Gebedsgenezers

Daphne

Re: Gebedsgenezers

Bericht door Daphne »

Canuck BC schreef:
maar...

Waar ik het absoluut niet mee eens ben zijn uitspraken die worden geuit op het moment dat iemand NIET genezen is. Hij/zij 'heeft dan te weinig geloof gehad' is er een van. Dit soort dingen vind ik discutabel..ik denk niet dat mensen afhankelijk zijn van de mate van geloof op dat moment om genezen te worden.
Ik ben recent bij hem in een dienst geweest. Ik heb hem (*de dienst duurde van 19.00 tot 00.00uur!!!!) dit de hele avond geen enkele keer horen zeggen. Wél heb ik hem horen zeggen dat als iemand (nog) niets ervoer: Broeder/zuster/heej, God is met je bezig. Dit vond ik bijzonder. Hij heeft wél gelijk! Geen Vader sloeg met groter mededogen, op 't teder kroost, ooit Zijn ontfermde ogen... God is een hoorder (*en VERhoorder) van het gebed. God ziet de mens...!
Canuck BC schreef:Verder kan ik het niet echt vinden in een georganiseerde dienst waarin Jan Zijlstra God even Zijn werk laat doen..Ik bedoel hiermee dat Jan Zijlstra eigenlijk het moment kiest waarop God moet gaan werken volgens hem.
Hmm... Canuck... (*ik denk kritisch met je mee hoor!) denk niet dat ik 't met je eens ben! In de Bijbel staat: Waar 2 of meer in Mijn Naam vergaderd zijn, daar zal IK (*GOD is ALLES OMVATTEND, Geneesheer, redder, Herder, Rechtvaardig etc.!) in het midden zijn. Wat je zegt, Jan Zijlstra beroept zich op de belofte die God ons heeft gegeven in Zijn woord. Ook heb ik (*van iemand die bij de Levenstroom gemeente werkt) gehoord als Jan Zijlstra het gevoel heeft dat hij NIET moet gaan bidden op een 'campagne', dan doet hij dit ook niet en zegt hij de hele hupsebups af.
Canuck BC schreef:Kortom: ik geloof in gaven van de Geest. Ik geloof ook best dat die vandaag de dag nog aanwezig zijn. Maar om dit te organiseren in zulke bijeenkomsten...daar zet ik mijn vraagtekens bij...
Hoeft niet.
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Canuck BC

Bericht door Canuck BC »

De tekst 'Waar twee of drie in Mijn Naam vergadert zijn, daar ben Ik in het midden' kan ik niet helemaal plaatsen zoals jij hem hier gebruikt. Zeker, ik geloof deze tekst naar hoe het er staat, maar ben t niet met je eens dat God altijd Geneesheer zal zijn op zo'n moment. Ookal vraag/smeek je erom. God bepaalt uiteindelijk zelf hoe en wanneer Hij werkt.
Wat Jan Zijlstra over mensen zegt die niet genezen zijn, kan uiteraard verschillen. Ik ken mensen die verscheidene malen bij zijn diensten zijn geweest en deze mensen hebben toch zeker iets dergelijks als ik noemde gehoord, iets waar ik het ten zeerste mee oneens ben. Mooi dat hij dat in jouw dienst niet deed overigens.

Ik heb ook niet gezegd dat ik per definitie niet geloof dat het niet goed is wat Jan Zijlstra doet (mensen willen helpen/genezen). Denk er alleen kritisch over na en dan is datgene wat hij al dan wel of niet zegt over niet genezen mensen ondergeschikt aan het feit dat ik me erg slecht kan vinden in een georganiseerde werking van God.
Natuurlijk werkt God op het gebed, en ik geloof ook nog wel in direct verhoorde gebeden, maar Jan Zijlstra 'misbruikt' volgens mij zijn gave (die hij best kan hebben!) door het en mass te willen doen en door dit eigenlijk als hoofddoel van zijn diensten te stellen. Ik lees nergens in de Bible dat iemand in God's Naam diensten organiseerde om te genezen.
WEL lees ik dat ter ondersteuning van datgene wat ze te zeggen hadden er velen genezen werden. Maar deze nuance ben ik bij Zijlstra even kwijt ookal begint hij zijn diensten met een preek.
Hij noemt zijn diensten namelijk 'genezingsdiensten' en DAT is de een van de hoofdredenen waarom mensen erop af komen. Ze willen een wonder zien. (dit is misschien een beetje kort door de bocht want dit neemt natuurlijk niet weg dat er ook mensen zijn die komen met volledig goede bedoelingen). Of ze willen genezen worden. En dat mag van mij. Het mag van mij ook nog gebeuren door Jan Zijlstra. Maar een dienst waarbij het genezen eigenlijk het hoofddoel is, is volgens mij een beetje uit zijn verband van wat God wil en als gebruikelijk aangeeft in Zijn Woord.
Dus vraagtekens hierbij zetten hoeft wel naar mijn mening.
But He was pierced for our transgressions, He was crushed for our iniquities; the punishment that brought us peace was upon Him, and by His wounds we ARE healed.
Daphne

