sterker nog: biologische boeren moet je met een kaarsje zoeken. En ook daar kom je qua prijs bedrogen uit hoor, daar is het vlees ook enorm duur.refo schreef:Jij gaat naar joue boer. Mogelijk biologisch, maar dat is niet elke boer. En dat zei je wel.
Duurzaamheidstips voor een schonere wereld
Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld
Lees de Bijbel niet als een notaris, maar als een erfgenaam (Ds.A.van der Veer)
Wat moeten we danKippetje schreef:sterker nog: biologische boeren moet je met een kaarsje zoeken. En ook daar kom je qua prijs bedrogen uit hoor, daar is het vlees ook enorm duur.refo schreef:Jij gaat naar joue boer. Mogelijk biologisch, maar dat is niet elke boer. En dat zei je wel.

Vandaag een mobiliteitstip:
Wordt het al wat warmer in de auto? Probeer toch zo weinig mogelijk de airco aan te doen. Met een open raampje rijdt u veel zuiniger. Bij echt lekker weer kunt u natuurlijk veel beter de auto laten staan en de fiets pakken.
Ik had nou toch zó gehoopt dat jij daar een antwoord op had..............Gijs83 schreef:Wat moeten we danKippetje schreef:sterker nog: biologische boeren moet je met een kaarsje zoeken. En ook daar kom je qua prijs bedrogen uit hoor, daar is het vlees ook enorm duur.refo schreef:Jij gaat naar joue boer. Mogelijk biologisch, maar dat is niet elke boer. En dat zei je wel.

Helaas, maar ook een goede milieutip stond vandaag in het RD: http://www.refdag.nl/artikel/3vandaag.htmlKippetje schreef:
Ik had nou toch zó gehoopt dat jij daar een antwoord op had..............
Vandaag een oproep: (al vaker over gehad maar toch!)
Dat laatste zou ik wel eens willen weten. Wie weet er zulke alternatieven?De bio-industrie zorgt voor heel veel CO2-uitstoot. De enorme vraag naar vlees is hiervoor verantwoordelijk.
Maar in een gezond dieet is het echt niet noodzakelijk om elke dag vlees te eten.
Sla deze(of volgende) week eens een paar dagen over. Er zijn voldoende gezonde en lekkere alternatieven.
- JolandaOudshoorn
kaassoufleGijs83 schreef:Vandaag een oproep: (al vaker over gehad maar toch!)
Dat laatste zou ik wel eens willen weten. Wie weet er zulke alternatieven?De bio-industrie zorgt voor heel veel CO2-uitstoot. De enorme vraag naar vlees is hiervoor verantwoordelijk.
Maar in een gezond dieet is het echt niet noodzakelijk om elke dag vlees te eten.
Sla deze(of volgende) week eens een paar dagen over. Er zijn voldoende gezonde en lekkere alternatieven.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Shakers, gebruik je geen vlees, of groente of aardappelen of rijst, maar je krijgt wel alles binnen wat je nodig hebt, en... dat is het belangrijkste argument... je valt af!!Gijs83 schreef:Vandaag een oproep: (al vaker over gehad maar toch!)

De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
groeteburgers/kroketten
of gewoon een eitje bij het avond eten.

of gewoon een eitje bij het avond eten.
Volgens mij zijn er tegenwoordig hele schappen vol met alternatieven voor vlees (tofu, nep-gehakt enzo). Maar paddenstoelen of iets met kaas of ei zijn ook prima vleesvervangers.Gijs83 schreef:Vandaag een oproep: (al vaker over gehad maar toch!)
De laatste tip is geen speld tussen te krijgen. Het waarheidsgehalte van de eerste tip valt te bezien. Een auto met open raampjes heeft een veel ongunstiger luchtweerstand. Ik heb wel eens berekeningen gezien die aantoonden dat je voor hogere snelheiden voordeliger een airco kunt laten draaien dan de raampjes open doen. Voor lagere snelheden is het raampje weer beter.Gijs83 schreef:Vandaag een mobiliteitstip:
Wordt het al wat warmer in de auto? Probeer toch zo weinig mogelijk de airco aan te doen. Met een open raampje rijdt u veel zuiniger. Bij echt lekker weer kunt u natuurlijk veel beter de auto laten staan en de fiets pakken.
Nou, ik zet toch mooi de airco aan hoor!RacecaR schreef:De laatste tip is geen speld tussen te krijgen. Het waarheidsgehalte van de eerste tip valt te bezien. Een auto met open raampjes heeft een veel ongunstiger luchtweerstand. Ik heb wel eens berekeningen gezien die aantoonden dat je voor hogere snelheiden voordeliger een airco kunt laten draaien dan de raampjes open doen. Voor lagere snelheden is het raampje weer beter.Gijs83 schreef:Vandaag een mobiliteitstip:
Zeker met 2 kibbelende kuikentjes op de achterbank en een buitentemperatuur van boven de 25 graden....................anders gaat er namelijk teveel van MIJN energie verloren....

Vergeet bonen en noten niet!!Kippetje schreef:Volgens mij zijn er tegenwoordig hele schappen vol met alternatieven voor vlees (tofu, nep-gehakt enzo). Maar paddenstoelen of iets met kaas of ei zijn ook prima vleesvervangers.Gijs83 schreef:Vandaag een oproep: (al vaker over gehad maar toch!)
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Vandaag een vakantietip:
"VLIEG RECHTSTREEKS"
Gaat u vliegen, boek dan waar mogelijk een rechtstreekse vlucht. Opstijgen en landen kost veel brandstof.
Vandaag een oproep:
Verdiep u deze week eens in zonne-energie. Deze vorm van energie kan u een aardige besparing opleveren op uw afrekening. Elk ANWB-lid met een zonneboiler zorgt voor 310 kg minder CO2 uitstoot per jaar.
Kijk voor meer informatie op: http://www.milieucentraal.nl, http://www.snm.nl en http://www.vrom.nl