Hoezo nog steeds? Heb het idee dat je het desbetreffende stuk niet gelezen hebt aangezien het niet anders is dan een uiteenzetting van de gang van zaken in 2017.Erskinees schreef:Ze zijn in de VGG dus nog steeds bezig het deputaatschap Kerkrecht zwart te maken? Chapeau.
Je zou denken dat dit na de scheuring niet meer nodig is.
Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
KarelVB schreef:Hoezo nog steeds? Heb het idee dat je het desbetreffende stuk niet gelezen hebt aangezien het niet anders is dan een uiteenzetting van de gang van zaken in 2017.Erskinees schreef:Ze zijn in de VGG dus nog steeds bezig het deputaatschap Kerkrecht zwart te maken? Chapeau.
Ha Karel, welkom.
Ben je misschien ds in Kruiningen ?

Het is de versie van Bredeweg over de gang van zaken in 2017. En die is al vaak niet erg betrouwbaar gebleken.KarelVB schreef:Hoezo nog steeds? Heb het idee dat je het desbetreffende stuk niet gelezen hebt aangezien het niet anders is dan een uiteenzetting van de gang van zaken in 2017.Erskinees schreef:Ze zijn in de VGG dus nog steeds bezig het deputaatschap Kerkrecht zwart te maken? Chapeau.
De werkelijkheid is het spiegelbeeld van wat hij schetst.
-
- Verbannen
Voor alle duidelijkheid: ik ben het helemaal met @Zwaluw2 eens.KarelVB schreef:Dat lijkt mij ook. Erg benieuwd.Jantje schreef:Dat kan het het bureau toch verklaren als zij vertelt wáárom dat is gedaan? Het lijkt mij essentieel dat het OM vraagt wat het motief is van het recherchebureau. Ze zullen toch niet zomaar het verzoek van een klant opvolgen.Erskinees schreef:De procedure is tussen het bureau en het OM. Je zult dus niet achter de opdrachtgever komen.Jantje schreef:Ik ben zeer benieuwd of het OM ook een opdrachtgever op het oog heeft waar onomstotelijk bewijs voor is. Het zal heel wat uitmaken als blijkt dat hij van partij A of B is.
Overigens vind ik het opmerkelijk dat in Kerknieuws (kerkbode van de VGG Kruiningen, waarin een heel stuk wordt gewijd aan de recente artikelen in PZC) van afgelopen zondag duidelijk wordt aangeven dat de VGG het betreurt dat de 'strafzaak Kruiningen' zoals deze bij het OM licht, waarschijnlijk, een speelbal zal worden van de media. Mijns inziens goed om te lezen aangezien dit de oorspronkelijke intentie ook niet was. In hetzelfde stuk wordt namelijk aangegeven dat juist predikanten van het deputaatschap Kerkrecht van de GG een herhaaldelijk advies voor het doen van aangifte hebben gegeven, dit tegen de eigenlijk wil in van de toenmalige kerkraad. Zeer benieuwd of met de komende strafzaak dit deputaatschap Kerkrecht hier wel verstandig aan heeft gedaan/spijt van heeft.
Verder: wat schrijf jij hier nu eigenlijk? Het deputaatschap Kerkrecht van de Gereformeerde Gemeenten heeft hier toch niks meer mee te maken? Dus ds. Bredeweg kan toch zijn aangifte intrekken? Dan is het probleem opgelost?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
- Delftenaar
Dat zal hij niet snel doen. Impliciet geeft hij daarmee aan verkeerd te zitten.
-
- Verbannen
Dat is waar. Maar dan moet hij ook niet zeuren.Delftenaar schreef:Dat zal hij niet snel doen. Impliciet geeft hij daarmee aan verkeerd te zitten.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Hij gaat vanavond ook opeens voor te Urk voor een "zendingsdienst". Op het laatste moment tactisch toegevoegd op Kerktijden. Ongeloofelijk dat deze gemeenten niet achter het eigen kerkverband staan en weer nieuwe pijn, twijfel en onrust te Kruiningen veroorzaken.Mistig schreef:Zojuist zag ik op kerktijden dat in de Ger.Gem. van Waardenburg binnenkort Ds. G. Bredeweg voorgaat in een GBS-dienst.
Op z'n minst toch opmerkelijk te noemen.
Voor welke zending dan?Tom schreef:Hij gaat vanavond ook opeens voor te Urk voor een "zendingsdienst". Op het laatste moment tactisch toegevoegd op Kerktijden. Ongeloofelijk dat deze gemeenten niet achter het eigen kerkverband staan en weer nieuwe pijn, twijfel en onrust te Kruiningen veroorzaken.Mistig schreef:Zojuist zag ik op kerktijden dat in de Ger.Gem. van Waardenburg binnenkort Ds. G. Bredeweg voorgaat in een GBS-dienst.
-
- Verbannen
De plaatselijke zending? De ZGG zal hij wel afgeschreven hebben. Ik vind het zeer schrijnend en heel erg verdrietig. Kunnen de classis Kampen en Utrecht hier niet wat tegen doen? Kan het niet verboden worden dat hij, zolang hij géén schuldbelijdenis doet, hij niet meer voor mag gaan?
Ga dan toch voor in de Oud Gereformeerde Gemeente in Nederland, denk ik dan.
Ga dan toch voor in de Oud Gereformeerde Gemeente in Nederland, denk ik dan.
