Welk boek ben jij nu aan het lezen?
-
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]
DIA, Herkenbaar. Het is alleen lastig daar een duidelijk voorbeeld van te geven. Ik ervaar ook een groot verschil tussen de oude puriteinen en de hedendaagse engelstalige schrijvers. De stijl van de moderne amerikanen en engelsen liggen mij persoonlijk niet. Inhoudelijk vind ik vooral de heiligmaking al snel activistisch en 'maakbaar' overkomen. Maar ik heb er te weinig van gelezen (omdat het me niet aanspreekt) om er echt een oordeel over te kunnen geven. Dat er verschil in sfeer is, dat lijkt me wel duidelijk.
DIA, hoe kom je nu eigenlijk bij dat "neo-reformatorisch"? Is dat een uitdrukking van jezelf of is dat door iemand anders bedacht?
- Bert Mulder
- Contacteer:
http://en.wikipedia.org/wiki/Arthur_PinkArthur Walkington Pink (1 April 1886 – 15 July 1952) was an English Christian evangelist and biblical scholar who was known for his staunchly Calvinist and Puritan-like teachings in an era dominated by opposing theological traditions. For example, he called Dispensationalism a "modern and pernicious error".[1] Subscribers of his monthly magazine Studies in the Scriptures included Martyn Lloyd-Jones and Dr. Douglas Johnson, first general secretary of Inter-Varsity.
http://www.ccel.org/ccel/pink
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
In de afgelopen dagen 'De afschaffing van de mens' van C.S. Lewis gelezen. Staan interessante gedachten in. Te gebruiken in het gesprek met niet gelovigen.
Wet en genade - John Bunyan (nogmaals)
Uit. Echt een lezenswaardig boek.helma schreef:Momenteel: Al 't heidendom Zijn lof getuigen' ds G Kuijt, pionier onder de papoea's. Indrukwekkend. (en ook interessant)
Absoluut waar. Ik heb het idee dat de zending tegenwoordig wat minder leeft. Het lezen van een boek als dit kan bijdragen aan meer gebed en betrokkenheid.helma schreef:Uit. Echt een lezenswaardig boek.helma schreef:Momenteel: Al 't heidendom Zijn lof getuigen' ds G Kuijt, pionier onder de papoea's. Indrukwekkend. (en ook interessant)
Ik bedoel daarmee een prediking die op het eerste gehoor niet zo heel veel afwijkt van de oude leer.Jongere schreef:DIA, hoe kom je nu eigenlijk bij dat "neo-reformatorisch"? Is dat een uitdrukking van jezelf of is dat door iemand anders bedacht?
Maar de diepere bevindelijke gangen en wegen worden niet zielsbevindelijk verklaard.
Zoals ds. P. Blok het wel eens uitdrukt: Een prediking waaronder Gods volk zit te sterven in de bank.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Een ouwetje, linnen band, 1949
Tine van Loon, Netty Faber-Meynen, een Kok uitgave.
Roman voor oudere meisjes,
Tine van Loon, Netty Faber-Meynen, een Kok uitgave.
Roman voor oudere meisjes,

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Op het moment bezig in "Naar Uw gemaakt bestek"-DIA- schreef:Ik bedoel daarmee een prediking die op het eerste gehoor niet zo heel veel afwijkt van de oude leer.Jongere schreef:DIA, hoe kom je nu eigenlijk bij dat "neo-reformatorisch"? Is dat een uitdrukking van jezelf of is dat door iemand anders bedacht?
Maar de diepere bevindelijke gangen en wegen worden niet zielsbevindelijk verklaard.
Zoals ds. P. Blok het wel eens uitdrukt: Een prediking waaronder Gods volk zit te sterven in de bank.
10 predikaties van wijlen ds. Joh. van der Poel
Om het met de woorden van Dia te zeggen: De diepere bevindelijke gangen en wegen worden hier zielsbevindelijk verklaard.
Wij moeten de Waarheid niet onder de knie hebben. Maar de Waarheid moet ons op de knieën des harten brengen.
Lees ook eens "Wet en Evangelie"van ds L. Huisman om je te helpen dit onderwerp te doorgronden.eilander schreef:Wet en genade - John Bunyan (nogmaals)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
- Dodo
De onwaarschijnlijke reis van Harold Fry.
Gevonden in de kringloop, dat was een bofje. We gaan het met de leeskring lezen.
Ik heb het al eens gelezen, en het is een erg leuk boek. Dus ik ben blij met de aanwinst.
Gevonden in de kringloop, dat was een bofje. We gaan het met de leeskring lezen.
Ik heb het al eens gelezen, en het is een erg leuk boek. Dus ik ben blij met de aanwinst.
Goede tip... maar is Bunyan al niet duidelijk genoeg?huisman schreef:Lees ook eens "Wet en Evangelie"van ds L. Huisman om je te helpen dit onderwerp te doorgronden.eilander schreef:Wet en genade - John Bunyan (nogmaals)
Bunyan is duidelijk, de preken van ds L. Huisman over dit thema vind ik de helderste en leerzaamste van wat te vinden is over dit onderwerp. Vandaar mijn tip.eilander schreef:Goede tip... maar is Bunyan al niet duidelijk genoeg?huisman schreef:Lees ook eens "Wet en Evangelie"van ds L. Huisman om je te helpen dit onderwerp te doorgronden.eilander schreef:Wet en genade - John Bunyan (nogmaals)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.