Passion
-
- Verbannen
Re: Passion
We moeten toch altijd een zoutend zout zijn? Niet alleen de dag na 'The Passion'?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Klopt. Je wil kennelijk zeggen dat ik dat de rest van het jaar niet ben.Jantje schreef:We moeten toch altijd een zoutend zout zijn? Niet alleen de dag na 'The Passion'?
-
- Verbannen
Nee. Dat zeg ik niet. Maar ik stel wel de vraag wat er voor zorgt dat die gesprekken er op Goede Vrijdag wel zijn, en op derde Pinksteren of de tweede donderdag van maart niet.BJD schreef:Klopt. Je wil kennelijk zeggen dat ik dat de rest van het jaar niet ben.Jantje schreef:We moeten toch altijd een zoutend zout zijn? Niet alleen de dag na 'The Passion'?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Re: RE: Re: Passion
Ik ben BJD niet maar wie zegt dat die gesprekken er niet zijn?Jantje schreef:Nee. Dat zeg ik niet. Maar ik stel wel de vraag wat er voor zorgt dat die gesprekken er op Goede Vrijdag wel zijn, en op derde Pinksteren of de tweede donderdag van maart niet.BJD schreef:Klopt. Je wil kennelijk zeggen dat ik dat de rest van het jaar niet ben.Jantje schreef:We moeten toch altijd een zoutend zout zijn? Niet alleen de dag na 'The Passion'?
-
- Verbannen
Hijzelf. Hij zegt toch dat hij alleen na 'The Passion' goede gesprekken heeft? Of lees ik nou verkeerd?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Re: RE: Re: Passion
Ik denk dat je verkeerd leest inderdaad, ik lees het niet.Jantje schreef:Hijzelf. Hij zegt toch dat hij alleen na 'The Passion' goede gesprekken heeft? Of lees ik nou verkeerd?
- FlyingEagle
@BJD wat vind jij van liedjes waarin de aardse zinnelijke liefde wordt bezongen wordt toegepast op het lijden en sterven van de Heere Jezus die de volle toorn van God voor de zonden moest en wilde ondergaan?
Hoe pas jij Romeinen 12:2 toe op de Passion?
Het is geen moeten, maar een zijn.Jantje schreef:We moeten toch altijd een zoutend zout zijn? Niet alleen de dag na 'The Passion'?
En als je dat nu niet bent? wat dan? Is dat dan ons doodsvonnis ondertekenen? Brengt ons dat in de schuld en in ootmoed.... en even verder denken...refo schreef:Het is geen moeten, maar een zijn.Jantje schreef:We moeten toch altijd een zoutend zout zijn? Niet alleen de dag na 'The Passion'?
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-
Daar moet dan verandering in komen.-DIA- schreef:En als je dat nu niet bent? wat dan? Is dat dan ons doodsvonnis ondertekenen? Brengt ons dat in de schuld en in ootmoed.... en even verder denken...refo schreef:Het is geen moeten, maar een zijn.Jantje schreef:We moeten toch altijd een zoutend zout zijn? Niet alleen de dag na 'The Passion'?
schuld en ootmoed, ik vind dit steeds meer loze kreten worden om je achter lijdelijkheid te schuilen.
Graag in deze topic inhoudelijk discussiëren zonder allerlei gevoeligheden en het stellen van niet ter zake doende vragen. Ik vind de vraag hierboven een mooi voorbeeld van een aanzet tot een inhoudelijke discussie. Wees daarnaast gewoon aardig voor elkaar.FlyingEagle schreef:@BJD wat vind jij van liedjes waarin de aardse zinnelijke liefde wordt bezongen wordt toegepast op het lijden en sterven van de Heere Jezus die de volle toorn van God voor de zonden moest en wilde ondergaan?
Wat het eerste betreft past het wel in de lijn van de uitleg van Hooglied. (Al zijn er daar vaak niet directe lijnen met Golgotha, maar wel met God's handelen met Israel, de gelovige en de Kerk).Ad Anker schreef:Graag in deze topic inhoudelijk discussiëren zonder allerlei gevoeligheden en het stellen van niet ter zake doende vragen. Ik vind de vraag hierboven een mooi voorbeeld van een aanzet tot een inhoudelijke discussie. Wees daarnaast gewoon aardig voor elkaar.FlyingEagle schreef:@BJD wat vind jij van liedjes waarin de aardse zinnelijke liefde wordt bezongen wordt toegepast op het lijden en sterven van de Heere Jezus die de volle toorn van God voor de zonden moest en wilde ondergaan?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
- FlyingEagle
Vind jij de popliedjes van tegenwoordig vergelijkbaar met het Hooglied?parsifal schreef:Wat het eerste betreft past het wel in de lijn van de uitleg van Hooglied. (Al zijn er daar vaak niet directe lijnen met Golgotha, maar wel met God's handelen met Israel, de gelovige en de Kerk).Ad Anker schreef:Graag in deze topic inhoudelijk discussiëren zonder allerlei gevoeligheden en het stellen van niet ter zake doende vragen. Ik vind de vraag hierboven een mooi voorbeeld van een aanzet tot een inhoudelijke discussie. Wees daarnaast gewoon aardig voor elkaar.FlyingEagle schreef:@BJD wat vind jij van liedjes waarin de aardse zinnelijke liefde wordt bezongen wordt toegepast op het lijden en sterven van de Heere Jezus die de volle toorn van God voor de zonden moest en wilde ondergaan?
- FlyingEagle
Passion
Ik zou eigenlijk nog wel een antwoord van BJD willen op de vragen die ik hem/haar gesteld heb.
-
- Verbannen
Ik ook.FlyingEagle schreef:Ik zou eigenlijk nog wel een antwoord van BJD willen op de vragen die ik hem/haar gesteld heb.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje