Dat kan zijn, maar er zit nog geen drie maanden tussen deze keer. Dat komt toch over als een soort drammen?MGG schreef: ↑07 jun 2023, 06:07In oktober 2022 ook. Omdat verschillende dominees niet beroepbaar zijn, is de keus momenteel klein.Evangelist schreef: ↑07 jun 2023, 00:43Hij heeft daar drie maanden geleden toch voor bedankt? Zie: viewtopic.php?p=1087586#p1087586
Beroepingswerk discussie [7]
-
Re: Beroepingswerk discussie [7]
Hartelijke groet,
Evangelist
Evangelist
-
Er zijn 2 opties: of hij moet naar deze gemeente en wordt daarom nogmaals beroepen of hij moet er niet heen, maar dan heeft hij de bedankbrief al klaar.Evangelist schreef: ↑07 jun 2023, 08:36Dat kan zijn, maar er zit nog geen drie maanden tussen deze keer. Dat komt toch over als een soort drammen?MGG schreef: ↑07 jun 2023, 06:07In oktober 2022 ook. Omdat verschillende dominees niet beroepbaar zijn, is de keus momenteel klein.Evangelist schreef: ↑07 jun 2023, 00:43Hij heeft daar drie maanden geleden toch voor bedankt? Zie: viewtopic.php?p=1087586#p1087586
Er mag officieel gezien in dezelfde vacature niet 2x dezelfde predikant achter elkaar worden beroepen. Maar dat ze na 3 maanden weer beroepen is gezien de situatie in de classis van Kruiningen niet vreemdEvangelist schreef: ↑07 jun 2023, 08:36Dat kan zijn, maar er zit nog geen drie maanden tussen deze keer. Dat komt toch over als een soort drammen?MGG schreef: ↑07 jun 2023, 06:07In oktober 2022 ook. Omdat verschillende dominees niet beroepbaar zijn, is de keus momenteel klein.Evangelist schreef: ↑07 jun 2023, 00:43Hij heeft daar drie maanden geleden toch voor bedankt? Zie: viewtopic.php?p=1087586#p1087586
Wat voor situatie? Is de classis leeg qua predikanten?
Exact. De weinige predikanten die er zijn zitten allemaal in West, Oost en de RCNA.
Dus wat mij betreft doen de zuidelijke gemeenten een 'stapje' extra. Nou weet ik niet of Kruiningen sowieso al niet met enige regelmaat (dus niet afwijkend van wat ze regulier doen) beroept
-
Dat er vaker beroepen wordt, begrijp ik. Maar als iemand nog geen drie maanden geleden bedankt heeft, en een halfjaar daarvoor ook, dan ligt het toch voor de hand om een ander tweetal te stellen. (Beroepbaar zijn ook: ds. J. Roos, ds. A. van Voorden, ds. J.A. Weststrate)Piet Puk schreef: ↑07 jun 2023, 11:26Exact. De weinige predikanten die er zijn zitten allemaal in West, Oost en de RCNA.
Dus wat mij betreft doen de zuidelijke gemeenten een 'stapje' extra. Nou weet ik niet of Kruiningen sowieso al niet met enige regelmaat (dus niet afwijkend van wat ze regulier doen) beroept
Hartelijke groet,
Evangelist
Evangelist
Je zou inderdaad bijna benieuwd worden naar het tweetal. Is het geen regel dat als een dominee bedankt heeft dat je deze dan de volgende ronde niet weer kandideert?Evangelist schreef: ↑07 jun 2023, 12:17Dat er vaker beroepen wordt, begrijp ik. Maar als iemand nog geen drie maanden geleden bedankt heeft, en een halfjaar daarvoor ook, dan ligt het toch voor de hand om een ander tweetal te stellen. (Beroepbaar zijn ook: ds. J. Roos, ds. A. van Voorden, ds. J.A. Weststrate)Piet Puk schreef: ↑07 jun 2023, 11:26Exact. De weinige predikanten die er zijn zitten allemaal in West, Oost en de RCNA.