Bericht door Daphne »

Canuck BC schreef: De tekst 'Waar twee of drie in Mijn Naam vergadert zijn, daar ben Ik in het midden' kan ik niet helemaal plaatsen zoals jij hem hier gebruikt. Zeker, ik geloof deze tekst naar hoe het er staat, maar ben t niet met je eens dat God altijd Geneesheer zal zijn op zo'n moment. Ookal vraag/smeek je erom. God bepaalt uiteindelijk zelf hoe en wanneer Hij werkt.
DEELS mee eens... MAAR dit neemt niet weg dat als je God ontmoet Hij niet VOLKOMEN Zichzelf is. Niet 'alleen een beetje rechtvaardig, alleen een beetje genadig, alleen een beetje liefdevol, alleen een beetje...' Ik geloof dat God is en blijft wie Hij is, waar JIJ ook bent (Hij is overal!) God bepaalt uiteindelijk zelf hoe en waneer Hij werkt.Daarom is het ook (lijkt mij!) dat niet iedereen geneest. Als het niet 'jouw moment' is om genezing te ontvangen (*of als het Gods plan niet is met je leven dat je genezing ontvangen zal) dan zal Hij het zeker niet doen. Dan is het niet een gebrek aan geloof maar dan is zo dat God een ander plan met je heeft. (*Paulus bad 3x heftig tot God of Hij de doorn uit zijn vlees wilde weg halen maar dit was niet Gods plan met het leven van Paulus. In Zwakheid is hij sterk in God, zo staat 't in de Bijbel!)
Canuck BC schreef:Wat Jan Zijlstra over mensen zegt die niet genezen zijn, kan uiteraard verschillen. Ik ken mensen die verscheidene malen bij zijn diensten zijn geweest en deze mensen hebben toch zeker iets dergelijks als ik noemde gehoord, iets waar ik het ten zeerste mee oneens ben. Mooi dat hij dat in jouw dienst niet deed overigens.
Overigens was het niet 'mijn dienst'! ;) Wat Jan Zijlstra wel vroeg aan de mensen of ze Jezus als Heer erkennen en kennen. Er was een man uit Pakistan... moslim (*meen ik) die kwam om genezing. Jan Zijlstra vroeg hem of Hij in Jezus gelooft... dat deed hij niet... Waarop geantwoord werd: Waarom zou Jezus jou genezen als je niet in Hem gelooft? Beloof je je leven te geven aan Jezus als Hij je geneest?! Deze vraag vond ik ZEER terrecht!
Canuck BC schreef: Ik heb ook niet gezegd dat ik per definitie niet geloof dat het niet goed is wat Jan Zijlstra doet (mensen willen helpen/genezen). Denk er alleen kritisch over na en dan is datgene wat hij al dan wel of niet zegt over niet genezen mensen ondergeschikt aan het feit dat ik me erg slecht kan vinden in een georganiseerde werking van God.
Natuurlijk werkt God op het gebed, en ik geloof ook nog wel in direct verhoorde gebeden, maar Jan Zijlstra 'misbruikt' volgens mij zijn gave (die hij best kan hebben!) door het en mass te willen doen en door dit eigenlijk als hoofddoel van zijn diensten te stellen. Ik lees nergens in de Bible dat iemand in God's Naam diensten organiseerde om te genezen.
Misbruikt zijn Gave?! Nu suggereer jij dus dat Jan Zijlstra een soort Jomanda is?! Daar ben ik ten zeerste NIET mee eens! Lees eens de volgende tekst:
Marcus 9:38 Johannes zei tegen hem: ‘Meester, we hebben iemand gezien die in uw naam demonen uitdreef en we hebben geprobeerd hem dat te beletten omdat hij zich niet bij ons wilde aansluiten.’ 39 Jezus zei: ‘Belet het hem niet. Want iemand die een wonder verricht in Mijn naam kan onmogelijk het volgende moment kwaad van mij spreken.
Ik weet niet of jij eens in n dienst bij Jan Zijlstra bent geweest (*dan kan je bevestigen wat ik nu ga schrijven!) maar Jan Zijlstra zegt in zijn gebed ALTIJD: IN JEZUS NAAM, hij beroept zich KEER OP KEER op Jezus naam! Als mensen naar de nazorg gaan (*IEDEREEN gaat naar de nazorg) wordt er altijd zegt: Jezus is Heer! (*DUS NIET JANZIJLSTRA IS HEER!). Ik heb tijdens de dienst HEEL kritisch geluisterd, HEEL kritisch gekeken... NA de dienst de Bijbel erop na geslagen, maar in de genezingsgebeden geen 'fouten' ontdekt! Ik heb er een verslag van 6 kantjes over geschreven, mocht je interesse hebben stuur me dan n berichtje met je mail adres, dan stuur ik mn 'studie' naar je door! (*een ieder die interesse heeft!)

