Het grote weertopic

Mara

Re: Het grote WEERTOPIC [2]

Bericht door Mara »

Orchidee schreef: Nou, het viel beslist niet mee hoor, petje af voor iedereen die zijn bijdrage leverde :super sommigen hadden, zo leek het, geen last van de warmte :wiz
1docent verkleedde zich na zijn verplichting, was geen overbodige luxe :D
Ik snap persoonlijk niet dat er in deze tegenwoordige tijd niet meer aan klimaatbeheersing word gedaan op scholen ed.
Ze geven genoeg geld uit aan onbelangrijkere zaken!
Gek genoeg is het vaak bloedheet tijdens een diploma-uitreiking.
Het gebouw had andersom moeten staan, met de aula aan de achterkant, de zon blijft er nu in schijnen tot op het laatst.
En er zouden misschien plafondventilatoren opgehangen kunnen worden(?)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Mara schreef:
Orchidee schreef: Nou, het viel beslist niet mee hoor, petje af voor iedereen die zijn bijdrage leverde :super sommigen hadden, zo leek het, geen last van de warmte :wiz
Ik snap persoonlijk niet dat er in deze tegenwoordige tijd niet meer aan klimaatbeheersing word gedaan op scholen ed.
Het gebouw had andersom moeten staan, met de aula aan de achterkant, de zon blijft er nu in schijnen tot op het laatst.
Idd. minstens ventilatoren of ramen die open kunnen :?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
helma

Re: RE: Re: Het grote WEERTOPIC [2]

Bericht door helma »

Orchidee schreef:
Mara schreef:
Idd. minstens ventilatoren of ramen die open kunnen :?
En bestuursleden die tijdens 34 graden dik een half uur over hun toegemeten tijd heengaan :shock:
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Vanuit het zuidwesten over Limburg, Brabant en Gelderland nadert hier een onweerscomplex. De eerste doffe donderslagen waren al te horen, Gezien de verwachte hevigheid van de buien is het niet zo leuk... Ik kan niet zeggen dat ik van onweer hou.

Ik weet wel dat er eens een zwaar onweer over Rijssen is getrokken. Meester Joh. Vreugdenhil was toen hoofd van de christelijke school. De volgende morgen bleek dat het onweer nogal wat indruk op de kinderen had gemaakt, ze waren bang. Maar meester Vreugdenhil had die nacht de stem van zijn God erin gehoord. Misschien kennen mensen hem hier als de schrijver van de Bijbelse- en Kerkgeschiedenis.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Mara

Bericht door Mara »

-DIA- schreef:Vanuit het zuidwesten over Limburg, Brabant en Gelderland nadert hier een onweerscomplex. De eerste doffe donderslagen waren al te horen, Gezien de verwachte hevigheid van de buien is het niet zo leuk... Ik kan niet zeggen dat ik van onweer hou.

Ik weet wel dat er eens een zwaar onweer over Rijssen is getrokken. Meester Joh. Vreugdenhil was toen hoofd van de christelijke school. De volgende morgen bleek dat het onweer nogal wat indruk op de kinderen had gemaakt, ze waren bang. Maar meester Vreugdenhil had die nacht de stem van zijn God erin gehoord. Misschien kennen mensen hem hier als de schrijver van de Bijbelse- en Kerkgeschiedenis.
Wij hadden vroeger ook een meester die veel ontzag had voor onweer. Dan spreekt God en moeten wij zwijgen, zo leerde hij ons. De pennen neerleggen en zo onderbrak hij dan de les.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Terri

Bericht door Terri »

-DIA- schreef:Vanuit het zuidwesten over Limburg, Brabant en Gelderland nadert hier een onweerscomplex. De eerste doffe donderslagen waren al te horen, Gezien de verwachte hevigheid van de buien is het niet zo leuk... Ik kan niet zeggen dat ik van onweer hou.

's HEEREN stem, op 't hoogst geducht,
Rolt en klatert door de lucht;
Berst, met vreselijk geluid,
Op de grote waat'ren uit;
Klinkt, met nadruk en vermogen,
Heerlijk uit de hemelbogen.
't Schepsel beeft en staat verwonderd,
Als de God der ere dondert.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Het meeste lijkt momenteel Overijssel zuidelijk te passeren.
Code oranje voor Gelderland, Noord-Brabant en Limburg, alhoewel het hier in de verte ook goed te horen is... hoe het precies gaat trekken is nooit precies te zeggen.

http://www.buienradar.nl/
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Zoals op de rader te zien trekt nu toch een deel van het onweer over Twente
DDD

Bericht door DDD »

Ik zag vanavond de regenboog. Helemaal rond in de donkere wolken. Hij was goed te zien vanuit het natuurgebied/polder voor mijn huis. Ik heb er een half uur van mogen genieten.

t' Is trouw, al wat Hij ooit beval
Het staat op recht en waarheid pal
Als op onwrikbare steunpilaren.
Hij is het, die verlossing zond
Aan al zijn volk, Hij zal 't verbond
met hen in eeuwigheid bewaren.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Mooi hè, hij was hier ook lang en duidelijk te zien!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
CvdW

Bericht door CvdW »

Ik zag ook de regenboog (dubbel door weerkaatsing in de lucht). Gods trouw zie ik dan en mijn ontrouw.
Vagari

Bericht door Vagari »

Ik zag het ook. Onderweg in de auto. Een prachtige dubbele regenboog en soms direct ernaast een bliksemschicht......
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Vagari schreef:Ik zag het ook. Onderweg in de auto. Een prachtige dubbele regenboog en soms direct ernaast een bliksemschicht......
Ook op gezien Paasdag en 2e Pinksterdag waren er bijzonder heldere bogen te zien. Vooral de boog op 2e Paasdag was ongekend fel. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo'n heldere heb gezien. als het ware of hij licht afgaf tegen een inktzwarte lucht. Op 2e Pinksterdag weer, helder maar iets minder fel dan die met Pasen.
Waarschijnlijk zijn ze niet opgemerkt omdat het een heel lokaal verschijnsel kan zijn. In beide gevallen zagen we de boog uit de auto ergens aan de grens met Duitsland.
Martijn

Bericht door Martijn »

-DIA- schreef:
Vagari schreef:Ik zag het ook. Onderweg in de auto. Een prachtige dubbele regenboog en soms direct ernaast een bliksemschicht......
Ook op gezien Paasdag en 2e Pinksterdag waren er bijzonder heldere bogen te zien. Vooral de boog op 2e Paasdag was ongekend fel. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo'n heldere heb gezien. als het ware of hij licht afgaf tegen een inktzwarte lucht. Op 2e Pinksterdag weer, helder maar iets minder fel dan die met Pasen.
Waarschijnlijk zijn ze niet opgemerkt omdat het een heel lokaal verschijnsel kan zijn. In beide gevallen zagen we de boog uit de auto ergens aan de grens met Duitsland.
Nee niet gezien..... is ook wel een beetje te ver :)
Plaats reactie