Hier kom je met de schuldbrief, snap je echt niet dat mensen op de schuldbrief gaan zitten wachten, terwijl als je Gods Woord lezen, daar onderwezen worden in wie ze zijn voor God?huisman schreef: Precies....Psalm 51....maar ook Psalm 130...en de Saulus op weg naar Damaskus....en de gehele Schrift beginnende bij Genesis 3:9
9 En de HEERE God riep Adam, en zeide tot hem: Waar zijt gij?
10 En hij zeide: Ik hoorde Uw stem in den hof, en ik vreesde; want ik ben naakt; daarom verborg ik mij.
11 En Hij zeide: Wie heeft u te kennen gegeven, dat gij naakt zijt? Hebt gij van dien boom gegeten, van welken Ik u gebood, dat gij daarvan niet eten zoudt?
Als wij niet weten van de schuldbrief weten wij ook niets van genade.
Bij Saulus en bij Adam kan ik begrijpen wat er bedoeld wordt, ik heb er mee geworsteld, met die schuld met dat zondebesef/kennis, als het zo uitdrukkelijk gepreekt wordt, denk je dat het nooit genoeg is, het is ook een list van de duivel om je bij Christus vandaan te houden.
We worden uitgenodigd om tot Hem te gaan, de weg waarin, weet alleen God, schuld en zondebesef is geen voorwaarde, maar is er wel, zeker... als je ziet wat Jezus heeft gedaan, als je ziet dat God Hem gestuurd heeft... zou je dan niet wegkruipen van schaamte over de zonden die je gedaan hebt, over het ongeloof en wantrouwen wat je hebt tegenover God?
De Heilige Geest overtuigd ons van zonden, wat voor zonden? omdat we in Hem niet geloofd hebben, omdat we Hem wantrouwen, niet voor waar houden.
Als je gaat zeggen heb je je schuldbrief al thuis gehad? is dat een verkeerde vraag! Wat dunk u van de Christus daar moet het op aan!