Welke muziek beluister je nu? [5]
- JolandaOudshoorn
Net wat je zegt: de kracht zit in de eenvoud, maar dat moet je eerst maar eens kunnen. "-Tig" hedendaagse liedjes (ook zulke die tijdens (jeugd-)diensten gezongen worden) halen nog niet eens dát niveau. Vandaar dat ik zeg: ze kunnen het. "grote composities" zijn het niet; klopt. Daarvoor zijn (waren) andere componisten aan het werk, waar ik overigens net zo van geniet. Op 't moment luister ik naar het "Weihnachtsoratorium" (derde Cantate) van Bach. Ik verheug met er op deze weer eens te zingen !Hendrikus schreef:Zeker. Voor dit doel is het prima.Margriet schreef:Maar daardoor is het juist zo functioneel, Er is daar een zeer gevarieerd en internationaal gezelschap en je wilt toch samenkunnen zingen??
De reactie "Maar liederen schrijven kunnen ze !" deed mij alleen meer denken aan geweldige composities.
De kracht van de Taizé-liederen zit juist in hun eenvoud.
Gott führe uns freundlich durch diese Zeiten, aber vor allem führe er uns zu sich. (D. Bonhoeffer)
- Jan Klaassen
- Jan Klaassen
'k kan met blokfluiten sowieso niet zoveel beginnen. Liever hoorn, fagott, Hobo, strijkers maar dat gefluit (zoals die vogeltjes van zoeven)..... geef mijn portie maar aan fikkiewim schreef:Au wat is die blokfluit vals (Vivaldi, Radio 4).
Gott führe uns freundlich durch diese Zeiten, aber vor allem führe er uns zu sich. (D. Bonhoeffer)
Je kan online luisteren of downloaden. Dat zijn 2 verschillende icoontjes.Lydianne schreef:Hoe kun je dat opnemen als je via audioserver luistert?Rens schreef:Opname van jl zondag: Emanuel, uit de Petrakerk met Ds. Baan (audioserver)
(of is dat een domme vraag:
)
Ga naar de lijst van de betreffende gemeente.
Zoek de preek die je wil hebben en klik op het groene pijltje om te downloaden. Dan vraagt de browser of je wil downloaden of direct luisteren in mediaplayer.
De legenda staat eronder, trouwens.