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
@Evangelist en Bruna, Volgens mij is dat vanuit een synodebesluit uit de 20-er jaren uit de vorige eeuw ook zo(heb ik wel eens begrepen van iemand die bekend staat dat hij er verstand van heeft). Maar blijkbaar is er een oorzaak dat of gemeenten dat niet doen of er niet vanaf weten. Anderzijds lijkt me de consulent degene die hier dan op dient te wijzen. Tenzij die ook niet van dit besluit af weetBruna schreef: ↑07 jun 2023, 14:19Je zou inderdaad bijna benieuwd worden naar het tweetal. Is het geen regel dat als een dominee bedankt heeft dat je deze dan de volgende ronde niet weer kandideert?Evangelist schreef: ↑07 jun 2023, 12:17Dat er vaker beroepen wordt, begrijp ik. Maar als iemand nog geen drie maanden geleden bedankt heeft, en een halfjaar daarvoor ook, dan ligt het toch voor de hand om een ander tweetal te stellen. (Beroepbaar zijn ook: ds. J. Roos, ds. A. van Voorden, ds. J.A. Weststrate)Piet Puk schreef: ↑07 jun 2023, 11:26
Exact. De weinige predikanten die er zijn zitten allemaal in West, Oost en de RCNA.
Moeten beroepsbrieven in de GGiN ook door de consulent worden ondertekend? Wat een zwaar belast leven leiden deze mensen toch, alleen al als het om consulenttaken gaat. Een handtekeningetje zetten is het werk niet, maar je moet er toch weer tijd voor reserveren en men wil de broeder die met de brief komt toch ook even fatsoenlijk te woord staan. Treurig om dat korte rijtje beroepbare predikanten hierboven te zien. Verwachten (o)ggiN-gemeenteleden eigenlijk pastorale zorg van hun predikant wanneer ze er één mogen hebben? Of is dat helemaal geen optie?
Ze werken enorm hard Job. Ik denk ook niet dat een beroepende gemeente de beroepsbrief bij de consulent gaat brengen. Dit zal per mail / post gaan.Job schreef: ↑07 jun 2023, 15:45 Moeten beroepsbrieven in de GGiN ook door de consulent worden ondertekend? Wat een zwaar belast leven leiden deze mensen toch, alleen al als het om consulenttaken gaat. Een handtekeningetje zetten is het werk niet, maar je moet er toch weer tijd voor reserveren en men wil de broeder die met de brief komt toch ook even fatsoenlijk te woord staan. Treurig om dat korte rijtje beroepbare predikanten hierboven te zien. Verwachten (o)ggiN-gemeenteleden eigenlijk pastorale zorg van hun predikant wanneer ze er één mogen hebben? Of is dat helemaal geen optie?
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
Denk je dat serieus?Job schreef: ↑07 jun 2023, 15:45 Moeten beroepsbrieven in de GGiN ook door de consulent worden ondertekend? Wat een zwaar belast leven leiden deze mensen toch, alleen al als het om consulenttaken gaat. Een handtekeningetje zetten is het werk niet, maar je moet er toch weer tijd voor reserveren en men wil de broeder die met de brief komt toch ook even fatsoenlijk te woord staan. Treurig om dat korte rijtje beroepbare predikanten hierboven te zien. Verwachten (o)ggiN-gemeenteleden eigenlijk pastorale zorg van hun predikant wanneer ze er één mogen hebben? Of is dat helemaal geen optie?
Wel eens gehoord van een digitale handtekening of aangetekend mailen?

Dat zal vast gebeuren, maar het zorgt wel voor een stuk verzakelijking, waarvan ik mij afvraag of dat echt gewenst is.
- Niet meer zo actief -
Zo'n brief is niet meer dan een formaliteit waarin schriftelijk is vastgelegd wat alle betrokkenen al weten. Dus ik zie geen problemen om de handtekening te digitaliseren.
Tja, ik zou daar ook voor kiezen, maar ik geloof gewoon niet dat een deel vd predikanten daarmee werkt.GGG038 schreef: ↑08 jun 2023, 11:43Denk je dat serieus?Job schreef: ↑07 jun 2023, 15:45 Moeten beroepsbrieven in de GGiN ook door de consulent worden ondertekend? Wat een zwaar belast leven leiden deze mensen toch, alleen al als het om consulenttaken gaat. Een handtekeningetje zetten is het werk niet, maar je moet er toch weer tijd voor reserveren en men wil de broeder die met de brief komt toch ook even fatsoenlijk te woord staan. Treurig om dat korte rijtje beroepbare predikanten hierboven te zien. Verwachten (o)ggiN-gemeenteleden eigenlijk pastorale zorg van hun predikant wanneer ze er één mogen hebben? Of is dat helemaal geen optie?
Wel eens gehoord van een digitale handtekening of aangetekend mailen?![]()
Waarom niet?