Canuck BC schreef: WEL lees ik dat ter ondersteuning van datgene wat ze te zeggen hadden er velen genezen werden. Maar deze nuance ben ik bij Zijlstra even kwijt ookal begint hij zijn diensten met een preek.
Maar Canuck... in deze zin suggereer jij nogsteeds dat het JAN ZIJLSTRA is die geneest... Dan zet je de man toch hoger dan hij is! Dat is volkomen onterrecht! Ik ben heel kritisch geweest tijdens die dienst (*ik wil me niet laten misleiden en 'onderzoekt alles en behoud het goede') maar mijn conclusie was toch aan t eind dat 't NIET een dienst VAN Jan Zijlstra is (dan geef je hem veel en veel en veel te veel eer!) maar dat t een dienst was MET Jan Zijlstra die zijn gave mag gebruiken in Jezus naam. Maar ook die dichtbij de Levende God leeft.
Canuck BC schreef:Hij noemt zijn diensten namelijk 'genezingsdiensten' en DAT is de een van de hoofdredenen waarom mensen erop af komen. Ze willen een wonder zien. (dit is misschien een beetje kort door de bocht want dit neemt natuurlijk niet weg dat er ook mensen zijn die komen met volledig goede bedoelingen). Of ze willen genezen worden. En dat mag van mij. Het mag van mij ook nog gebeuren door Jan Zijlstra. Maar een dienst waarbij het genezen eigenlijk het hoofddoel is, is volgens mij een beetje uit zijn verband van wat God wil en als gebruikelijk aangeeft in Zijn Woord.
Dus vraagtekens hierbij zetten hoeft wel naar mijn mening.
Wat ik zeg, onderzoek alles en behoud het goede. Hier schrijf je WEER dat de genezing DOOR Jan Zijlstra plaats vind... dit is ZOVEEL te veel eer aan Jan Zijlstra. Dit is misleidend. GOD is de GeneesHeer! Wat ik wél moet toegeven (*nogmaals ik weet niet of je er bent geweest) aan 't begin van de dienst vond ik 't redelijk commercieel. Hij hield een praatje over centjes (*speelde iets op gemoed in en als ik ergens niet van hou is het dat!) en er lagen aceptgiro'tjes op de stoelen van de bezoekers waarop je een vast bedrag per maand/jaar mocht invullen en in leveren... hier heb ik moeite mee. MAAR aan de andere kant... Er gebeuren écht goede dingen daar (*God werkt niet alleen daar overigens!) en financiele ondersteuning voor onderhoud van gebouw en gemeente (*dat hebben wij meen ik ook met actie kerkbalans!) hoeft niet verkeerd te zijn!