Laatst gewijzigd door Jantje op 04 dec 2018, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Of het verstandig is...? Ik denk het niet. Maar kerkordelijk is er niets mis mee. De classis Goes heeft namelijk nooit een uitspraak gedaan over ds. Bredeweg, omdat die kans hen werd ontnomen. Maar een plaatselijke kerkenraad is uiteindelijk verantwoordelijk voor wie ze toegang verleent tot de kansel.Tom schreef:Hij gaat vanavond ook opeens voor te Urk voor een "zendingsdienst". Op het laatste moment tactisch toegevoegd op Kerktijden. Ongeloofelijk dat deze gemeenten niet achter het eigen kerkverband staan en weer nieuwe pijn, twijfel en onrust te Kruiningen veroorzaken.Mistig schreef:Zojuist zag ik op kerktijden dat in de Ger.Gem. van Waardenburg binnenkort Ds. G. Bredeweg voorgaat in een GBS-dienst.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
@jantje over het intrekken van de aangifte. Ik heb geen idee of dit nog kan.Zwaluw2 schreef:Het is de versie van Bredeweg over de gang van zaken in 2017. En die is al vaak niet erg betrouwbaar gebleken.KarelVB schreef:Hoezo nog steeds? Heb het idee dat je het desbetreffende stuk niet gelezen hebt aangezien het niet anders is dan een uiteenzetting van de gang van zaken in 2017.Erskinees schreef:Ze zijn in de VGG dus nog steeds bezig het deputaatschap Kerkrecht zwart te maken? Chapeau.
@Zwaluw Wat als dit beeld toch de juiste blijkt te zijn? In het stuk uit Kerknieuws staat namelijk het volgende:
Er is bij de VGG nog steeds de behoefte tot verzoening met de GG buiten de rechterlijk strafzaak om. Dit middels een objectief en onafhankelijk onderzoek zoals in 2017 ook is voorgesteld. Deze kerkelijke rechtsgang is echter doelbewust geblokkeerd waarbij moderamen stukken hebben achtergehouden, een appel werd genegeerd en verklaringen zijn vernietigd.
Mijn zorg is dat wanneer blijkt dat in bovenstaande enige kern van waarheid zit en uit de strafzaak blijkt dat er geen juiste hoor en wederhoor is toegepast de GG verder van huis is. Misschien toch goed dat er juist daarom een dergelijk onderzoek komt.
Er lag al een onafhankelijk onderzoek op tafel van de classis Goes.

De strafzaak is tussen het OM en een recherebureau en zal de GG in principe niet treffen. Het zal al helemaal niet draaien om kerkrecht en hoor en wederhoor.KarelVB schreef: Mijn zorg is dat wanneer blijkt dat in bovenstaande enige kern van waarheid zit en uit de strafzaak blijkt dat er geen juiste hoor en wederhoor is toegepast de GG verder van huis is. Misschien toch goed dat er juist daarom een dergelijk onderzoek komt.
-
- Verbannen
Er is geen verzoeningsbehoefte. Anders zou men ook geen plannen hebben tot een nieuw te bouwen kerk.KarelVB schreef:@jantje over het intrekken van de aangifte. Ik heb geen idee of dit nog kan.Zwaluw2 schreef:Het is de versie van Bredeweg over de gang van zaken in 2017. En die is al vaak niet erg betrouwbaar gebleken.KarelVB schreef:Hoezo nog steeds? Heb het idee dat je het desbetreffende stuk niet gelezen hebt aangezien het niet anders is dan een uiteenzetting van de gang van zaken in 2017.Erskinees schreef:Ze zijn in de VGG dus nog steeds bezig het deputaatschap Kerkrecht zwart te maken? Chapeau.
@Zwaluw Wat als dit beeld toch de juiste blijkt te zijn? In het stuk uit Kerknieuws staat namelijk het volgende:
Er is bij de VGG nog steeds de behoefte tot verzoening met de GG buiten de rechterlijk strafzaak om. Dit middels een objectief en onafhankelijk onderzoek zoals in 2017 ook is voorgesteld. Deze kerkelijke rechtsgang is echter doelbewust geblokkeerd waarbij moderamen stukken hebben achtergehouden, een appel werd genegeerd en verklaringen zijn vernietigd.
Mijn zorg is dat wanneer blijkt dat in bovenstaande enige kern van waarheid zit en uit de strafzaak blijkt dat er geen juiste hoor en wederhoor is toegepast de GG verder van huis is. Misschien toch goed dat er juist daarom een dergelijk onderzoek komt.
Een objectief en onafhankelijk onderzoek is al gedaan door de classis Goes, en geloof me, men beslist echt niet zomaar wát men beslist heeft. Ds. Bredeweg wil daar niet aan en overtreedt dus het 5de en het 9de gebod en wat er staat in het formulier om de dienaar des Woords te bevestigen. Hij brengt daarmee schade aan aan Christus' kerk en Kerk.
Verder vind ik de dikgedrukte zin laster. Deze zal ik ook melden bij de moderators.
Er zal tijdens de strafzaak waar het nu over gaat alleen maar worden gekeken wie het baken onder de auto heeft geplaatst. Dat heeft helemaal niks met hoor en wederhoor te maken. Hoe kom je daar nou bij? Deze persoon zal vervolgd worden. Ik hoop voor ds. Bredeweg dat het niet iemand uit eigen gelederen is. Dan heeft hij een nog groter probleem.
Laatst gewijzigd door Jantje op 04 dec 2018, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Van de Hersteld Hervormde Kerk is er maar één. Hersteld Hervormde Kerk dus.Jantje schreef:Het gaat om de volgende kerkverbanden:
- de Oud Gereformeerde Gemeenten in Nederland;
- de Gereformeerde Gemeenten in Nederland;
- de Hersteld Hervormde Kerken;
- de Christelijk Gereformeerde Kerken.
Ik denk dat @Luther dat beter weet, maar van het laatste kerkverband vermoed ik dat het alleen om het gedeelte van 'Bewaar het Pand' gaat.
-
- Verbannen
Van de overige kerkverbanden toch ook?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje