Commissie van Onderzoek - Oud Ger. Gem. in Ned.
Re: Commissie van Onderzoek - Oud Ger. Gem. in Ned.
Is het bekend of deze man ook familie is van ds. Teunissen (die stond in de HHK te Vriezenveen)
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-
Als ik mij niet vergis hoort deze gemeente nergens bij.Ad Anker schreef: ↑11 mar 2024, 11:00VOGG Sint Philipsland met voorganger dhr. van 't Hof hoort daar toch ook bij? Ds. Flapper bedient daar de sacramenten volgens mij.MGG schreef: ↑11 mar 2024, 10:31Inderdaad verblijdend nieuws. Straks heeft de VOGG 3 dominees voor 5 gemeenten.Mannetje schreef: ↑11 mar 2024, 10:09 Verblijdend nieuws:
https://www.rd.nl/artikel/1055979-vrije ... tudent-toe
Of is dat net een andere OGG dan dit topic?
Staat niet in het rijtje. Maar het is allemaal vrij losjes daar. Wel mooi dat er weer een predikant bij komt.
- Johann Gottfried Walther
Meneer B. Teunissen is aangenomen, hij is 54 jaar en ouderling in de gemeente van Ede.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Nee zijn vader was een neef van zijn nicht. En haar moeder was een tante van zijn andere neef...

En de toegelaten student, was dat een zoon van z'n vader. Weet jij dat?
Laatst gewijzigd door Piet Puk op 11 mar 2024, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik moet aan Snip en Snap denken.
Het is niet mijn broer...
Het is niet mijn broer...
- Delftenaar
Wellicht moeten de curatoriums van de (V)(O)GG(iN) voortaan in hun persbericht dat een student (of enkele) is of zijn aangekomen ook de alle familieleden van de desbetreffende student vermelden.
Dat voorkomt dat hier geroddeld gaat worden.
Dat voorkomt dat hier geroddeld gaat worden.
Als iemand vraagt of iets bekend is, en je antwoordt "nee", dan antwoord je dus dat het niet bekend is.
Als je had willen zeggen dat het geen familie is, had je moeten antwoorden: geen familie.
~~Soli Deo Gloria~~
-
Weet iemand hoe diegene opgeleid wordt en wanneer je dan mag gaan preken?
-
De huidige dominees zijn overgekomen uit de (Hersteld) Hervormde Kerk. Ik denk dat deze ouderling een soortgelijke opleiding krijgt als in de OGGiN gebruikelijk is. De VOGG zou natuurlijk de GG kunnen benaderen en vragen of de student lessen op de Theologische School mag volgen. Afhankelijk van zijn opleidingsniveau kan hij ook theologie gaan studeren. Beide opties kosten veel tijd, dus waarschijnlijk wordt hij lerend ouderling.
Een hoop opties, maar ik weet het vanzelfsprekend ook niet zeker. Lees mijn bericht aub niet als feiten, want dat zijn het niet.
Een hoop opties, maar ik weet het vanzelfsprekend ook niet zeker. Lees mijn bericht aub niet als feiten, want dat zijn het niet.
Op mijn werkplek vraag ik in zo'n geval:
Welke letter van N. E. E. snap je niet?