Het staat mij vrij om ergens vragen bij te stellen volgens mij.ZWP schreef: ↑16 mei 2025, 16:02Ik bedank wie ik wil bedanken, dank u!TSD schreef: ↑16 mei 2025, 14:04 Bedank je nu echt voor het zogenaamd corrigeren van een klein beetje nuance en dat met een speculatieve post en zogenaamd door hebben wat anderen denken en willen.
Het is gewoonweg lachwekkend, het lijkt hier vaak een wedstrijdje 'wie schrijf het meest negatief en fatalistisch over Trump'.
Over dat laatste gaat het helemaal niet. Maar ik nodig je uit om iets wat Trump in dezen (oorlog Rusland-Oekraïne) heeft gepresteerd te benoemen. Hij heeft ontzettend veel belooft en nog niets gepresteerd. Dat is helaas het reeële beeld tot nu toe. En gezien de kwaliteit van zijn onderhandelaars is er weinig goeds te verwachten. Maar jij hebt andere bronnen?
Ik denk dat je moet beginnen met zeggen dat Trump beter z'n mond kan houden op Truth Social? Dat is een serieuze bron van desinformatie. Het is toch te bizar voor woorden wat een Amerikaanse president daar verkondigt?En ja, het schieten op de posts van Trump op Truth Social is niet zo ingewikkeld, maar wie niet verder wil kijken dan dat kijkt zo grenzeloos oppervlakkig dat je alleen maar bezig bent met het bevestigen van je eigen tunnelvisie en er in elk geval niets wijzer van wordt. Beter kunnen we wat Trump allemaal post op Truth Social wat minder serieus nemen en gewoon afwachten wat de uitkomsten zijn aan tafel en per telefoon, in het besef dat wij echt niet 100% in staat zijn om te doorgronden wat er gebeurt en wat er in de hoofden van de leiders van Rusland/VS en anderen (en aan de interne vergadertafels achter gesloten deuren) omgaat.
En inderdaad weten we niet de helft van wat er is gesproken. Maar met alles wat er direct en indirect naar buiten komt, valt een aardig plaatje te schetsen. En laat nou net Elbert op dit forum blijk geven van goed inzicht in deze materie.
En om op je uitnodiging in te gaan: Tot het moment dat Trump weer op het toneel verscheen (namelijk, vlak voor de presidentsverkiezingen toen langzamerhand duidelijk werd dat een kans op overwinning van Trump heel reëel was), was er op geen enkele manier zicht op enige vorm van overleg tussen Rusland en VS / Rusland en Oekraïne (behalve af en toe gevangenenruil). Inmiddels zijn in het stadium dat er in elk geval voorzichtig gepraat wordt en ja, dat vind ik winst.
Dat Trump allerlei superlatieven de wereld in slingert die hij niet waar kan maken en ook niet waarmaakt, doet daar niets aan af.
Natuurlijk kan Trump beter zijn mond houden op Truth Social, maar dat doet aan mijn opmerking niets af of toe.