Wist je dat...

refo

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door refo »

En let weer op de enthousiaste uitroeptekens.
WimA

Bericht door WimA »

lien75 schreef:Onderstaande post was van mij. En was een spiegel voor mijzelf. Dat zijn ook mijn voorbeelden geweest. Als je geen andere voorbeelden mag noemen van de dingen die je om je heen ziet gebeuren of uit ondervinding, mag je niets meer zeggen. Tot nu toe zie ik bij de ontkenners geen enkele vorm van zelfreflectie
Gefeliciteerd! Ik denk dat je dan een van de weinigen bent die geen hoogmoed of trots kent t.o.v de naaste....
Want.....
jij koopt je kleding en of meubels bewust bij de niet refozaken?

En als je kunt kiezen tussen twee zakenlui om zaken mee te doen, die allebei even betrouwbaar zijn kies je niet bij voorkeur die man van je eigen kerk?

En wanneer die man met piercings en een spijkerbroek vol gaten je aanspreekt op straat maak je een praatje?

En als het oud jaar is. En je komt je buren tegen die aan God noch gebod doen geef je ze een hand en wens je ze veel heil en zegen? Of is dat voor hen onmogelijk?

En als je zondags op weg naar de die vrouw tegenkomt zonder hoed en kort haar en broek zeg je uitnodigend... Kom, ga je mee?

En wanneer een zwerver aan je deur staat en vraagt om onderdak begin je niet ongemakkelijk te kuchen?

En op vakantie spreken we ook de buitenkerkelijke medevakantie ganger aan. Toon je belangstelling?

En als je een woonplaats gaat zoeken kijk je helemaal niet of er wel een beetje o.s.m. Mensen in de buurt wonen? Want zonder voelen we ons wel een beetje ongemakkelijk.

Echt ik probeer er best wel op te letten, maar merk dat je soms ongemerkt toch iets uitstraalt alsof ik ook maar ietsje beter zou zijn dan de ander... Het is ook een spiegel voor mijzelf!
Een buitenkerkelijke mag wel het gevoel krijgen dat ze iets missen. Maar niet dat zij minder zijn dan iemand die wel naar de kerk gaat!
Hier zitten vragen bij waar ook ik niet vrij uit ga!
Helder. Probeer dan voortaan "ik" te typen i.p.v. : "je" en "jij". Nu lijkt het erop dat een ander in ieder geval net zo slecht is maar dat er daarbij ook nog eens geen enkele reflectie is noch enig pogen erop te letten.
WimA

Bericht door WimA »

Overigens snap ik de vragen ook niet zo goed.
lien75 schreef:jij koopt je kleding en of meubels bewust bij de niet refozaken?
Ik let er niet echt op, wat voor type zaak het is. Voor grote uitgaven zal ik zoeken naar de lokale middenstander. (mits die niet 2x zoveel rekent)
lien75 schreef:En als je kunt kiezen tussen twee zakenlui om zaken mee te doen, die allebei even betrouwbaar zijn kies je niet bij voorkeur die man van je eigen kerk?
Uiteraard kies ik dan de man van de kerk. Overigens heb ik niet de neiging meerdere offertes op te vragen, ik verzoek de man van de kerk een acceptabele opgave te doen. Als die me aanstaat kan het uitgevoerd worden.
lien75 schreef:En wanneer die man met piercings en een spijkerbroek vol gaten je aanspreekt op straat maak je een praatje?
Uiteraard.
lien75 schreef:En als het oud jaar is. En je komt je buren tegen die aan God noch gebod doen geef je ze een hand en wens je ze veel heil en zegen? Of is dat voor hen onmogelijk?
Als dat voorkomt krijgen ze een hand en een zegenwens ja. Evenals de collega's op kantoor op de nieuwjaarsreceptie. Dat komt overigens wel voor.
lien75 schreef:En als je zondags op weg naar de die vrouw tegenkomt zonder hoed en kort haar en broek zeg je uitnodigend... Kom, ga je mee?
Nee, natuurlijk niet.
lien75 schreef:En wanneer een zwerver aan je deur staat en vraagt om onderdak begin je niet ongemakkelijk te kuchen?
Ik snap de bedoeling niet helemaal, maar als onze ouderling met zo'n vraag bij onze deur staat begin ik ook ongemakkelijk te kuchen. Ik ben wel - in beide gevallen - benieuwd naar het verhaal en zal herbergzaamheid betrachten als ik niet het gevoel heb beduveld te worden.
lien75 schreef:En op vakantie spreken we ook de buitenkerkelijke medevakantieganger aan. Toon je belangstelling?
Uiteraard.
lien75 schreef:En als je een woonplaats gaat zoeken kijk je helemaal niet of er wel een beetje o.s.m. Mensen in de buurt wonen? Want zonder voelen we ons wel een beetje ongemakkelijk.
Natuurlijk kijken wij daarnaar. Om de kerk en om de school. Niet specifiek naar de wijk.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Ik weet, mijn Verlosser leeft
helma

Bericht door helma »

