foute argumenten

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Orckie
mensen, hier worden allerlei discussies door elkaar gevoerd (Rhode ontkent de noodzaak van ellendekennis voorafgaand aan Christuskennis; terwijl Adrianus en Zeeuw steggelen over een miniem verschil aangaande het precieze moment van de wedergeboorte in de orde des heils; en daar tussendoor komt jacob af en toe roepen dat hij het over heel wat anders wil hebben; nl. hoe lang er kan liggen tussen stil gezet worden en tot Christus vluchten.)
Mensen, dit is allemaal al uitvoerig bediscussieerd op OSW, uitententreure, en steeds worden dezelfde dingen herhaald. Als er nou een nieuw gezichtspunt bij was, was het nog interessant.
Ik hoop nog steeds op een moment dat (o.a.) Adrianus zijn veroordelende oogkleppen af doet. Dat zou een mooi moment zijn en is mijn drijfveer om toch weer op de discussie in te haken. Geen overwinningsmoment voor mij, maar een overwinningsmoment voor de broederschap in Christus!
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Orckie

Bericht door Orckie »

Oorspronkelijk gepost door Zeeuw2
Zo Orc; je hebt nog helemaal gelijk ook; ik heb met laten verleiden de oude discussie weer op te pakken.

Ik stop er weer mee. Nog 1 ding: ik heb het idee dat de discussie op OSW jou wat genuanceerd heeft gemaakt in je oordeel.

Dat doet me goed. En dat meen ik!

Groeten
dank, dank.
Als jij nu ook nog erkent dat iemand die dood is niet overtuigd kan zijn van zonde ("ontwaakte zondaar" in de termen van Boston en Bunyan), en dat de levendmaking dus vooraf gaat aan de kennis van Christus, dan zou mij dat heel goed doen!
Orckie

Bericht door Orckie »

>>Je hoeft hier niet te lezen, maar je mag hier lezen. <<

Ik moet hier lezen.

(verslaving ? )
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Zo Orc; je hebt nog helemaal gelijk ook; ik heb met laten verleiden de oude discussie weer op te pakken.

Ik stop er weer mee. Nog 1 ding: ik heb het idee dat de discussie op OSW jou wat genuanceerd heeft gemaakt in je oordeel.

Groeten
dank, dank.
Hij geeft zichzelf een compliment hoor, namelijk dat hij die Horckie nog heeft kunnen opvoeden tot een genuanceerd iemand! :D

Als jij nu ook nog erkent dat iemand die dood is niet overtuigd kan zijn van zonde ("ontwaakte zondaar" in de termen van Boston en Bunyan), en dat de levendmaking dus vooraf gaat aan de kennis van Christus, dan zou mij dat heel goed doen!
Jij bent echt erg.
Hartelijke groet,

Pim.

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Adrianus

Groeten
dank, dank.
Mij ook, dat zou me alvast een discussie minder zijn. Gelukkig nuanceert Orckie zjin vlak hiervoor gegeven opvatting dat het hier om een miniem verschil ziou gaan.

[Aangepast op 12/5/04 door Adrianus]
Nee hoor, Orckie was juist genuanceerd bezig! M.i. kan je hem niet voor jouw karretje spannen.

Het verschil is en blijft miniem, behalve als je je medebroeders in het geloof 'geestelijk blind' gaat noemen of ze gaat betichten van praktisch remonstrantisme......
Hartelijke groet,

Pim.

Orckie

Bericht door Orckie »

Oorspronkelijk gepost door Rhodé
Het is vergelijkbaar met televisiekijken; moelijk mee te stoppen, maar als ik ermee stop vraag ik me af waarom ik m'n tijd niet beter heb besteed.
nee televisiekijken vind ik verderfelijk; dan is dit toch beter...

:D
Orckie

Bericht door Orckie »

mooi stukje van Comrie, Adrianus!
Plaats reactie