COVID-19

refo

Re: COVID-19

Bericht door refo »

Dat je weinig medestanders van Maurice de Hond ziet, wil natuurlijk niet zeggen dat het er weinig zíjn.
Valcke

Bericht door Valcke »

refo schreef:Dat je weinig medestanders van Maurice de Hond ziet, wil natuurlijk niet zeggen dat het er weinig zíjn.
Wat een fijne inhoudelijke bijdrage weer...
Geneuzel om het geneuzel...
samanthi

Bericht door samanthi »

Valcke schreef:
refo schreef:Dat je weinig medestanders van Maurice de Hond ziet, wil natuurlijk niet zeggen dat het er weinig zíjn.
:)
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Habitat

Bericht door Habitat »

Nederland is teveel op Maurice de Hond en het RIVM gericht. Dat is niet goed. Beiden laten de complexiteit van de materie niet zien. Maurice omdat hij Maurice is en het RIVM omdat het een publieksfunctie heeft. Sinds ik buitenlandse wetenschappers ontdekt heb, vind ik de Nederlandse discussie eerlijk gezegd een beetje ... simpel.
samanthi

Bericht door samanthi »

Habitat schreef:Nederland is teveel op Maurice de Hond en het RIVM gericht. Dat is niet goed. Beiden laten de complexiteit van de materie niet zien. Maurice omdat hij Maurice is en het RIVM omdat het een publieksfunctie heeft. Sinds ik buitenlandse wetenschappers ontdekt heb, vind ik de Nederlandse discussie eerlijk gezegd een beetje ... simpel.
Ik zie dat iedereen iets zegt of vindt, ook wetenschappers hebben verschillende visies, de ziekte verloopt soms ongedacht en verschillend, niemand weet of de aanpak werkt, achteraf is er wel iets uit op te maken.
En ook dan zul je verschillende uitkomsten zien.

Kijk eens per land hoe ze denken over de verspreiding van halsbandparkieten... dan zijn experst aan het woord, wij kijken graag naar films over dieren, ook daar is een levensgroot verschil tussen opvattingen, al dan niet uit de Bijbel.
Dat zie je hier ook...
Er is ook niet altijd de vinger op te leggen, het leven(en de natuur) is niet maakbaar.

We kunnen proberen elkaar te beschermen met de dingen die we nu weten.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
huisman

Bericht door huisman »

Habitat schreef:Nederland is teveel op Maurice de Hond en het RIVM gericht. Dat is niet goed. Beiden laten de complexiteit van de materie niet zien. Maurice omdat hij Maurice is en het RIVM omdat het een publieksfunctie heeft. Sinds ik buitenlandse wetenschappers ontdekt heb, vind ik de Nederlandse discussie eerlijk gezegd een beetje ... simpel.
Iemand die vindt dat popconcerten buiten met 1000 mensen toegestaan kunnen worden maar een Psalm zingen in een kerk met beperkte bezetting een superspreading event blijft noemen blijf ik wantrouwen.

Afgod van heden is de gezondheidscultus. Daar moet alle knie zich voor buigen.
Behalve de vrienden van Daniël. Zijn die er nog in 2020?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Valcke schreef:Geneuzel om het geneuzel...
Goede ondertitel voor RF :super
refo

Bericht door refo »

Valcke schreef:
Ja, maar het is wel waar. En dat zijn jouw bijdragen bepaald niet altijd.
refo

Bericht door refo »

Iedereen mag iets zeggen over de verspreiding. Ook Maurice de Hond. Ook Valcke. Alleen roepen dat het onzin is, is flauw. We zijn allemaal aan het zoeken naar oorzaken, maar niemand die het weet.

En als ik dan weer een bijdrage lees waarin staat dat de kerk al 1500 jaar ongestoord bijeen kon komen, dan den ik: slecht argument, want onwaar. En waarom 1500? Was het daarvoor geen heilige plicht? En is het een heilige plicht om met 1000 mensen op een kluitje te gaan zitten? Of is het kenmerk misschien de kleinschaligheid. En is wat we nu doen helemaal niet juist.
huisman

Bericht door huisman »

Mooi opinie artikel in het RD vandaag van ds. G.W.S. Mulder.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Valcke

Bericht door Valcke »

refo schreef:Ja, maar het is wel waar. En dat zijn jouw bijdragen bepaald niet altijd.
refo schreef:Iedereen mag iets zeggen over de verspreiding. Ook Maurice de Hond. Ook Valcke. Alleen roepen dat het onzin is, is flauw. We zijn allemaal aan het zoeken naar oorzaken, maar niemand die het weet.

En als ik dan weer een bijdrage lees waarin staat dat de kerk al 1500 jaar ongestoord bijeen kon komen, dan den ik: slecht argument, want onwaar. En waarom 1500? Was het daarvoor geen heilige plicht? En is het een heilige plicht om met 1000 mensen op een kluitje te gaan zitten? Of is het kenmerk misschien de kleinschaligheid. En is wat we nu doen helemaal niet juist.
Weet je, refo, wat zo vermoeiend is? Dat je niet rechtstreeks, open en eerlijk, reageert, maar (voornamelijk) indirect. Waarbij je bovendien dingen compleet uit z'n verband haalt en dan daar je kanttekeningen bij plaatst. Is dat 'waar' en waardig?

Want:

a) Je suggereert hier kennelijk dat ik geschreven heb over het 1500 jaar bijeenkomen van de kerk. Ik heb dat niet geschreven, maar slechts geciteerd. Waarbij het mij natuurlijk niet om dit zinnetje of 1500 jaar ging, maar om het complete citaat. Jij isoleert echter dit ene, namelijk '1500 jaar'.

b) Het woord 'ongestoord' stond niet in het citaat waar je op doelt. Integendeel, zoiets is helemaal niet beweerd in dat citaat.

c) 1500 jaar sloeg terug op de periode dat de kerk in de westerse wereld bij benadering gevestigd is (zoals er ook bij vermeld was). Dat is natuurlijk geen exact getal.

d) Wie zegt dat het een heilige plicht is om met 1000 mensen op een kluitje te zitten?

O.k. ik reageer nu weer eens sinds lange tijd op één van je 'bommetjes'. Dat doe ik omdat ik graag eerlijk wil zijn, ook naar jou toe. Maar je volgende 'bommetje' laat ik gewoon weer liggen, hoor. Dank je.
coco

Bericht door coco »

Voor oprecht geïnteresseerden die verder durven denken:

https://youtu.be/1qytoiYQ8Wc
:hi
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

coco schreef:Voor oprecht geïnteresseerden die verder durven denken:

Ik durf best verder te denken, maar niet met de mening van Sven Hulleman aan boord.
The Groom's still waiting at the altar
merel

Bericht door merel »

Habitat schreef:In Nederland beginnen zich echt twee kampen te ontwikkelen. Aan de ene kant mensen die achter het RIVM staan en aan de andere kant mensen die achter Maurice de Hond/Willem Engel staan. Het wordt een soort prestige kwestie. Dat lijkt me niet goed voor de wetenschap, zeker niet gedurende een crisis.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Maurice_de_Hond
Maurice de Hond roept vooral erg hard en erg veel, maar kan veel dingen niet waarmaken o.a. de beschuldiging van de klusjesman, onderwijssystemen en nu deugd de visie van het RIVM niet. Iets met schoenmaker en leest :jongle
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

coco schreef:Voor oprecht geïnteresseerden die verder durven denken:

Wil je deze aanbeveling eens toelichten? Wat trekt jou hierin aan?
Plaats reactie