Gereformeerde Gemeenten

Jantje
Verbannen

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jantje »

Zou het ook mogelijk zijn dat er een bepaald deel van de PKN in meedoet? Of is dat bij voorbaat al uitgestoten?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

DDD schreef:Ik vind het aanbod van genade een belangrijker onderwerp dan vrouwen in het ambt, maar zo heeft ieder zijn ideeën.
Dit is wel extreem postmodern. Als je ruimte ziet in de Schrift voor de vrouw in het ambt, heeft dat alles te maken met je hermeneutiek. Dat zal onmiskenbaar ook gevolgen hebben voor de visie op de verzoening, het aanbod van genade, en andere kernnoties uit de gereformeerde leer. Kortom: ik deel je relativisme op dit punt niet, omdat het linksom of rechtsom ook je visie op de hele Schrift verraadt.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Jantje schreef:Zou het ook mogelijk zijn dat er een bepaald deel van de PKN in meedoet? Of is dat bij voorbaat al uitgestoten?
Wij hadden vorige week een PKN dominee op onze GG kansel. Voor herhaling vatbaar wat mij betreft. ;)
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Ad Anker schreef:
Jantje schreef:Zou het ook mogelijk zijn dat er een bepaald deel van de PKN in meedoet? Of is dat bij voorbaat al uitgestoten?
Wij hadden vorige week een PKN dominee op onze GG kansel. Voor herhaling vatbaar wat mij betreft. ;)
:super
Wandelende
Inactief

Bericht door Wandelende »

eilander schreef:
Ad Anker schreef:
:super
Vanzelfsprekend stemt @eilander daarmee hartelijk in. :D
(~)
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Uiteraard. Dat zou ik ook doen als ik hem was. :yahoo
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Jantje schreef:Uiteraard. Dat zou ik ook doen als ik hem was. :yahoo
En als je hem niet was? :langue
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Bezorgd schreef:
Dan ook. Het is jammer dat er, relatief gezien, nog maar enkelen zijn die zo preken, in de PKN. Hij gaat tenslotte niet voor niks voor in de GG. Onlangs was hij ook spreker bij een reformatieherdenking in de GG van Kapelle-Bezelinge. Dus hij wordt al breed uitgenodigd. :langue
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Wandelende
Inactief

Jantje schreef: Dan ook. Het is jammer dat er, relatief gezien, nog maar enkelen zijn die zo preken, in de PKN. Hij gaat tenslotte niet voor niks voor in de GG. Onlangs was hij ook spreker bij een reformatieherdenking in de GG van Kapelle-Bezelinge. Dus hij wordt al breed uitgenodigd. :langue
Het vetgedrukte is wel een kromme redenering, Jantje. Zo zal je 'm wellicht niet bedoelen, alleen kan het wel een bepaalde verhevenheid over de GG uitstralen.
Gelukkig zijn er een heel breed palet aan dominees die niet in de GG voorgaan maar wel een Bijbelse boodschap verkondigen.
(~)
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Laat ik het zo zeggen: het heeft wat te zeggen dat hij in de GG wordt uitgenodigd. Dat bedoel ik. Die herkenning over kerkmuren heen, juist ook in de PKN, dat vind ik bijzonder.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Wandelende
Inactief

Jantje schreef:Laat ik het zo zeggen: het heeft wat te zeggen dat hij in de GG wordt uitgenodigd. Dat bedoel ik. Die herkenning over kerkmuren heen, juist ook in de PKN, dat vind ik bijzonder.
Herkenning over kerkmuren heen is inderdaad goed. ;)
(~)
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Jantje schreef:
Bezorgd schreef:
Dan ook. Het is jammer dat er, relatief gezien, nog maar enkelen zijn die zo preken, in de PKN. Hij gaat tenslotte niet voor niks voor in de GG. Onlangs was hij ook spreker bij een reformatieherdenking in de GG van Kapelle-Bezelinge. Dus hij wordt al breed uitgenodigd. :langue
Het is jammer dat je hier beter geen namen kan noemen, maar het is niet juist dat er nog maar enkele PKN-predikanten zijn die voluit gereformeerde prediking brengen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
KarelVB

Bericht door KarelVB »

Jantje schreef:
Erskinees schreef:
Jantje schreef:Ik ben zeer benieuwd of het OM ook een opdrachtgever op het oog heeft waar onomstotelijk bewijs voor is. Het zal heel wat uitmaken als blijkt dat hij van partij A of B is.
De procedure is tussen het bureau en het OM. Je zult dus niet achter de opdrachtgever komen.
Dat kan het het bureau toch verklaren als zij vertelt wáárom dat is gedaan? Het lijkt mij essentieel dat het OM vraagt wat het motief is van het recherchebureau. Ze zullen toch niet zomaar het verzoek van een klant opvolgen.
Dat lijkt mij ook. Erg benieuwd.

Overigens vind ik het opmerkelijk dat in Kerknieuws (kerkbode van de VGG Kruiningen, waarin een heel stuk wordt gewijd aan de recente artikelen in PZC) van afgelopen zondag duidelijk wordt aangeven dat de VGG het betreurt dat de 'strafzaak Kruiningen' zoals deze bij het OM licht, waarschijnlijk, een speelbal zal worden van de media. Mijns inziens goed om te lezen aangezien dit de oorspronkelijke intentie ook niet was. In hetzelfde stuk wordt namelijk aangegeven dat juist predikanten van het deputaatschap Kerkrecht van de GG een herhaaldelijk advies voor het doen van aangifte hebben gegeven, dit tegen de eigenlijk wil in van de toenmalige kerkraad. Zeer benieuwd of met de komende strafzaak dit deputaatschap Kerkrecht hier wel verstandig aan heeft gedaan/spijt van heeft.
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Ze zijn in de VGG dus nog steeds bezig het deputaatschap Kerkrecht zwart te maken? Chapeau.
Je zou denken dat dit na de scheuring niet meer nodig is.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Welkom Karel.
- Niet meer zo actief -
Plaats reactie