In Veenendaal alleen de mannen voetbal mogen kijken :yahoo

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2270 ... erm__.html
Lassie

Bericht door Lassie »

Ik las het ja. :sorc
sirdanilot

Bericht door sirdanilot »

Haha :langue

Aan de andere kant vraag ik me af hoe dat gaat vallen bij ongelovigen... :bobo
Cremar

Bericht door Cremar »

Voetbal interesseert mij geen bal. :)
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Een potje voetbal is niets mis mee, maar men moet zich niet willen associeren met zoiets als het wk/ek!
Doe je ogen open en kijk wat voor wantoestanden er door dit soort evenementen ontstaan en hoeveel geld er verspilt word......
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... n/brazilie
http://www.nu.nl/buitenland/3771153/ora ... tutie.html
enz.enz.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Het zou gekker worden als een mannenclub bij het voetbal kijken ineens vrouwen nodig zou hebben.
- Niet meer zo actief -
Marco

Bericht door Marco »

Orchidee schreef:Een potje voetbal is niets mis mee, maar men moet zich niet willen associeren met zoiets als het wk/ek!
Doe je ogen open en kijk wat voor wantoestanden er door dit soort evenementen ontstaan en hoeveel geld er verspilt word......
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... n/brazilie
http://www.nu.nl/buitenland/3771153/ora ... tutie.html
enz.enz.
Die mistoestanden ontstaan niet door het evenement. Die zijn er al en worden hooguit versterkt doordat er veel mensen op bezoek komen. En dat is op zich ook positief: het brengt geld in het laatje van de locale economie, ook al is er altijd de discussie, hoeveel er bij de armen terecht komt, en hoeveel alsnog bij internationale bedrijven belandt (maar die hebben op hun beurt ook voor de rechten moeten betalen).

Geldverspilling is altijd een lastig argument: het rendement op een WK is lastig te berekenen. En in discussies over verspilling van geld moet je eerlijk blijven: andere vormen van vrijetijdsbesteding kosten ook geld. Maar weinigen hier klagen over geldverspilling als het gaat over gezinsbeurzen, vakanties en dergelijke. Terwijl ook het geld dat daarmee gemoeid is anders besteed had kunnen worden.

Daarmee wil ik niets goedpraten of zo, maar we moeten wel eerlijk zijn als we ons oordeel over deze zaken vellen - als we dat zo nodig willen..
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Er gebeuren altijd zaken die het daglicht niet kunnen verdragen, maar voor een wk word er wel wat meer en extra uit de kast gehaald, dat moet je niet willen of er aan meedoen :nonnon

http://www.hoemannendenken.nl/2014/06/0 ... kkig-maar/
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Marco

Bericht door Marco »

Orchidee schreef:Er gebeuren altijd zaken die het daglicht niet kunnen verdragen, maar voor een wk word er wel wat meer en extra uit de kast gehaald, dat moet je niet willen of er aan meedoen :nonnon

http://www.hoemannendenken.nl/2014/06/0 ... kkig-maar/
Dan nog ligt dat niet aan WK/EK, maar aan het land dat dat organiseert. Van de laatste EK's kan je er rustig vanuit gaan dat dit soort praktijken niet is gebeurd. Dat geldt ook voor de WK's 1998, 2002, 2006, en wellicht ook voor 2010, al was daar meer over te doen.

Helaas kan je dat inderdaad niet voor elke WK (of Olympische Spelen) stellen. Je kan Brazilië inderdaad niet vergelijken met een West-Europees land, en de ethische vraagstukken daaromheen zijn niet echt simpel. Niet de ene kant op, maar ook niet de andere kant.

Maar wat mij betreft gaan 'we' inderdaad niet naar Qatar (als 'we' ons plaatsen).
helma

Bericht door helma »

Dochterlief moest op een groot vel een tekening maken en inkleuren (verven). Ze tekende haar klaslokaal Frans.
Aan het einde van de les was ze nog niet klaar; enkele muren in de tekening waren nog wit.
Ze moest blijven om de tekening af te maken.
Snel tekende ze een verfpot en een kwast in de hoek van de tekening en leverde hem in bij betreffende docent.
Ik zie nog steeds witte muren! zei de docent.
Ja, die moet de schilder nog afmaken zei ze; daar staat zijn verfpot....

De docent ging akkoord.

:haha :haha
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

helma schreef:Dochterlief moest op een groot vel een tekening maken en inkleuren (verven). Ze tekende haar klaslokaal Frans.
Aan het einde van de les was ze nog niet klaar; enkele muren in de tekening waren nog wit.
Ze moest blijven om de tekening af te maken.
Snel tekende ze een verfpot en een kwast in de hoek van de tekening en leverde hem in bij betreffende docent.
Ik zie nog steeds witte muren! zei de docent.
Ja, die moet de schilder nog afmaken zei ze; daar staat zijn verfpot....

De docent ging akkoord.

:haha :haha
:oO :yahoo :yahoo :yahoo

op één na jongste?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Plaats reactie