Gereformeerde Gemeenten

Piet Puk

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Piet Puk »

Blijkbaar zijn ze in GG Waardenburg eerder over de klap heen en kunnen zij dit zakelijk benaderen. Dat dit in andere gemeenten niet het geval is, snap ik
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Piet Puk schreef:Blijkbaar zijn ze in GG Waardenburg eerder over de klap heen en kunnen zij dit zakelijk benaderen. Dat dit in andere gemeenten niet het geval is, snap ik
Als ze bij de GG Waardenburg eerder over de klap heen zouden zijn vind ik dat niet positief. Zoals eerder aangegeven in dit topic getuigd dat niet van solidariteit en empathie met de GG Kruiningen, waar men op de puinhopen zit, en waar door het toedoen van deze man diepe wonden zijn geslagen.

Ik geloof onmiddellijk dat het GBS comité deze uitnodiging heeft gedaan. Echter zou ik een teken vinden dat de kerkenraad het hart op de goede plek heeft, als men alsnog het gebruik van het kerkgebouw blokkeert.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Er is ook een Ger. Gem. in Ned. in Waardenburg waar de dienst zou kunnen worden gehouden. En verder is er ook nog een Herst. Herv. Kerk.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD

Bericht door DDD »

Maar waarom zouden die andere kerkenraden dan wel aan sekten en muiterij moeten meewerken? Ik zie geen principieel verschil.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Dat is waar. Maar goed, het feit dat het in het kerkverband van afkomst georganiseerd wordt, is nog een graadje erger, vind ik althans.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD

Bericht door DDD »

Dat vind ik niet. De eerste die zich het recht zouden mogen aanmatigen om een oordeel te geven over het classisbesluit zou dan toch de meest betrokken kerkenraad zijn, mijns inziens.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Wat bedoel je nou? Dat is nu toch ook zo?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD

Bericht door DDD »

Precies. Maar los daarvan vind ik dat dominees die voor zichzelf beginnen niet zouden moeten worden uitgenodigd in een reformatorische kerk.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Jantje schreef:Er is ook een Ger. Gem. in Ned. in Waardenburg waar de dienst zou kunnen worden gehouden. En verder is er ook nog een Herst. Herv. Kerk.
Nope. Vooral die laatste optie komt niet sterk over.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Precies. Maar los daarvan vind ik dat dominees die voor zichzelf beginnen niet zouden moeten worden uitgenodigd in een reformatorische kerk.
Nee, dat vind ik ook niet. Volgens mij gebeurde dat in 1953 en 1980 ook niet.
Laatst gewijzigd door Jantje op 26 nov 2018, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 26 nov 2018, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Wandelende
Inactief

Bericht door Wandelende »

Waarom zou een GBS comité voor ds. Bredeweg kiezen als men tientallen andere predikanten kan uitnodigen?
(~)
noor

Bericht door noor »

Misschien omdat hij niet zo'n volle preek agenda heeft?
DDD

Bericht door DDD »

Jantje schreef:
DDD schreef:Precies. Maar los daarvan vind ik dat dominees die voor zichzelf beginnen niet zouden moeten worden uitgenodigd in een reformatorische kerk.
Nee, dat vind ik ook niet. Volgens mij gebeurde dat in 1953 en 1980 ook niet.

En daar komt dan nog eens bij dat in 1953 er een goede reden was voor een kerkscheuring. Er was vanuit de hoofdstroom GG ook een goede reden om extremistische dominees te beperken in hun mogelijkheden om hun standpunten uit te dragen, maar procedureel gezien hadden de uitgetredenen gewoon gelijk. Dat is inmiddels voldoende vastgesteld.

In dit geval gaat het om iemand die zich niet wil laten corrigeren en graag de baas speelt of althans manipuleert. Ik vind dat onvergelijkbaar. Ook als er geen leergeschil is, wordt de boom aan de vruchten gekend.
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Jantje schreef:Er is ook een Ger. Gem. in Ned. in Waardenburg waar de dienst zou kunnen worden gehouden. En verder is er ook nog een Herst. Herv. Kerk.
Hoe lang houdt je dit kerkgebouw dan non grata voor ds. Bredeweg vraag ik me dan af? Voor altijd?
Plaats reactie