wordt doorlezen vandaag.

C. Clement: de reis van Theo
F.M. Dostojewski: de gebroeders Karamazow
A. den Doolaard: het land achter Gods rug
F. van Eeden: de kleine Johannes (deel 3, lang zo mooi niet als het eerste deel!)
S. Laubscher: donkerbos
C. Potok: het boek van het licht
A. van Schendel: een zwerver verliefd
S. Verboom: brandglas

R. Steiner: over het voorgeboortelijke leven
W. Ouweneel: het domein van de slang. Kennen mensen dat boek? Ik vind het wel goed wat betreft begrippen e.d., maar als je teveel achter elkaar leest krijg je de indruk dat hij alles als occult bestempelt. Hij is geloof ik later wel teruggekomen op een paar dingen uit dit boek, prettig lezen is het niet.
Adje

Bericht door Adje »

kVond De luistervogel wel aardig, khad alleen een beetje het idee dat de schrijfster voortdurend de psycholoog uithangt die ze niet is, het gedrag van personen wordt duidelijk door wat ze beschrijft, niet door wie de personen zijn.

En Sjaak Verboom, lebaoth??? Wat iemand me er een tijdje geleden over mailde: Sjaak Verboom! Het verbaasd me dat je er uberhaupt aan begonnen bent! Dat heeft toch een relatief hoog Goudelsje-gehalte. Waar het gemiddelde wegje in het koren direct een geestelijke lading krijgt.
:)
refo

Bericht door refo »

Gisteravond 'Hadden we er maar iets van gezegd' van Jan de Zanger gelezen.

Gaat over een reünie, waar de hoofdpersoon (Pieter Vink) na 25 jaar z'n klas weer ontmoet. Op die reünie is z'n complete klas aanwezig. Die hebben steeds contact gehouden, maar waren Pieter vanaf dag 1 uit het oog verloren.

Tijdens de reünie kan Pieter voor z'n eigen nachtmerries een verklaring geven en constateert dat de klas inclusief een leraar collectief het verleden heeft verdrongen. Ze zijn namelijk schuldig aan de zelfmoord van een klasgenoot.

Indrukwekkend verhaal. Niet alles zou in werkelijkheid zo lopen, maar 't is ook geen literatuur. Enkele pestdetails zijn misschien wat te gedetailleerd beschreven...
Unionist

Bericht door Unionist »

Oorspronkelijk gepost door Majorca

Hang jij aan een boom? Je begint steeds meer op Adrianus te lijken, maar dat terzijde.

Het boek van Ds. Van Keulen, waarvan ik me nauwelijks kan voorstellen dat jij dat gelezen hebt, is ook een heel warm, bevindelijk boek. Van harte aanbevolen!

[Aangepast op 20/8/04 door Unionist]
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Kislev

Bericht door Kislev »

Momenteel erg dikke pil aan het lezen (bijna 1000 pagina's):

Anna Karenina van Lew Nikolajewitsj Tolstoj

Erg boeiend!

Tevens met een nog dikkere pil bezig:

het 1e deel van de magistrale Hitler biografie van Ian Kershaw:

Afbeelding

[Aangepast op 23/8/04 door Kislev]
Plaats reactie