Er is ECHT nuchterheid geboden als je naar zo'n dienst gaat. Maar na toetsing met de Bijbel zal je zien dat het aspect van genezing niet van Jan vandaan komt maar van God! Ik zou eigenlijk een ieder willen uitdagen om er eens heen te gaan... dan weet je werkelijk waar je over praat! (*dit heb k in t algemeen en niet persoonlijk Canuck!)
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
albion

Bericht door albion »

Daphne schreef:
Canuck BC schreef:

.....Wat ik wél moet toegeven (*nogmaals ik weet niet of je er bent geweest) aan 't begin van de dienst vond ik 't redelijk commercieel. Hij hield een praatje over centjes (*speelde iets op gemoed in en als ik ergens niet van hou is het dat!) en er lagen aceptgiro'tjes op de stoelen van de bezoekers waarop je een vast bedrag per maand/jaar mocht invullen en in leveren... hier heb ik moeite mee. MAAR aan de andere kant... Er gebeuren écht goede dingen daar (*God werkt niet alleen daar overigens!) en financiele ondersteuning voor onderhoud van gebouw en gemeente (*dat hebben wij meen ik ook met actie kerkbalans!) hoeft niet verkeerd te zijn!

Er is ECHT nuchterheid geboden als je naar zo'n dienst gaat. Maar na toetsing met de Bijbel zal je zien dat het aspect van genezing niet van Jan vandaan komt maar van God! Ik zou eigenlijk een ieder willen uitdagen om er eens heen te gaan... dan weet je werkelijk waar je over praat! (*dit heb k in t algemeen en niet persoonlijk Canuck!)

Ik heb eens een boekje gelezen dat heet de Bijna Christen ontdekt... daar staat onder andere in: Ze kunnen bidden als een engel, ze kunnen preken als een apostel en het hart van de duivel hebben.
Denk je nu echt dat Judas geen gaven meegekregen had? Ook hij was een mededicipel van de Heere Jezus en ook hij was geroepen maar toch verraadde hij zijn Meester en hij deed dit bewust: Ik heb verraden het onschuldig bloed...
Ik wil niet oordelen, maar wees erg voorzichtig. Na het lezen van dat commerciële gedoe weet ik denk ik al genoeg. Wat dacht je van Simon de tovenaar (in Handelingen), die wilde ook wel al de gaven hebben die de apostelen hadden en toch werd hij door Paulus vervloekt..
De duivel loopt al eeuwen mee en is veel slimmer en weet veel meer dan wij allen bij elkaar. Hij kan ver gaan. Ook hij kan genezen onder de toelating van God.
Als het van God uitgaat dan geeft men blijdschap en niet op aandrang. Een acceptgiro op de stoelen... te zot voor woorden! Dat is net met goede doelen, tegenwoordig wordt het meer een plicht dan een gift.
Ik zal er ook nooit naar toe gaan, niet omdat ik beter ben, maar ik zal veel te bang zijn dat ik meegetrokken zal worden. Een mens is van nature zeer goedgelovig.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Canuck BC

Bericht door Canuck BC »

Uiteraard is God altijd Dezelfde. In alle gevallen. Op dat punt zijn we het denk ik wel eens.

Met alles wat ik gezegd heb over wat JZ doet heb ik bedoeld te zeggen wat God door Hem heen kan doen, of wat Jan met zijn gave doet. Daarbij geef ik niet aan dat ik per se twijfel of hij die genezingen zelf verricht of God. Heb hem nooit uitgemaakt voor een Jomanda of wat dies meer zij. Ik zei alleen dat ik twijfel om de hiervoor genoemde redenen aan de echtheid van georganiseerde wonderdiensten.

En ja, in Markus staat dat inderdaad. Daarom belet ik het JZ ook niet. Maar zet wel vraagtekens bij wat hij doet. Er staat ook iets in de Bible over het grote oordeel dat komen gaat. Waarin mensen zullen zeggen: hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam duivelen uitgeworpen?
Daarin geven deze mensen aan het in Jezus' Naam gedaan te hebben en toch zegt God: weg van Mij.

