Behoudend, maar niet behouden

parsifal

Re: Behoudend, maar niet behouden

Bericht door parsifal »

Mara schreef: Vreselijk en ook wel herkenbaar. Ik krijg ook een kerkblaadje van die "richting".
Je kunt de thuispaaskaars bestellen, H.A. wordt geen tafel voor aangericht, maar je kunt in de voorste banken plaatsnemen. Schotel brood en beker wijn wordt aan elkaar doorgegeven.
Direct na het belijdenis doen, werden de jonge mensen meteen aan de tafel genood. (in het andere, hoofdgebouw staat kennelijk nog wel een tafel)
De mens staat centraal, in alles.
Zoals ik het van jou lees, kan het dus nog erger :fi je hebt gelijk dat je daar je ziel niet laat verwoesten.
En dit gebeurt allemaal onder de toelating van de classis (of hoe dat heten mag in die kringen)?
Dit vind ik wel van een heel andere orde dan wat SD beschrijft. Of er bij de tafel van de Heere een echte tafel wordt gebruikt of dat het de banken doorgaat lijkt me geen principe zaak. En ja, het lijkt me vreemd dat van iemand die net belijdenis heeft gedaan niet verwacht wordt dat je aan het avondmaal gaat (of betekent de belijdenis niet veel meer?) Bij SD gaat het toch om zaken rond de kern.

Wat betreft lippenstift e.d. Ik zie daar werkelijk het probleem niet. Ik kam mijn haar voor het naar de kerk gaan, scheer me soms zelfs ook nog en gebruik wat deodorant. Andere mannen dragen een stropdas en waarom is lippenstift of de oorbel wereldgelijkvormig en de stropdas niet? Laten we ons vooral druk maken om onszelf en als iemand anders iets voor zijn geweten kan verantwoorden dan moeten we het misschien echt overlaten aan God en die persoon.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Mara

Bericht door Mara »

SecorDabar schreef:iK DENK DAT IK BESLUIT DIT FORUM MAAR TE VERLATEN.
:fi
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
Heel herkenbaar...
© -DIA- 33.965 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
henriët

Bericht door henriët »

Als we nu gewoon eens nuchter blijven, de emotionele ladingen opzij zetten en vanuit de Bijbel redeneren.
Wat helder is te beargumenteren vanuit Gods Woord, kom daar dan mee,
en zaken die niet duidelijk zijn vanuit Gods Woord, daar zal ieder zelf voor God een keuze moeten maken. En ja, binnen onze gezindte ligt dat verschillend.

Ik zou de posting van eilander zojuist willen onderschrijven.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
huisman

Bericht door huisman »

Die gedachte komt bij bijna elk forumlid wel eens naar boven. Meestal blijven ze (hopelijk jij ook!)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:
Mara schreef:
Heel herkenbaar...
De mensen die dat roepen, doen het meestal niet. :huhu
~~Soli Deo Gloria~~
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Zullen we weer on-topic gaan?
-DIA-

Bericht door -DIA- »

eilander schreef:Zullen we weer on-topic gaan?
Gewoon "verdan goan"... Dat is best, maar het probleem met de rechterflank is daarmee niet de wereld uit. Botsen is hier onvermijdelijk. En is naar mijn gevoel ook niet weg te werken.
© -DIA- 33.965 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Desiree

Bericht door Desiree »

Ik heb niets meer toe te voegen, overigens gister wel een mooie predikatie over gehoord. Dus ik laat het bij deze over aan onze geliefde leraar. Die heeft een hele bibliotheek en meer letters gelezen dan mijn persoontje. :livre :livre :livre :livre :livre :livre :livre

P.S. Secor Dabar, via Internet (dat weet je ws wel) kun je ook diensten zien. Bijv. de Maranathakerk in Rotterdam, of de Noorderkerk in Amsterdam. Zelf heb ik ook een poosje niet kunnen 'kerken', maar dan ben je echt blij en dankbaar als je toch iets mag meekrijgen. De kerken zijn rechts PKN, dus je hoeft dan niet links te luisteren. Wat jammer dat je niet live naar de kerk kunt. Is er ook niet iets in de buurt dat je een stukje loopt? Al ga je 1 keer op de dag, dan kun je de andere keer iets beluisteren toch? Dat doen wij meestal in de vakantie. 's Morgens een dienst van de plaatselijke kerk en 's middags is het meestal van de 'zwaardere' achtergrond van mijn lieve echtgenoot, die niet op vakantie gaat zonder een ouderwerts afspeelapparaat en een stel bandjes!!! Ik vind het altijd prima, sterker nog, ik vind het fijn.
Laatst gewijzigd door Desiree op 15 apr 2013, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

Unionist

Bericht door Unionist »

Op. 21:2 En ik, Johannes, zag de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, nederdalende van God uit den hemel, toebereid als een bruid, die voor haar man versierd is.

Versierd, Gr. kosmeo

Kun je dan stellen dat cosmetica werelds is?
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
dennis

Bericht door dennis »

Unionist schreef:Op. 21:2 En ik, Johannes, zag de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, nederdalende van God uit den hemel, toebereid als een bruid, die voor haar man versierd is.

Versierd, Gr. kosmeo

Sorry, maar ik moet even reageren hier. Beste Unionist, neem van mij aan dat dit versieren helemaal niets met cosmetica te maken heeft.
Unionist

Bericht door Unionist »

Je uitgebreide argumentatie heeft me volledig overtuigd.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Unionist schreef:Je uitgebreide argumentatie heeft me volledig overtuigd.
:haha
~~Soli Deo Gloria~~
jan34willem

Bericht door jan34willem »

Nou ja, ik denk er nog over na :hum
Vergeet de liefde niet, SecorDabar. Al mijn kennis van de oudvaders, belijdenisgeschriften en noem maar op, stelt niets voor als ik de liefde niet heb. Zelfs mijn geloof waarmee ik bergen mag verzetten is waardeloos zonder liefde. Zeker, de liefde verheugt zich niet in onrecht -- zij vindt juist vreugde in de waarheid -- maar de liefde is vooral geduldig. Zij laat zich niet boos maken en rekent het kwaad niet aan.
WimA

Bericht door WimA »

Unionist schreef:Op. 21:2 En ik, Johannes, zag de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, nederdalende van God uit den hemel, toebereid als een bruid, die voor haar man versierd is.

Versierd, Gr. kosmeo

@Unionist meent waarschijnlijk dat het "maakt u op" wat in het OT veelvuldig wordt gebruikt betekend dat de verfdozen tevoorschijn gehaald moesten worden alvorens verder te reizen.

En blijkbaar is "komen zoals je bent" vooral veel lippendienst maar erg weinig praktijk.
Plaats reactie