O, in die laatste ben ik ook aan het lezen! (eerlijk waar) Ik vind het een prachtig boek! Heb ook al een stukje voorgelezen aan mijn vrouw.Oorspronkelijk gepost door RhodéNeehee! Ik ben er echt in aant lezen en ik was nog niet aan het eind. Ik heb die stapel meegenomen op vakantie en ben er nu nog in bezig. Er komen er nog 3.Oorspronkelijk gepost door Majorcahé zit je gewoon ff alle boeken uit je boekenkast op te sommen?Oorspronkelijk gepost door Rhodé
Wet en Evangelie door Ds L. Huisman
Als ik daarmee begin is het einde zoek....
:, :, :, :,
De volgende is: De praktijk van het Christen zijn door J.C. Ryle
welk boek ben je nu aan het lezen?
'Wees volmaakt' van Andrew Murray, waarin elke dag een korte meditatie gelzen kan worden.
Ben ook bezig in de zendingsreis naar Israël van R.M. MacCheyne en een aantal dominees en
in 'de crisis van het diepere leven', over zonde en heiligheid van Pardington.
mvrgr, Grace
Ben ook bezig in de zendingsreis naar Israël van R.M. MacCheyne en een aantal dominees en
mvrgr, Grace
Want de zaligmakende genade Gods is verschenen aan alle mensen.(SV, Titus 2:11)
ik lees momenteel een biografie van McCheyne geschreven door een tijdgenoot, J.C. Smith. Heel erg mooi. Overigens was McCheyne een krachtige prediker van eerst ellendekennis en overtuiging van zonde en daarna wordt plaats gemaakt voor Christus. Hij spreekt dan ook altijd zijn gemeente aan in drie groepen 1) unconverted, 2) awakened sinners en 3) those who have come to Christ. Met nummer 2 bedoelt hij degenen die in overtuiging van zonden leven. Net als Spurgeon legt hij hen geen handen op maar spoort hen aan tot Christus te gaan. Maar, net als Spurgeon, erkent hij wel een waar werk van Gods Geest in hun hart en leven!Oorspronkelijk gepost door Grace
'Wees volmaakt' van Andrew Murray, waarin elke dag een korte meditatie gelzen kan worden.
mvrgr, Grace
verdraaid, dat boekje van Bonar ligt op mijn nachtkastje! Hebben wij dezelfde ligging ofzo?Oorspronkelijk gepost door Rhodé
Nou in 1 keer dan:
Opzien naar het Kruis van Horatius Bonar
Morgen doe ik het beter van dr. H. Selderhuis

Overigens is het grootste deel van dat boekje niet eens door Bonar geschreven en is de inleiding van LJ van Valen buitengewoon tendentieus. (en Blaauwendraadiaans avant la lettre)
Ik wilde net zeggen: dat boek van Selderhuis spreekt me meer aan dan de meeste andere boeken die genoemd worden.Oorspronkelijk gepost door Rhodé
Haha,
wel een leuke topic is dit! Majorca, je moet selderhuis eens lezen! Wordt je wat tammer van, weet ik zeker! :,
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Heb net : Storm over Jeruzalem van J.J. Frinsel uit. Nu bezig met Goaaaal! van Rik de Saedeleer. (HEb jij vast niet gelezen, Majorca. Moet je doen, is helemaal niet Blaauwendraadiaans). Even tussendoor ter ontspanning. Hier naast mij liggen nog: "Terzijde"van Ds. J.J. Buskes en "Groeien in geloof"van Ds. Dick van Keulen. In mijn mp3-man zit een gesproken versie van "En al wat aan Hem is is gans begeerlijk" van Ds. C. Harinck. Maar die luister ik alleen in de bus.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Was Bonar ook niet Blaauwendraadiaans avant la lettre?Oorspronkelijk gepost door Majorcaverdraaid, dat boekje van Bonar ligt op mijn nachtkastje! Hebben wij dezelfde ligging ofzo?Oorspronkelijk gepost door Rhodé
Nou in 1 keer dan:
Opzien naar het Kruis van Horatius Bonar
Morgen doe ik het beter van dr. H. Selderhuis
Overigens is het grootste deel van dat boekje niet eens door Bonar geschreven en is de inleiding van LJ van Valen buitengewoon tendentieus. (en Blaauwendraadiaans avant la lettre)
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)