Kortom: ik geef niet per se JZ de eer. Als God het doet is Hij het die eer verdient, en als JZ het zelf is (door een geest bezeten oid) dan verdient hij helemaal geen eer.
But He was pierced for our transgressions, He was crushed for our iniquities; the punishment that brought us peace was upon Him, and by His wounds we ARE healed.
Daphne

Bericht door Daphne »

Canuck BC schreef:
En ja, in Markus staat dat inderdaad. Daarom belet ik het JZ ook niet. Maar zet wel vraagtekens bij wat hij doet. Er staat ook iets in de Bible over het grote oordeel dat komen gaat. Waarin mensen zullen zeggen: hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam duivelen uitgeworpen?
Daarin geven deze mensen aan het in Jezus' Naam gedaan te hebben en toch zegt God: weg van Mij.
Canuck, HOE weet ik (*ik hoop dat je me écht antwoord kan geven!) of Jan Zijlstra onder het geen wat jij schrijft valt?! Het lijkt mij dat ik moet toetsen aan de Bijbel? De Bijbel er strak tegen aan houden/naast houden toch?! Hoe kan het zo zijn dat ik precies gezien heb wat er in de Bijbel staat? (*mocht je willen weten wat, dan mail je me maar!) Ik heb exact copieen gezien van genezingen (*demonen/zieken) die in de Bijbel plaats vinden.
Ik vind 't HEEL gevaarlijk om deze genezingen onder valse profeten te rangschikken. Dan vraag ik me af, WAT is dan wel van God? Als dit niet van God is? Ik weet dat er een gebedsgenezer is in Amerika (*Benny Hin) die NIET oprecht is en dus gevaarlijk is...

Daarnaast gaf Jan Zijlstra veel mensen afzonderlijke teksten mee (*en hij heeft niet in zijn bijbel staan bladeren met zoiets van 'wat zal ik nu eens gaan zeggen'..)

Albion, ik vind t ronduit SCHOKKEND wat jij schrijft... Ga eens kijken meis, dan snap je waarom!
Daphne

Bericht door Daphne »

albion schreef:Na het lezen van dat commerciële gedoe weet ik denk ik al genoeg.
Wat dacht je van actie kerkbalans? Ook commercieel (*of mag ik DAT nu niet zo zeggen?! :D)
albion

Bericht door albion »

Daphne schreef:
albion schreef:Na het lezen van dat commerciële gedoe weet ik denk ik al genoeg.
Wat dacht je van actie kerkbalans? Ook commercieel (*of mag ik DAT nu niet zo zeggen?! :D)
als je niets geeft wordt je er niet nog eens aan herinnert door op je gemoed te preken of een accept giro neer te leggen. Wordt het ook verantwoord waar het geld naar toe gaat wat je geeft bij Zijlstra? Natuurlijk is er een vrijwllig offer zoals aangegeven in de Bijbel (de weduwe gaf alles wat ze had en met blijdschap).
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Canuck BC

Bericht door Canuck BC »

Dat is ook niet wat ik heb gezegd. Ik zeg niet dat JZ per se onder het kopje valse profeten valt. Sta er alleen zeer kritisch tegenover. En vanwege niet mis te verstane waarschuwingen door Jezus zelf ben ik erg op mijn houde wat betreft gebedsgenezers en andere wonderlijke dingen die er gebeuren.

En hoe je het kunt weten of hij al dan niet een valse profeet is? Ik durf je het niet te zeggen. De duivel kan komen als een engels des lichts (hiermee niet zeggende dat JZ dus van de duivel is). En deze engels des lichts kan best met teksten strooien zodat het nauwelijks opvalt dat t eigenlijk niet van God zelf is.
Ik vind daarom dit soort dingen erg moeilijk. Sta er zeer kritisch tegenover zoals gezegd, maar ben ook niet per se tegen. Stel gewoon (mezelf) vragen waardoor ik duidelijkheid wil krijgen over deze dingen.
Daphne

Bericht door Daphne »

albion schreef:
Daphne schreef:
als je niets geeft wordt je er niet nog eens aan herinnert door op je gemoed te preken of een accept giro neer te leggen. Wordt het ook verantwoord waar het geld naar toe gaat wat je geeft bij Zijlstra? Natuurlijk is er een vrijwllig offer zoals aangegeven in de Bijbel (de weduwe gaf alles wat ze had en met blijdschap).
Zwak argument!
Daphne

Bericht door Daphne »

Canuck BC schreef:Dat is ook niet wat ik heb gezegd. Ik zeg niet dat JZ per se onder het kopje valse profeten valt. Sta er alleen zeer kritisch tegenover. En vanwege niet mis te verstane waarschuwingen door Jezus zelf ben ik erg op mijn houde wat betreft gebedsgenezers en andere wonderlijke dingen die er gebeuren.

En hoe je het kunt weten of hij al dan niet een valse profeet is? Ik durf je het niet te zeggen. De duivel kan komen als een engels des lichts (hiermee niet zeggende dat JZ dus van de duivel is). En deze engels des lichts kan best met teksten strooien zodat het nauwelijks opvalt dat t eigenlijk niet van God zelf is.
Ik vind daarom dit soort dingen erg moeilijk. Sta er zeer kritisch tegenover zoals gezegd, maar ben ook niet per se tegen. Stel gewoon (mezelf) vragen waardoor ik duidelijkheid wil krijgen over deze dingen.
Ik ben heel erg bereid om er over na te denken (*heb dat al menig uur gedaan!) maar waarschuwen en oordelen zonder echt te wijzen op concrete bewijzen dat t fout is... daar heb ik persoonlijk niets aan. Ik zie het alleen als afbreken van iets heel erg moois en zeer weinig vertrouwen hebben in de Levende God die heden ten dage nogsteeds wil genezen! Want op de een of andere manier zijn wij (*ik schaar mezelf er ook maar onder!) erg BANG voor wat Hij voor ons wil doen en willen we er gewoon niet aan.... (*want als jullie heel eerlijk naar je binnenste gaan kijken willen jullie er gewoon 'niet aan'...!)
Canuck BC

Bericht door Canuck BC »

ik kan je vertellen dat ik op het gebied van genezingen en andere gaven van de geest redelijk progressief ben tov andere NetherlandReformedChurches of reformatorische christenen. Dus trek je conclusies niet te snel ;)

volgens mij ben ik alleen wel redelijk concreet geweest in waarom ik het niet per se eens ben met JZ. Ik heb je verschillende dingen genoemd om eens over na te denken. Niet om je waarschuwen maar meer om je bijvoorbeeld vanuit een andere invalshoek eens te laten nadenken. Als je dat allang had gedaan heb ik niets gezegd maar ik was er zeker niet op uit je de les te lezen. Als jij kunt verantwoorden tegenover God wat bij JZ gebeurt ben ik de laatste die jou en je mening daarover afkeurt. Ik kan het misschien nog wel eens met je worden ook. Misschien zijn we het in principe over genezingen wel eens, maar blijft een specifiek persoon als JZ daarin een discussiepuntje. Of een punt om eens goed te bekijken waarom we nou iets op een bepaalde manier geloven.
Daphne

Bericht door Daphne »

Canuck BC schreef:ik kan je vertellen dat ik op het gebied van genezingen en andere gaven van de geest redelijk progressief ben tov andere NetherlandReformedChurches of reformatorische christenen. Dus trek je conclusies niet te snel ;)

volgens mij ben ik alleen wel redelijk concreet geweest in waarom ik het niet per se eens ben met JZ. Ik heb je verschillende dingen genoemd om eens over na te denken. Niet om je waarschuwen maar meer om je bijvoorbeeld vanuit een andere invalshoek eens te laten nadenken. Als je dat allang had gedaan heb ik niets gezegd maar ik was er zeker niet op uit je de les te lezen. Als jij kunt verantwoorden tegenover God wat bij JZ gebeurt ben ik de laatste die jou en je mening daarover afkeurt. Ik kan het misschien nog wel eens met je worden ook. Misschien zijn we het in principe over genezingen wel eens, maar blijft een specifiek persoon als JZ daarin een discussiepuntje. Of een punt om eens goed te bekijken waarom we nou iets op een bepaalde manier geloven.
Als je exact wilt weten hoe ik er over gedacht heb (mn vragen, wikken en wegen, bijbel er naast etc!) dan nodig ik je uit om je mailadres in de pb te gooien!
jvdg

Bericht door jvdg »

Daphne schreef:
Canuck BC schreef:ik kan je vertellen dat ik op het gebied van genezingen en andere gaven van de geest redelijk progressief ben tov andere NetherlandReformedChurches of reformatorische christenen. Dus trek je conclusies niet te snel ;)

Als je exact wilt weten hoe ik er over gedacht heb (mn vragen, wikken en wegen, bijbel er naast etc!) dan nodig ik je uit om je mailadres in de pb te gooien!
Wil je jouw studie misschien in dit topic plaatsen?
Daphne

Bericht door Daphne »

jvdg schreef:
Daphne schreef:

Wil je jouw studie misschien in dit topic plaatsen?
'

nee
Plaats reactie